ក្នុងពេលឆាប់ៗនេះ សហគ្រិនកម្ពុជាដែលជាសមាជិករបស់សម្ព័ន្ធសមាគមសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមកម្ពុជា(Federation of Small and Medium Enterprises Associations of Cambodia)ដែលហៅកាត់ថា FASMEC អាចនឹងដាក់តាំងបង្ហាញ និងលក់នូវផលិតផលរបស់ខ្លួននៅលើគេហទំព័រលក់ទំនិញថ្មីមួយដែលមានឈ្មោះថា SMEXASEAN.com។ នេះបើតាមការឱ្យដឹងពីលោកឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ ប្រធានសម្ព័ន្ធសមាគមនេះបានចុះហត្ថលេខាលើកិច្ចព្រមព្រៀងភាពជាដៃគូ ជាមួយក្រុមហ៊ុនពហុផលិតផល SRAM & MRAM Resources Limited ដែលមានមូលដ្ឋាននៅទីក្រុងឡុងដ៍។
ការចាប់ផ្តើមដំណើរការ MEXASEAN.com ជាតម្រូវការមួយសម្រាប់វិស័យសាជីវកម្ម និងរដ្ឋាភិបាលដើម្បីផ្តួចផ្តើមបើកផ្លូវឆ្ពោះទៅរកភាពចាំបាច់ដើម្បីបំពេញនូវសកម្មភាពអាជីវកម្មដោយផ្តល់ដល់វិស័យសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនូវកម្លាំងរុញច្រានចាំបាច់ដើម្បីដំណើរការជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុនធំៗមិនចាំបាច់ព្រួយបារម្ភអំពីភាពប្រាកដប្រជានៃការស្វែងរកអ្នកទិញ ឬអ្នកលក់នោះទេ។ សម្រាប់សេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជាដែលបច្ចុប្បន្នកំពុងមានបញ្ហាដោយសារតែខ្វះគំនិតផ្តួចផ្តើមក្នុងការតភ្ជាប់ផលិតផលរបស់ខ្លួនទៅនឹងទីផ្សារពិភពលោក។
លោកឧកញ៉ា តែ តាំងប៉ បានថ្លែងថា ការចុះហត្ថលេខាលើអនុស្សរណៈនៃការយោគយល់គ្នា(MoU)ជាមួយក្រុមហ៊ុន SRAM & MRAM ក្នុងគោលបំណងអភិវឌ្ឍគេហទំព័រ“smexasean.com”ដើម្បីបម្រើជាទីផ្សារមួយក្នុងការភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងផលិតផលរបស់កម្ពុជាទៅទីផ្សារក្នុងតំបន់។ ការគួបផ្សំគ្នានេះនឹងជួយដល់វិស័យសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជាដើម្បីឈានទៅរកកន្លែងដែលមានសុពលភាពរបស់ខ្លួនជាមួយប្រទេសជិតខាងនៅក្នុងអាស៊ាន។
លោកបានមានប្រសាសន៍បញ្ជាក់ថា៖ “សមាជិករបស់យើងឆាប់ៗនេះនឹងមានគេហទំព័រមួយដើម្បីដាក់បង្ហាញ និងលក់ផលិតផលរបស់ពួកគេតាមនីតិវិធីកាន់តែងាយស្រួល និងការចំណាយកាន់តែទាបដើម្បីឱ្យទៅដល់អតិថិជនជាទិសដៅនៅក្នុងទីផ្សារអន្តរជាតិ”។ បើតាមការឱ្យដឹងអំពី smexasean.com គេហទំព័រនេះមានមុខងារដូចទៅនឹងគេហទំព័ររបស់ក្រុមហ៊ុន Alibaba នៅប្រទេសចិនដូច្នោះដែរ ប៉ុន្តែមានតែផលិតផលកម្ពុជាប៉ុណ្ណោះ ហើយបន្ទាប់ពីកិច្ចព្រមព្រៀងនេះ ក្រុមការងារបច្ចេកទេសនឹងដឹកនាំធ្វើការបង្ហាញ(រ៉ូដសូ Road show)ដើម្បីអប់រំសមាជិកប្រហែល 300នាក់របស់ FASMEC អំពីអត្ថប្រយោជន៍របស់គេហទំព័រទីផ្សារអនឡាញថ្មីនេះ និងនីតិវិធីក្នុងការដាក់បង្ហាញ និងការលក់ទំនិញដើម្បីរួមគ្នាប្រតិបត្តិការទីផ្សារ។
នៅក្នុងសេចក្ដីប្រកាសព័ត៌មានបានឱ្យដឹងថាគេហទំព័រលក់ទំនិញមួយនេះនឹងជួយម្ចាស់សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមឱ្យភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងផលិតផលរបស់ពួកគេទៅកាន់ទីផ្សារក្នុងតំបន់។ ក្រុមហ៊ុន SRAM MRAM សម្រេចបានកិច្ចព្រមព្រៀងស្រដៀងគ្នានេះដែរជាមួយសមាគម SME នៅក្នុងប្រទេសជាច្រើនក្នុងតំបន់អាស៊ាន លើកលែងតែប្រទេសសិង្ហបុរី និងប្រ៊ុយណេប៉ុណ្ណោះ។ ប៉ុន្តែនៅមិនទាន់មានព័ត៌មានលម្អិតដែលអាចរកបានស្ដីពីពេលវេលា និងនីតិវិធីនៅក្នុងការចុះបញ្ជីផលិតផលនៅក្នុងទីផ្សារអនឡាញនេះនៅឡើយទេ។
លោកស្រី កែវ មុំ នាយិកាក្រុមហ៊ុនផលិតនំស្រួយលីលីបានមានប្រសាសន៍ថា៖ “ការចុះកិច្ចព្រមព្រៀងរបស់សមាគម SME ក្នុងការបើកទីផ្សារអនឡាញនេះវាជាដំណើរការល្អមួយ ខ្ញុំគាំទ្រប្រសិនបើធ្វើទៅបានត្រឹមត្រូវ ឬធ្វើការរៀបចំឱ្យបានល្អ ពីព្រោះការបើកអនឡាញមានគោលបំណងអភិវឌ្ឍគេហទំព័រ “smexasean.com”ដើម្បីភ្ជាប់ផលិតផលខ្មែរទៅនឹងទីផ្សារក្នុងតំបន់”។
លោកស្រីបានបន្ថែមថា ដោយសារតែបច្ចុប្បន្នទីផ្សារពិភពលោកបានងាកទៅរកទីផ្សារបែបបច្ចេកវិទ្យា ឬទីផ្សារអនឡាញដើម្បីទិញ-លក់ទំនិញច្រើន។ ដូច្នេះចំពោះផលប្រយោជន៍នៃទីផ្សារអនឡាញនេះគឺពិតជាមានសម្រាប់សហគ្រាសយើង ពីព្រោះយើងអាចលក់ផលិតផលលើអនឡាញបាន ហើយយើងក៏អាចជួយដល់សមាជិកក្នុងការរកទីផ្សារដើម្បីលក់ផលិតផល ដែលអាចធ្វើឱ្យយើងទទួលបានផលប្រយោជន៍ទាំងអស់គ្នា ឯសហព័ន្ធក៏ទទួលបានជោគជ័យដែរ។
ប៉ុន្តែលោកស្រីបានបង្ហាញក្តីបារម្ភផងដែរចំពោះអាជីវកម្មតូចៗមួយចំនួននៅក្នុងស្រុកយើង មានច្រើនដែលពុំទាន់មានការប្រើគេហទំព័រឱ្យបានទូលំទូលាយនៅឡើយ។ អាជីវកម្មទាំងនោះពុំទាន់ពង្រីកខ្លួនទៅតាមទីផ្សារអនឡាញបាននៅឡើយ នេះជាការលំបាក និងជាបញ្ហាធំនៅក្នុងការអភិវឌ្ឍសហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមនៅកម្ពុជា ពីព្រោះបើគាត់ចង់ពង្រីកខ្លួនក៏ពិបាកដែរ ដោយសារតែបញ្ហាហិរញ្ញវត្ថុរបស់គាត់មានតិច។
លោកស្រីបានយល់យ៉ាងដូច្នេះថា៖ ប៉ុន្តែចំពោះការដាក់ផលិតផលទៅក្នុងទីផ្សារអនឡាញ យើងអាចរំពឹងថា ប្រសិនបើលោកឧកញ៉ាប្រធានគាត់អាចជួយដល់អាជីវកម្មតូចៗបាន គាត់អាចប្រមូលផ្តុំផលិតផលរបស់សមាជិកទៅដាក់ក្នុងអនឡាញរបស់គាត់បានច្រើន នោះគឺជាការចូលរួមចំណែកដ៏ធំមួយដល់សមាជិក ហើយប្រសិនបើគាត់អាចមានទីផ្សារស្តុកទំនិញថែមទៀតនោះរឹតតែប្រសើរ ព្រោះសហគ្រាសខ្លះគាត់មិនអាចបញ្ជូនទំនិញត្រឹមតែមួយកញ្ចប់ ឬមួយកេសបានទេ ព្រោះផលិតផលរោងចក្រ វាពិបាកក្នុងការដឹកជញ្ជូន ដូច្នេះយើងត្រូវរកចំណុចកណ្តាលណាមួយដើម្បីឱ្យដំណើរការនៃការប្រើប្រាស់ទីផ្សារអនឡាញរបស់យើងអាចដំណើរការទៅមុខដោយរលូន បើពុំដូច្នោះទេយើងជឿថានឹងពិបាកក្នុងការទទួលបានជោគជ័យណាស់៕