ក្រោយពីការពង្រាយសាលារៀននៅតាមមូល-ដ្ឋាន កម្ពុជាបានបោះជំហានបន្តមួយផ្សេងទៀតទៅតំបន់ជនបទគឺការពង្រាយរោងចក្រសហគ្រាសដើម្បីសម្រេចបានតាមគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ស្របតាមគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្មឆ្នាំ2025។
យុទ្ធសាស្រ្តយ៉ាងសំខាន់នេះត្រូវបានអ្នកជំនាញមើលឃើញថាអាចជួយសង្គមជាច្រើនទាំងផ្នែកម៉ាក្រូសេដ្ឋកិច្ច និងមីក្រូសេដ្ឋកិច្ច ដែលធ្វើឱ្យអ្នករកស៊ីមានភាពងាយស្រួលបញ្ជ្រាបខ្លួនឱ្យបានគ្រប់ទីកន្លែងក្នុងប្រទេស។ នៅពេលដែលសហគ្រាស និងចង្វាក់ផលិតកម្មសំខាន់ៗបានរីកលូតលាស់ទៅដល់តំបន់ជនបទ នោះប្រជាជនដែលមានកម្រិតមធ្យម និងអ្នកដែលទទួលបានការអប់រំខ្ពស់នៅក្នុងខេត្តនីមួយៗនឹងមានឱកាសចូលរួមបំពេញវិស័យការងារទាំងអស់នោះ ធ្វើឱ្យគាត់ទទួលបានចំណូលខ្ពស់ ហើយអាចកាត់បន្ថយការចំណាយបានយ៉ាងច្រើន។ នៅពេលដែលកម្រិតជីវភាពរបស់អ្នកមានចំណូលមធ្យមប្រសើរឡើង ចរន្តលុយដែលពួកគេចាយវាយមកវិញ នឹងធ្វើឱ្យទីផ្សារនៅក្នុងប្រទេសលើគ្រប់វិស័យមានការរីកលូតលាស់បានលឿន។ តែទោះជាយ៉ាងនេះក្តី គេសង្កេតឃើញថា គោលដៅមួយនេះអាចអនុវត្តបានល្អទៅបានលុះត្រាតែមានធនធានមនុស្សគ្រប់គ្រាន់ និងស្របទៅតាមទីផ្សារការងារនៅថ្ងៃអនាគត។
រដ្ឋមន្រ្តីក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរ ស័ក្តិ បានលើកឡើងថា គោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍វិស័យឧស្សាហកម្ម គឺផ្តោតសំខាន់លើការបង្កើតការងារជូនប្រជាជន ជាពិសេសគឺប្រជាជនវ័យក្មេងដែលមានជំនាញ និងសក្តានុពលខ្ពស់ដែលមានសមត្ថភាពចូលរួមក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្មទំនើប។ ក្រៅពីនេះ វិស័យបច្ចេកវិទ្យា ព័ត៌មានវិទ្យាក៏មានជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់ដែលកម្ពុជា កំពុងត្រូវការព្រោះបច្ចុប្បន្ននេះវិស័យពាណិជ្ជកម្មតាមអេឡិចត្រូនិកក៏កំពុងមានការរីកចម្រើនផងដែរ។
ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “កម្ពុជាបានទទួលការវិនយោគពីក្រុមហ៊ុនធំៗជាច្រើនដូចជារោងចក្រផលិតគ្រឿងបន្លាស់រថយន្ត ខ្សែភ្លើង គ្រឿងអគ្គិសនី និងរោងចក្រជាច្រើនផ្សេងទៀតដែលទាមទារឱ្យមានអ្នកជំនាញ និងអាចស្រូបទាញការងារបានយ៉ាងច្រើន”។
ឯកឧត្តម ប៉ាន សូរស័ក្តិ បានលើកឡើងផងដែរថា ដើម្បីសម្រេចគោលនយោបាយអភិវឌ្ឍន៍ឧស្សាហកម្ម រដ្ឋាភិបាលត្រូវចំណាយទុនប្រមាណជាង12ពាន់លានដុល្លារ សម្រាប់រយៈពេល 10ឆ្នាំ (2015-2025) ដើម្បីវិនិយោគលើការបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនានាដែលគាំទ្រដល់វិស័យឧស្សាហកម្ម។ ដោយក្នុងនោះ កម្ពុជាក៏នឹងបង្កើតតំបន់ចង្កោមសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមដើម្បីជំរុញឱ្យវិស័យឧស្សាហកម្មទាំងខ្នាតតូច និងខ្នាតធំកាន់តែមានល្បឿនខ្លាំងឡើង។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា ឯកឧត្តម ហង់ ជួនណារ៉ុន បានលើកឡើងថា រដ្ឋាភិបាលបានដាក់ចេញនូវគោលនយោបាយអប់រំមុខវិជ្ជា វិទ្យាសាស្រ្ត បច្ចេកវិទ្យា វិស្វកម្ម និងគណិតវិទ្យា (STEM) ដើម្បីចូលរួមចំណែកឆ្លើយតបជាមួយនឹងទីផ្សារការងារក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្មនៅកម្ពុជា។ STEM ជាផ្នែកយ៉ាងសំខាន់មួយដែលមានតម្រូវការទីផ្សារខ្ពស់នៅកម្ពុជាទាំងពេលបច្ចុប្បន្ន និងអនាគត។ ហើយជំនាញនេះក៏មានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍលើវិស័យសេដ្ឋកិច្ច ឧស្សាហកម្មនិងកសិ-ឧស្សាហកម្មនៅកម្ពុជា។
ឯកឧត្តម ហង់ ជួនណារ៉ុន បានមានប្រសាសន៍ថា ៖ “បច្ចុប្បន្ននេះកម្ពុជាបានព្យាយាមជំរុញឱ្យមុខវិជ្ជា STEM ស្ថិតក្នុងចំណាប់អារម្មណ៍របស់សិស្សហើយជ្រើសរើសមុខវិជ្ជានេះសម្រាប់ជាអាជីពនៅថ្ងៃអនាគត។ ក្រសួងអប់រំ បានរៀបចំកម្មវិធីជារៀងរាល់ឆ្នាំដើម្បីបំផុសឱ្យយុវជនមើលឃើញពីគុណសម្បត្តិរបស់មុខវិជ្ជា STEM ហើយគិតថាវាជាមុខវិជ្ជាដែលអាចជួយពួកគេ និងសង្គមបានយ៉ាងប្រសើរ”។
ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីបានលើកឡើងផងដែរថា ទោះបីជាយ៉ាងនេះក្ តីកម្ពុជាក៏នៅមានបញ្ហាប្រឈមមួយចំនួនដែរ ដែលយើងកំពុងដោះស្រាយដើម្បីឱ្យគុណភាពអប់រំឆ្លើយតបជាមួយនឹងទីផ្សារការងារដែលកំពុងត្រូវការ។ បញ្ហាទាំងអស់នោះមានដូចជាវិសមភាពនៃសិស្សដែលចេញពីសាលា មិនត្រូវគ្នាជាមួយទីផ្សារការងារជាក់ស្តែង បញ្ហាហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធនៅតាមទីជនបទ បញ្ហាសម្ភារបរិក្ខារពិសោធន៍ និងបញ្ហាស្តង់ដារគ្រូបង្រៀនជាដើម។
ជាដំណោះស្រាយនៃបញ្ហាទាំងអស់នេះក្រសួងអប់រំ បានពង្រឹងការបណ្តុះបណ្តាលសមត្ថភាពគ្រូបង្រៀន និងកែលម្អឡើងវិញនូវសៀវភៅសិក្សាដើម្បីឱ្យស្របតាមកម្មវិធីសិក្សាថ្មី។ លើសពីនេះទៅទៀតក្រសួងក៏បានបង្កើតសាលាជំនាន់ថ្មីដើម្បីផ្តល់ឱ្យសិស្សនូវបច្ចេកវិទ្យាទំនើបសម្រាប់សិក្សាលើវិស័យ STEM នេះឱ្យដល់គ្រប់ខេត្តក្រុងនៅកម្ពុជា។ ហើយក្នុងមួយឆ្នាំកម្ពុជាបានវិនិយោគទឹកប្រាក់ជាច្រើនសម្រាប់ការជំរុញលើវិស័យនេះឱ្យរីកដុះដាលខ្លាំងដោយក្នុងនោះយើងធ្វើការជួសជុល សាងសង់បន្ទប់ពិសោធន៍ បំពាក់កំុព្យូទ័រ និងឧបករណ៍បច្ចេកទេសជាច្រើនផ្សេងទៀតដើម្បីឱ្យសិស្សបានស្វែងយល់ និងចាប់អារម្មណ៍លើមុខវិជ្ជាដែលមានសារៈសំខាន់ទាំងអស់នេះ៕