ត្រឹមតែមួយប៉ប្រិចភ្នែកសោះ រ៉ឺម៉កសណ្ដោងរបស់ខ្មែរដែលប្រជាជនក្នុងរាជធានីភ្នំពេញធ្លាប់ប្រើប្រាស់ក្នុងការធ្វើដំណើរទៅមកកាលពីអំឡុងប៉ុន្មានឆ្នាំមុននោះ ស្ទើរតែបាត់មុខអស់ពីលើទីផ្សារដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរ និងត្រូវបានជំនួសដោយរ៉ឺម៉កម៉ូតូកង់បីម៉ែត្រ(ហៅថាកង់បីឥណ្ឌា)វិញនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ។
លោក តុប និមល ស្ថាបនិក និងជានាយកប្រតិបត្តិក្រុមហ៊ុន Pass App Technology មានប្រសាសន៍ថា ការណ៍ដែលប្រជាពលរដ្ឋយើងមានទំនោរឈប់ប្រើប្រាស់ម៉ូតូកង់បីខ្មែរហើយងាកមកជិះកង់បីម៉ែត្រ ឬហៅថាកង់បីឥណ្ឌានេះវិញ គឺដោយសារតែកង់បីឥណ្ឌាប្រភេទថ្មីបានផ្តល់ភាពងាយស្រួលខ្លាំងជាងក្នុងការធ្វើដំណើរ។ ងាយស្រួលនៅត្រង់ថា គ្រាន់តែអតិថិជនដោនឡូត App ដាក់នៅក្នុងទូរស័ព្ទដៃរបស់ខ្លួនហើយគាត់អាចកុម្ម៉ង់ហៅជិះតាក់ស៊ីម៉ែត្រ ឬកង់បីម៉ែត្របានគ្រប់ពេលវេលា និងគ្រប់ទីកន្លែងក្នុង រាជធានីភ្នំពេញ ដោយមានកំណត់តម្លៃស្រាប់ មិនចាំបាច់តថ្លៃដូចកង់បីខ្មែរពីមុននោះទេ។ “យើងដឹងទាំងអស់គ្នាហើយថាកាលពីមុន មុននឹងធ្វើដំណើរ លុះត្រាតែយើងទៅឈរចាំបក់ដៃហៅរ៉ឺម៉កម៉ូតូកង់បីនៅតាមដងផ្លូវ ហើយធ្វើការតថ្លៃគ្នារួចទើបសម្រេចថាជិះ ឬមិនជិះជាក្រោយទៅតាមតម្លៃដែលបានតថ្លៃគ្នាហើយ ប៉ុន្តែសម្រាប់កង់បីម៉ែត្រវិញ គ្រាន់តែអតិថិជនកុម្ម៉ង់តាមរយៈAppដែលដោនឡូតទុកនោះ គឺនឹងមានសមាជិកកង់បីម៉ែត្រទៅទទួលដល់ផ្ទះ ទោះជានៅក្នុងបុរី ឬនៅទីកន្លែងផ្សេងណាក៏ដោយ និងមិនចាំបាច់តថ្លៃគ្នានាំតែខាតពេលទៀតផង គឺគិតថ្លៃក្នុង1គីឡូម៉ែត្រត្រឹមតែ 1,200រៀលប៉ុណ្ណោះ។
លោកថា កាលពីប៉ុន្មានឆ្នាំមុនលោកបានបង្កើតក្រុមហ៊ុនដឹកជញ្ជូនអ្នកដំណើរក្នុងរាជធានីភ្នំពេញសាកល្បង ដែលកាលនោះមានរ៉ឺម៉កម៉ូតូកង់3 ត្រឹមតែ 7គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ហើយបានព្យាយាមទៅទទួលដឹកអតិថិជនគ្រប់ទីកន្លែងនៅក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញ ដោយគិតថ្លៃ 1,200រៀលប៉ុណ្ណោះក្នុងមួយគីឡូម៉ែត្រ ហើយក៏មានអតិថិជនដឹងតៗគ្នា និងងាកមកប្រើសេវាកម្មនេះកាន់តែច្រើនឡើងៗពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃ ទើបធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនលោកសហការជាមួយសមាជិករ៉ឺម៉កម៉ូតូកង់3ខ្មែរ ម៉ូតូកង់3ឥណ្ឌា និងរថយន្តតាក់ស៊ីផ្សេងៗបង្កើតបានជាក្រុមហ៊ុនធំមួយ។
លោកបញ្ជាក់បន្ថែមថា រហូតមកដល់ខែឧសភា ឆ្នាំ2017 លោកចាប់ផ្តើមបង្កើតក្រុមហ៊ុនថ្មី មួយឈ្មោះថា Pass App Technology ដោយមានសមាជិកដំបូងត្រឹមតែ 100គ្រឿងប៉ុណ្ណោះ ហើយរហូតមកទល់បច្ចុប្បន្ន ទាំងសមាជិកម៉ូតូកង់3ខ្មែរ ម៉ូតូកង់3ឥណ្ឌា និងរថយន្តតាក់ស៊ីសរុបទាំងអស់មានរហូតដល់ទៅ 7,000គ្រឿងឯណោះ។ សមាជិកទាំងនោះភាគច្រើនជាអ្នករត់កង់បី និងតាក់ស៊ីអាជីព ខ្លះទៀតចេញពីអាជីវករ បុគ្គលិកក្រុមហ៊ុនឯកជន និងជាមន្ត្រីរាជការក៏មាន ដោយពួកគាត់បានមកប្រកបរបរដឹកអ្នកដំណើរក្រៅម៉ោង ដើម្បីរកប្រាក់ចំណូលបន្ថែមឱ្យបានកាន់តែច្រើនថែមទៀតសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់ជីវភាពគ្រួសារ។
កត្តាដែលធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនមានសមាជិកកើនឡើងឆាប់រហ័សនេះ គឺដោយសារតែរបរជាអ្នកបើកកង់បីម៉ែត្រនេះ ក៏អាចរកប្រាក់កម្រៃបានច្រើនគួរសម មិនចាញ់អ្នកធ្វើការក្នុងការិយាល័យប៉ុន្មានឡើយ ដែលជាមធ្យមអ្នកដែលប្រឹងដឹកអតិថិជនអាចរកប្រាក់បានចន្លោះពី8ម៉ឺនរៀល ទៅដល់10ម៉ឺនរៀលក្នុងមួយថ្ងៃ ហើយចំណែកអ្នកដែលមិនសូវប្រឹងអាចបានប្រាក់ចំណូលប្រហែល 6ម៉ឺនរៀលដែរក្នុងមួយថ្ងៃ ដែលកត្តានេះហើយបានធ្វើឱ្យបងប្អូនអ្នករត់កង់បីម៉ែត្របានប្រាប់តៗគ្នាទៅអ្នកដែលស្គាល់ ដូចជាមិត្តភ័ក្តិ បងប្អូន ដើម្បីចូលជាសមាជិករបស់ក្រុមហ៊ុន។ ម្យ៉ាងទៀតដោយសារសេវាកម្មល្អ មិនមានការកាត់ថ្លៃផ្ដេសផ្ដាសនេះហើយបានធ្វើឱ្យអតិថិជនមានការគាំទ្រកាន់តែច្រើនឡើងៗជារៀងរាល់ថ្ងៃដោយពួកគាត់បានប្រាប់តៗគ្នាពីម្នាក់ទៅម្នាក់អំពីតម្លៃ និងសេវាកម្មនេះ។ “ឧទាហរណ៍បើសិនជាគាត់ចង់ជិះរ៉ឺម៉កកង់បីម៉ែត្រ គាត់គ្រាន់តែកុម្ម៉ង់ហៅតាមរយៈ App ហើយទោះជាគាត់ឈរទីណាក៏ដោយក៏ផែនទីនឹងចង្អុលបង្ហាញពីទីតាំងនោះតែម្តង ហើយអ្នកបើករ៉ឺម៉កកង់បីម៉ែត្រ នឹងទូរស័ព្ទទំនាក់ទំនងទៅអតិថិជនដែលអាចមើលគ្នាឃើញទៀតផង។
គួរតែបញ្ជាក់ផងដែរថា លោក តុប និមល បានបញ្ចប់បាក់ឌុបក្នុងឆ្នាំ2001 នៅវិទ្យាល័យព្រះសីហនុ ខេត្តកំពង់ចាម ក្រោយពីចប់បាក់ឌុប លោកក៏បានបន្តការសិក្សាថ្នាក់បរិញ្ញាបត្រផ្នែកព័ត៌មានវិទ្យានៅសាកលវិទ្យាល័យភ្នំពេញ។ ក្រោយពេលចប់ លោកក៏បានចេញធ្វើការនៅតាមក្រុមហ៊ុនឯកជន តែដោយគិតថា ការធ្វើការងារឱ្យគេបានត្រឹមតែផ្គត់ផ្គង់ខ្លួនឯង មិនបានជួយអ្វីច្រើនដល់គ្រួសារនោះ លោកក៏បានចេញរកស៊ីខ្លួនឯងដោយការបើកក្រុមហ៊ុនចំនួន 2លើក ប៉ុន្តែការរកស៊ីដំបូងៗនោះ ដោយសារតែមិនទាន់មានបទពិសោធគ្រប់គ្រាន់ និងកង្វះទុនផងនោះ បានធ្វើឱ្យក្រុមហ៊ុនផ្អាកដំណើរការទៅវិញ។ ប៉ុន្តែយ៉ាងណាការបរាជ័យ គឺជាបទពិសោធដ៏ល្អសម្រាប់ឱ្យលោកឈានឆ្ពោះទៅរកភាពជោគជ័យនាថ្ងៃអនាគត ដូចជាក្រុមហ៊ុន Pass App Technology ដែលលោកបានបើកចុងក្រោយនេះឯង និងដែលបច្ចុប្បន្នកំពុងមានការគាំទ្រយ៉ាងខ្លាំងពីអតិថិជន។
ចំពោះសំនួរដែលសួរថា បើសិនជាមានក្រុមហ៊ុនបរទេសចូលមកផ្តល់សេវាកម្មដូចគ្នានេះកាន់តែច្រើនឡើងៗដូច្នេះ(មានគូប្រជែងច្រើនឡើង) តើក្រុមហ៊ុនរបស់លោកមានការបារម្ភដែរឬទេ?។
ត្រង់ចំណុចនេះលោកបានឆ្លើយថា មិនមានការព្រួយបារម្ភទេ ព្រោះជាធម្មតាការធ្វើអាជីវកម្មអ្វីក៏ដោយ គឺតែងតែមានការប្រកួតប្រជែងដោយចៀសមិនរួចឡើយ សំខាន់គឺក្រុមហ៊ុនយើងផ្តល់សេវាកម្មល្អ គុណភាពល្អទៅដល់អតិថិជន ប្រាកដជាអតិថិជនមានការគាំទ្រកាន់តែច្រើនឡើងៗថែមទៀតមិនខាន ហើយទម្លាប់ប្រជាជនខ្មែរមានទំនោរប្រើសេវាកម្មរបស់ប្រជាជនខ្លួនឯង ជាជាងសេវាកម្មបរទេស៕