តើអ្វីទៅដែលហៅថា ដំណើរឆ្ពោះទៅទីផ្សារកម្ពុជាចុងក្រោយ? នេះជាសំណួរដ៏សំខាន់នៅក្នុងពិធីជួបជុំមួយរបស់សមាគមអ្នកទីផ្សារកម្ពុជាដែលមានសមាជិកប្រមាណជិត 500នាក់នៅ CJCC ដែលបានបើកការពិភាក្សាអំពីជំនួញ និងអាជីវកម្មដែលបាននិងកំពុងប្រមើលមើលថា តើត្រូវធ្វើយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារយ៉ាងណាដើម្បីទទួលបានជោគជ័យ?
ចង់បើកអាជីវកម្ម ឬធ្វើជំនួញឱ្យទទួលបានជោគជ័យ ម្ចាស់អាជីវកម្មត្រូវតែស្ទង់មើលពីកម្លាំងរបស់ខ្លួនជាមុនសិន មុននឹងដំណើរការអាជីវកម្ម ឬមុខជំនួញរកសុីណាមួយនោះ ចៀសវាងកុំឱ្យអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនប្រឈមនឹងការដួលរលំ។ បន្ទាប់មកទៀតម្ចាស់អាជីវកម្មគួរតែស្ទង់លើការចំណាយដើមទុន និងការរិះរកវិធីកាត់បន្ថយការចំណាយឱ្យបានច្រើនបំផុតតាមដែលអាចធ្វើទៅបាន។ នេះបើតាមប្រសាសន៍លោកឧកញ៉ា ជា ដែន ដែលគេស្គាល់ជាទូទៅថាជាឧកញ៉ាជីអូ ប្រធានសមាគមអ្នកទីផ្សារកម្ពុជា(MAC)។
លោកឧកញ៉ារូបនេះបានមានប្រសាសន៍ថា អ្វីដែលហៅថាដំណើរឆ្ពោះទៅទីផ្សារកម្ពុជា នៅក្នុងការពិភាក្សាដេញដោលពីបទពិសោធអ្នកដែលជោគជ័យ រួមទាំងការវិវឌ្ឍពីអាជីវកម្មបែបលក្ខណៈគ្រួសារ មកជាអាជីវកម្មបែបឌីជីថលផងដែរ។ លោកបានឱ្យដឹងថា៖“ទីផ្សារបច្ចុប្បន្នគេហៅថា 4.0 ពីមុនគេហៅថា 3.0 ការផ្លាស់ប្តូរពីអាជីវកម្មបែបលក្ខណៈគ្រួសារ មកជាបែបទំនើប បែបបច្ចេកវិជ្ជាឌីជីថល មានដូចជាស្មាតហ្វូនដែលអាចប្រើបានច្រើនកម្មវិធីជាដើម។ បន្ទាប់មកអ្នកចូលរួមក៏នឹងបានដឹងថា 4.0គឺការផ្លាស់ប្តូរពី4P មក4Cវិញ”។
យោងតាមទ្រឹស្តីម៉ាកេធីងគឺ (MARKETING MIX–THE4Ps AND 4Cs)4Ps ត្រូវបានប្រើនៅពេលសំដៅទៅលើទស្សនៈរបស់អាជីវកម្មមួយ ជំនួសឱ្យទស្សនៈរបស់អតិថិជន។ 4Pរួមមានផលិតផល តម្លៃទីតាំង និងការផ្សព្វផ្សាយ។ មានផ្នែកមួយផ្សេងទៀតអាចជួយលើទីផ្សារបានដែរ ហៅថា 4Cs។ អ្នកទីផ្សារប្រើ 4Cs នៅក្នុងការលាយបញ្ចូលគ្នានៃការងារផ្នែកទីផ្សារតាមមធ្យោបាយផ្តោតលើអតិថិជនកាន់តែច្រើនជាងការសម្លឹងមើលពីទិដ្ឋភាពនៃមុខជំនួញនីមួយ។ 4Cs នេះរួមមាន អតិថិជន តម្លៃ ភាពងាយស្រួល និងទំនាក់ទំនង។
លោក តេង ឫទ្ធី នាយកក្រុមហ៊ុន property investment បានផ្តល់ពីបទពិសោធរបស់លោកថា៖ “ចំពោះទីផ្សារ យើងបានដឹងទាំងអស់គ្នាហើយ ដែលអ្នកខ្លះមានលក្ខខណ្ឌក្នុងការធ្វើយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារខុសៗគ្នា។ បើយើងនិយាយពីទីផ្សារ យើងនិយាយអំពីការប្រកួតប្រជែង” ពោលបើយើងធ្វើជំនួញ ឬសកម្មភាពអ្វីមួយលើទីផ្សារ យើងត្រូវសួរថាតើយើងបានអ្វីមកវិញ? ហើយបើយើងធ្វើវាឱ្យជោគជ័យបាន ទាល់តែយើងដឹងពីចរន្តនៃតម្រូវការទីផ្សារដែរ។ តម្រូវការរបស់វាទាក់ទងនឹងតម្លៃ និងតម្លៃដែលយើងចង់លក់ចំពោះរបស់ដែលមានតម្រូវការខ្ពស់ ដូច្នេះតម្លៃមិនអាចចេះតែដាក់បាននោះទេ។
លោកបន្តថា ការប្រកួតប្រជែង គឺជារឿងពិបាកពីព្រោះមនុស្សយើងបើចង់ប្រកួតប្រជែងឱ្យដល់កម្រិតថា យកឈ្នះឱ្យបាននោះ ប្រហែលជាត្រូវការអ្វីដែលប្លែកថ្មីពីគេហើយ។ ព្រោះថា ការឈ្នះមិនមែនធម្មតាទេ មិនងាយស្រួលទេ ដូចជាការរៀនសូត្រអុីចឹងដែរ។ បើរៀន គឺអាចរៀនបាន តែបើឱ្យពូកែគឺមិនអាចទៅរួចទេ វាជារឿងលំបាក។ វាអាស្រ័យនៅលើមូលដ្ឋានគ្រឹះច្រើន ដើម្បីឱ្យទទួលបានជោគជ័យ និងឈ្នះគេ។ “ដូច្នេះការធ្វើជំនួញមួយដើម្បីឱ្យជោគជ័យ ឬឱ្យឈ្នះគេនោះ នរណាក៏ចង់បានជំនួញជោគជ័យដែរ តែវិធីសាស្ត្រដែលថាធ្វើម៉េចឱ្យជោគជ័យ? វាទាល់តែអ្នកធ្លាប់ទទួលជោគជ័យ ឬអ្នកកំពុងតែដើរទៅរកភាពជោគជ័យទើបអាចប្រាប់ពីគន្លឺះជោគជ័យបាន។ វាជារឿងលំបាក តែយើងនឹងព្យាយាមដើរទៅរកភាពជោគជ័យទាំងអស់គ្នា”។
លោកជំទាវ ញឹក ដានី នាយិកាក្រុមហ៊ុន Mc Millanwoods បានមានប្រសាសន៍ថា ការនិយាយពីម៉ាកេធីង (Marketing) ក្រុមហ៊ុនមួយត្រូវគិតទៅដល់ការបង់ពន្ធជារឿងសំខាន់។ បើនិយាយពីរឿងពន្ធ ចាប់តាំងពីឆ្នាំ2015 មក ការអនុវត្តពន្ធមានការវិវឌ្ឍខ្លាំងមែនទែន។ ពោល វាមានការលម្អិតជាងមុនដែលក្រុមហ៊ុនខ្លះពុំបានយកចិត្តទុកដាក់លើបញ្ហានេះទេនៅពេលចាប់ផ្តើមរកស៊ី ដូច្នេះវានឹងមានការប៉ះពាល់ជាមួយនឹងបញ្ហាពន្ធនេះតែម្តង។ ម្ចាស់ក្រុមហ៊ុនត្រូវចាប់អារម្មណ៍រឿងនេះ។
លោក ហួត ជា នាយកក្រុមហ៊ុនហួតជា បានមានប្រសាសន៍ថា នេះជាលើកទីមួយហើយដែលលោកបានមកអង្គុយនៅទីនេះដើម្បីចែករំលែកបទពិសោធ។ អ្វីដែលជំរុញឱ្យលោកបង្កើត franchise ដំបូងពិសេស franchise ក្នុងស្រុកដែលពុំសូវជាមានការគាំទ្រផងនោះ គឺបើគ្មានគោលដៅច្បាស់លាស់ទេ អាជីវកម្មដែលយើងបានបើកនោះប្រៀបដូចជាមនុស្សដែលវង្វេងផ្លូវអុីចឹងដែរ ដែលចាំបាច់យើងត្រូវយកហានិភ័យ និងបញ្ហាដែលយើងមានមកប្រជុំគ្នាពិភាក្សាដោះស្រាយ ដើម្បីរកច្រកចេញ។
លោកបានបញ្ជាក់ថា អ្វីដែលលោកសម្រេចបាន គឺពង្រីកបាន 7សាខា ហើយលក់បានfranchises ចំនួន21 ដោយសម្ពោធបាន16 រួចហើយ។ យើងចាប់ផ្តើមតាំងពីរ៉ឺម៉កមួយ រហូតដល់បច្ចុប្បន្នយើងមានរថយន្តដឹកជញ្ជូនដល់ជាង 40គ្រឿងដើម្បីដឹកជញ្ជូនសម្ភារឱ្យអតិថិជនរបស់យើង។ នេះក៏ដោយសារក្រុមហ៊ុនមួយដែលបង្កើតឡើងត្រូវមានគោលដៅ និងបេសកកម្មច្បាស់លាស់ទើបអាចសម្រេចជោគជ័យបាន។
លោក សួរ ដេនី នាយកក្រុមហ៊ុន Car Lover បានផ្តល់បទពិសោធរបស់លោកថា តើធ្វើម៉េចឱ្យ franchise ក្នុងស្រុកដើរបានល្អ? ក្នុងគោលការណ៍របស់លោកគឺមិនទិញទេ franchise បរទេស ព្រោះចង់ឱ្យ franchise ក្នុងស្រុករីកចម្រើន ដោយសារខ្មែរយើងមានធនធានមនុស្ស មានអ្នកជំនាញ មានអ្នកមានបទពិសោធច្រើនគួរសម ដែលយើងអាចឱ្យមុខរបរ franchise ក្នុងស្រុកចំណេញអាចរស់បានសមរម្យដោយសុចរិតភាព។ លោកបានបន្តថា ដោយសារបច្ចុប្បន្នជាសម័យបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថល តែមិនមែនសុទ្ធតែចំណេញផលប្រយោជន៍ពីឌីជីថលទាំងអស់ទេ ព្រោះថា បើយើងដើរមុនគេ ការប្រើប្រាស់ឌីជីថលនឹងចំណេញ តែបើយើងយឺតបន្តិចនោះ យើងបង្កើត businessដើម្បីតែបរាជ័យប៉ុណ្ណោះ។ ដូច្នេះទី1យើងត្រូវចេញផលិតផលថ្មីឱ្យទាន់ពេល-វេលា និងតាមតម្រូវការទីផ្សារ។ ទី2 ពង្រឹងសេវាអតិថិជននៅនឹងកន្លែង មានការធានា និងនាំចូលនូវផលិតផលមានគុណភាព។ ចំណុចទាំង2 នេះនឹងធ្វើឱ្យBrand(ម៉ាកសញ្ញា)របស់យើងនឹងមានដំណើរការល្អ និងមានការគាំទ្រពីអតិថិជន៕