បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលបានជំរុញឱ្យអ្វីៗនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាមានការផ្លាស់ប្ដូរ។ បច្ចុប្បន្នយើងឃើញមានដំណើរការកម្មវិធីអនឡាញដោយប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទស្មាតហ្វូនជាច្រើនកើនឡើងជាបន្តបន្ទាប់ ហើយការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាតាមរយៈកម្មវិធីក្នុងទូរស័ព្ទដៃស្មាតហ្វូនលើអាជីវកម្មទូទាត់ប្រាក់ក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះទៀតសោត ក៏កំពុងតែមានប្រជាប្រិយភាពផងដែរ ព្រោះវាជួយសម្រួលដល់ការទិញទំនិញ ការវេរលុយ និងការបង់ថ្លៃសេវាកម្មផ្សេងៗជាដើម។ល។
ក្រៅពីនេះទៀតយើងឃើញមានធនាគារធំៗ ដូចជាធនាគារABA ធនាគារអេស៊ីលីដាជាដើម ក៏មានកម្មវិធីផ្សេងៗប្រើនៅលើទូរស័ព្ទដៃស្មាតហ្វូនដែលអតិថិជនរបស់ធនាគារអាចចូលមើលគណនីរបស់ខ្លួនបាន និងអាចទូទាត់សេវាកម្ម ដូចជាបង់ថ្លៃទឹកភ្លើង ថ្លៃតបណ្ដាញអុីនធើណិត ទិញទំនិញ បង់ថ្លៃសាលា បញ្ចូលទឹកប្រាក់តាមទូរស័ព្ទដៃ និងផ្ទេរប្រាក់ ជាដើមបានគ្រប់ពេលវេលា និងគ្រប់ទីកន្លែង។
ទាំងនេះសបញ្ជាក់ឱ្យឃើញថា យុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលស្មាតហ្វូនកំពុងតែមានប្រជាប្រិយភាពខ្លាំងនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ព្រោះវាមានភាពបត់បែន រហ័ស ងាយស្រួល និងមានសុវត្ថិភាព ដែលវាបានបង្ហាញពីសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាក្នុងជំហានមួយឆ្ពោះទៅរកសេដ្ឋកិច្ចឌីជីថលដែលមានការផ្លាស់ប្ដូរ ការជឿនលឿន ច្នៃប្រឌិត និងប្រកបដោយបច្ចេកវិទ្យាថ្មី។
កម្មវិធី Pi Pay ក៏ដូចជា Aeon Wallet Cambodia គឺជាវេទិកាទូទាត់ប្រាក់ប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត និងមិនចាំបាច់ដាក់សាច់ប្រាក់តាមខ្លួននៅពេលប្រតិបត្តិការទូទាត់នោះទេ។ វាជាប្រព័ន្ធទូទាត់សាច់ប្រាក់តាម Mobile App ដែលអតិថិជនអាច Download ដាក់ក្នុងទូរស័ព្ទដៃដោយគ្រាន់តែបញ្ចូលប្រាក់នៅតាមបញ្ជរ Pi Pay ឫបញ្ជរ Aeon Wallet Cambodia ហើយបន្ទាប់មកក៏អាចធ្វើប្រតិបត្តិការទិញទំនិញ និងទូទាត់ប្រាក់ដោយមិនចាំបាច់ប្រើប្រាស់សាច់ប្រាក់ដែលធ្វើឱ្យអ្នកមានទំនុកចិត្ត និងសុវត្ថិភាព។
ផ្នែកធ្វើដំណើរវិញ យើងអាចធ្វើការហៅរ៉ឺម៉ក ឬតាក់ស៊ីជិះតាមរយៈកម្មវិធីរបស់ក្រុមហ៊ុននៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាដែលមានដូចជា PassApp, Grab Cambodia, Taxi Cambodia, We Go Taxi ជាដើម។ តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃរបស់ពួកគេ អតិថិជនមានការពេញចិត្តជាមួយនឹងតម្លៃថោកគួរសមនៃសេវាកម្មនេះព្រោះគេអាចកំណត់គោលដៅធ្វើដំណើរ និងមើលឃើញពីចម្ងាយដែលពួកគេកំពុងជិះបានយ៉ាងងាយស្រួលផងដែរ។
អ្នកជំនាញទីផ្សារបានហៅការប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលរបស់ក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មនាពេលបច្ចុប្បន្នថា ជាយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារ ពីព្រោះថា ការផ្តល់សេវាកម្មឱ្យដល់ដៃអតិថិជនតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាគឺជាយុទ្ធសាស្ត្ររបស់ក្រុមហ៊ុន ឬអាជីវកម្មនោះ ដោយសារនៅលើពិភពលោកបច្ចុប្បន្នគេផ្តោតទៅលើបច្ចេកវិទ្យាច្រើន ហើយកម្ពុជាយើងក៏គេសង្កេតឃើញថាមានកំណើនច្រើនគួរសមក្នុងការប្រើយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យា ឌីជីថលនេះ។
លោក យក់ ចំរើនឫទ្ធិ អគ្គនាយកក្រុមហ៊ុនហ្វ័រតេបានពន្យល់យ៉ាងដូច្នេះថា៖ “ទីផ្សារប្រសិនបើគេយកមនុស្សម្នាក់ទាក់ទងអតិថិជនក្នុង1ថ្ងៃ បានអតិថិជនតែ3-5នាក់ប៉ុណ្ណោះ តែបើគេប្រើបច្ចេកវិទ្យា វិញអាចបានដល់ទៅមនុស្សរាប់ម៉ឺន រាប់សែននាក់ នេះជាយុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារមួយ ដែលយុទ្ធសាស្ត្រមួយនេះធ្វើឱ្យតម្លៃដើមធ្លាក់ទាប”។ លោកបន្តថា យុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលកំពុងតែមានកំណើន ព្រោះថាប្រជាជនកម្ពុជាមិនថាចាស់ ឬក្មេងនោះទេ នរណាៗក៏មានទូរស័ព្ទដៃស្មាតហ្វូនទំនើបៗប្រើដែរ សូម្បីតែពលរដ្ឋនៅទីជនបទ ព្រោះវាមានភាពងាយស្រួលខ្លាំងក្នុងការប្រើប្រាស់់ និងទាន់សម័យ លើកលែងតែអ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទធម្មតាដែលមិនមែនជា Smart Phone តែប៉ុណ្ណោះ។
ទាក់ទងនឹងការប្រើប្រាស់គេហទំព័រហ្វេសប៊ុកវិញ ការប្រើប្រាស់បណ្ដាញសង្គមមួយនេះនៅប្រទេសកម្ពុជាមានលក្ខណៈពេញនិយមយ៉ាងខ្លាំង ដូច្នេះហើយទើបបណ្តាក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មជាច្រើនអាចប្រើប្រាស់បណ្ដាញនេះដើម្បីធ្វើការផ្សព្វផ្សាយអំពីទំនិញ និងសេវាកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុនគេបាន ដូចជាការផ្តល់ព័ត៌មានទៅកាន់អតិថិជន កម្មវិធីប្រូម៉ូសិន ដំណោះស្រាយបញ្ហារបស់អតិថិជន ការលើកទឹកចិត្តដល់អតិថិជន ការណែនាំក្នុងការប្រើប្រាស់ផលិតផល និងសេវាកម្មផ្សេងៗទៀតដែលមានប្រយោជន៍ដល់ពួកគេ និងការធ្វើឱ្យអតិថិជនចុចគាំទ្រ ឬបញ្ចេញមតិយោបល់ ហើយនិងអនុញ្ញាតឱ្យអតិថិជនអាចទាញយកកម្មវិធីចូលមើល ឬប្រើប្រាស់សេវាកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុនបានកាន់តែងាយស្រួលទៀតផង។
លោក យក់ ចំរើនឫទ្ធិ បានបញ្ជាក់ថា ចំពោះគេហទំព័រហ្វេសប៊ុកនេះ គេអាចប្រើប្រាស់ក្នុងយុទ្ធសាស្ត្របានច្រើនមុខ ដូចជាម៉ាកេធីងគឺ គេធ្វើយ៉ាងណាឱ្យអតិថិជនស្គាល់អំពីក្រុមហ៊ុនរបស់គេ ឯក្រុម sales វិញធ្វើយ៉ាងណាផ្សព្វផ្សាយលក់ផលិតផលរបស់ខ្លួនឱ្យបានច្រើន។ ដូច្នេះគេហទំព័រហ្វេសប៊ុកវាមានប្រយោជន៍ត្រង់ថាវាជា social media។ លោកបានបន្តទៀតថា ឱ្យតែមានការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នាបាន គេអាចទំនាក់ទំនងព័ត៌មាន អាចផ្តល់ព័ត៌មានព្រោះវាមានតម្លៃថោក មិនចំណាយពេលវេលាច្រើនដូច្នេះតាមរយៈគេហទំព័រហ្វេសប៊ុកនេះ គឺងាយស្រួលបំផុត។ ក្នុងអត្ថប្រយោជន៍ផ្សេងៗច្រើនយ៉ាងទៀតការបង្កើតគេហទំព័រហ្វេសប៊ុកក្រៅពីសម្រាប់ផ្សព្វផ្សាយពីអាជីវកម្មរបស់ពួកគេ និងបង្កើនអតិថិជនហើយ គេអាចពង្រឹងអាជីវកម្មឱ្យក្រុមហ៊ុនរបស់គេកាន់តែរីកចម្រើនទៅមុខបានទៀតផង។
ជាក់ស្តែងការផ្សព្វផ្សាយតាមគេហទំព័រហ្វេសប៊ុករបស់ធនាគារមួយចំនួនធំដូចជា កម្មវិធី សេវាកម្មដែលបានបង្កើតថ្មីៗ ធនាគារទាំងនោះបានធ្វើការទាក់ទាញដល់អតិថិជនខ្លួនឱ្យងាកមកសាកល្បងប្រើប្រាស់នូវអ្វីដែលជាបច្ចេកវិទ្យាទំនើបរបស់ខ្លួន។
ក្នុងពេលបច្ចុប្បនេះថ្វីដ្បិតតែប្រព័ន្ធទូរស័ព្ទចល័តមិនទាន់មានសេវាគ្របដណ្ដប់នៅទូទាំងប្រទេសពេញលេញនៅឡើយជាពិសេសនៅតាមទីជនបទ ប៉ុន្តែក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍បាននឹងកំពុងបំពេញនូវប្រព័ន្ធទំនើបកម្មនៃបច្ចេកវិទ្យាឌីជីថលនេះឱ្យបានសព្វគ្រប់នៅឆ្នាំ2020។ នេះបើតាមប្រសាសន៍របស់ឯកឧត្ដម ត្រាំ អុីវតឹក រដ្ឋមន្ដ្រីក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍។
ចំពោះប្រព័ន្ធសេវាអុីនធើណិត 3Gវិញ នៅតាមទីក្រុង-ខេត្តនៅទូទាំងប្រទេស សេវាអុីនធើណិតមានល្បឿនតែ60% ហើយសម្រាប់សេវាអុីនណិត4G ដែលប្រើនៅតាមបណ្ដាជនបទមានសេវាល្បឿនលឿនបំផុតត្រឹមតែ 17%ប៉ុណ្ណោះ ចំណែកនៅទីក្រុងមានដល់57% ដូច្នេះរាជរដ្ឋាភិបាលត្រូវអន្ដរាគមន៍ និងធ្វើទំនើបកម្មលើវិស័យសេវាអុីនធើណិតនេះឱ្យមានភាពល្អប្រសើជាងនេះ ដោយសារការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធសេវាអុីនធើណិតតាមទូរស័ព្ទវាអាចជួយដល់ចំណូលថវិកាជាតិផងដែរ។ តាមការដាក់សន្ទស្សន៍នៅឆ្នាំ2020 ប្រព័ន្ធអុីនធើណិតនឹងមានល្បឿនលឿននៅតាមទីក្រុងដល់100% ចំណែកនៅតាមជនបទនឹងមានល្បឿនលឿនប្រមាណ 80% ហើយនឹងមានប្រជាពលរដ្ឋខ្មែរប្រើប្រាស់គ្រប់ 100%នៅទូទាំងប្រទេស៕