នាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ យើងសង្កេតឃើញថាមានបញ្ហាមួយចំនួនទាក់ទងនឹងភាពមិនស៊ីចង្វាក់គ្នារវាងជំនាញដែលមាននៅក្នុងប្រព័ន្ធអប់រំ និងជំនាញដែលជាតម្រូវការរបស់សង្គម។
នៅក្នុងវិស័យអប់រំរបស់ប្រទេសនៅលោកខាងលិច ជាទូទៅបានបង្ហាញលទ្ធផលឱ្យដឹងថា បើទោះបីជាយើងរកឃើញពិន្ទុគុណភាពនៃភាពវៃឆ្លាត (IQ) តាំងពីឆ្នាំ1990មែន តែគេសង្កេតឃើញថា សញ្ញាណនៃភាពច្នៃប្រឌិតរបស់មនុស្សនៅតែមិនទាន់មានភាពខ្លាំងក្លានៅឡើយ។ ការអប់រំរៀនសូត្រ តាមបែបប្រពៃណីត្រូវបានគេរកឃើញថាមិនបានបង្រៀនមនុស្សច្រើនទេអំពីនវានុវត្តន៍ និងការគិតបែបសហគ្រិន ខណៈពិភពលោកបានដើរយ៉ាងលឿន ហើយត្រូវការជំនាញទាំងអស់នេះ។
ដើម្បីឱ្យមនុស្សដើរទាន់ការប្រែប្រួលរបស់ពិភពលោក ការអប់រំរៀនសូត្រចាំបាច់ត្រូវតែមានការផ្លាស់ប្តូរ។ ដូចដែលយើងបានដឹងហើយថា យើងរស់នៅក្នុងពិភពលោកដែលមានគ្រឿងយន្តទំនើប និងមានបច្ចេកវិទ្យារហូតដល់ AI ទៅហើយ តែយើងនៅតែប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអប់រំដែលរៀបចំសម្រាប់មនុស្សធ្វើការងាររោងចក្រកាលពីជាង 200ឆ្នាំមុនដដែល។ ដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហានេះ ប្រទេសទាំងអស់ចាំបាច់ត្រូវតែផ្តោតលើការពង្រឹងជំនាញ និងជំរុញឱ្យអ្នកសិក្សាទទួលបាននូវចំណេះដឹងដែលពិភពលោកត្រូវការជាជំហានបន្តិចម្តង។
ការអប់រំ និងរៀនសូត្រពីសហគ្រិនភាពជាជំនាញដែលពិភពលោកត្រូវការជំនាញសហគ្រិនភាព គឺជាការបង្រៀនពីសារៈសំខាន់នៃនវានុវត្តន៍ និងគំនិតច្នៃប្រឌិត សម្រាប់ជួយមនុស្សឱ្យមានការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយភាពបត់បែន ដែលធ្វើឱ្យផ្នត់គំនិតរបស់ពួកគេមានការរីកចម្រើន (growth mindset) ដើម្បីជាថាមពលសម្រាប់ដោះស្រាយបញ្ហាថ្មីៗដែលនឹងកើតមានឡើងសម្រាប់ការរស់នៅរបស់មនុស្ស។ ការបង្រៀនជំនាញសហគ្រិនភាពបែបថ្មីនេះគឺ មិនមែនបង្រៀនលើជំនាញគណនេយ្យ ឬការធ្វើបទបង្ហាញពីអាជីវកម្ម (pitching) នោះទេ តែជាការបង្រៀនដែលផ្តោតលើការជំរុញទឹកចិត្តឱ្យមានភាពតស៊ូ ចេះដោះស្រាយបញ្ហា និងវិធីសាស្ត្រដើម្បីសម្រេចចក្ខុវិស័យរបស់ខ្លួនក្នុងការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយភាពវិជ្ជមាន។
ជំនាញទាំងអស់នេះ គឺមានសារៈសំខាន់ខ្លាំងណាស់សម្រាប់ទីផ្សារការងារនៅថ្ងៃអនាគត ហើយមនុស្សចាំបាច់ត្រូវទទួលនូវចំណេះដឹងដើម្បីក្លាយជាប្រជាជនសកម្មដែលមានសមត្ថភាពឆ្លើយតបបានជាមួយនឹងការផ្លាស់ប្តូរយ៉ាងលឿនរបស់ពិភពលោក។ គោលដៅសម្រាប់ការផ្លាស់ប្តូរប្រព័ន្ធអប់រំបែបថ្មីនេះគឺជាចំណុចអាទិភាពមួយរបស់គោលនយោបាយអឺរ៉ុបនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។
យោងតាមគម្រោងការរបស់សហភាពអឺរ៉ុប ការបណ្តុះបណ្តាលជំនាញសហគ្រិនភាពគឺបញ្ជូលនូវជំនាញសំខាន់ៗជាច្រើនដូចជា បំណិនជីវិត និងជំនាញជាច្រើនផ្សេងទៀតដែលអាចជំរុញឱ្យបង្កើតជាអាជីវកម្ម។ ចំណេះដឹងទាំងអស់នេះ អាចជួយអ្នកសិក្សាឱ្យមានសមត្ថភាពក្នុងការបង្កើតគំនិត និងឱកាសថ្មីៗ ដើម្បីបំប្លែងវាឱ្យទៅជាគុណតម្លៃសម្រាប់មនុស្សទូទៅ មិនថាផ្នែកហិរញ្ញវត្ថុ វប្បធម៌ ឬសង្គមនោះទេ។
លទ្ធផលនៃការបង្រៀនពីគំនិតច្នៃប្រឌិត មានតម្លៃជាសកលសម្រាប់មនុស្សមុខវិជ្ជាដែលផ្តល់គុណតម្លៃប្រកបដោយនិរន្តរភាពនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ គឺគំនិតច្នៃប្រឌិត និងនវានុវត្តន៍ ព្រោះជំនាញនេះអាចបង្កើតឱ្យមានសមិទ្ធផលគ្រប់យ៉ាង ជាមួយនឹងការទាញយកប្រយោជន៍ជានិរន្តរ៍ពីការដោះស្រាយបញ្ហាមនុស្ស។
អ្នកជំនាញរកឃើញថា នៅពេលដែលប្រព័ន្ធអប់រំចាប់ផ្តើមងាកមកបង្រៀន និងបំផុសឱ្យមានគំនិតច្នៃប្រឌិតនោះអ្នកសិក្សានឹងលែងមានភាពធុញទ្រាន់ទៀតហើយ ព្រោះអ្វីដែលគេកំពុងធ្វើគឺបំបែកមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃគំនិតចាស់ៗដើម្បីបង្កើតជាផលិតផល ឬសមិទ្ធផលថ្មីដែលមានប្រយោជន៍។ គំនិតទាំងអស់នេះអាចនឹងផ្តល់ឱកាសជាច្រើនដើម្បីបង្កើតជាគំនិតឆ្លាតវៃដែលអាចជំនួយដល់ការធ្វើអាជីវកម្ម ព្រមទាំងដំណោះស្រាយថ្មីៗដែលធ្វើឱ្យការរស់នៅរបស់មនុស្សកាន់តែមានភាពងាយស្រួល។
ឧស្សាហកម្ម សេវាកម្ម និងផលិតកម្មផ្សេងៗ រួមទាំងបច្ចេកវិទ្យានឹងលែងក្លាយជារឿងថ្មីពេកហើយសម្រាប់មនុស្សនៅប៉ុន្មានឆ្នាំខាងមុខទៀត ហេតុនេះគំនិតច្នៃប្រឌិតលើរបស់ទាំងអស់នោះនឹងក្លាយជាគន្លឹះប្រកបដោយគុណតម្លៃ ដើម្បីបន្តអភិវឌ្ឍ និងទាញយកប្រយោជន៍ពីវិស័យសំខាន់ៗទាំងអស់នោះ៕