ការបង្កើតអាជីវកម្មមួយមិនមែនជាការលំបាកនោះទេ ប៉ុន្តែការលំបាកគឺ ធ្វើយ៉ាងណាដើម្បីឱ្យអាជីវកម្មដំណើរការទៅមុខបានរហូត មិនមានឈប់ឬបញ្ចប់កណ្ដាលទីនោះឡើយ ហើយដើម្បីឱ្យអាជីវកម្មដំណើរការទៅមុខបានជោគជ័យ លុះត្រាតែអ្នកជំនួញបង្កើតអតិថិជនគោលដៅជាមុន ដែលនេះជាការលើកឡើងរបស់លោក ឆាក់ សុជាតិ អ្នកជំនួញវ័យក្មេងម្នាក់នៅកម្ពុជា។
លោក ឆាក់ សុជាតិ ដែលជាអគ្គនាយកក្រុមហ៊ុន Three Natural Life មានប្រសាសន៍ថាបច្ចុប្បន្នលោកមានសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនចំនួន4 នៅក្នុងដៃ ដោយក្រុមហ៊ុនទាំងនោះមានដូចជា ក្រុមហ៊ុនផលិតសាប៊ូម៉ាក Dr. Natural ក្រុមហ៊ុនផលិតទឹកសុទ្ធ ក្រុមហ៊ុនផលិតប្រេងឆា និងស្ករស ជាដើមដែលផលិតផលទាំងនេះកំពុងមានការគាំទ្រខ្លាំងពីសំណាក់អតិថិជននៅទូទាំងប្រទេសកម្ពុជា។
ពិសេសក្រុមហ៊ុនផលិតទឹកសុទ្ធដែលចំណាយទុនប្រមាណជា 5លានដុល្លារសាងសង់ឡើង បច្ចុប្បន្នផលិត និងផ្គត់ផ្គង់នៅលើទីផ្សារមិនគ្រប់ទៀតផង ហើយកំពុងពិចារណាសហការជាមួយវិនិយោគិនបរទេសដើម្បីបោះទុនវិនិយោគបន្ថែមសម្រាប់ពង្រីកអាជីវកម្ម នេះឱ្យកាន់តែធំបំពេញតម្រូវការអតិថិជនឱ្យបានគ្រប់គ្រាន់ ចំណែកផលិតផលដទៃទៀតទន្ទឹមគ្នានោះក៏កំពុងមានការគាំទ្រច្រើនគួរសមពីអតិថិជនដែរ។
លោកថា មុននឹងសម្រេចចិត្តបង្កើតក្រុមហ៊ុននេះឡើង លោកមិនមែនធ្វើទៅតាមក្តីស្រមៃ ឬតាមការស្រឡាញ់ ឬធ្វើទៅតាមការនឹកឃើញនោះទេ ពោលគឺមុននឹងបង្កើត លោកបានសិក្សាពីទីផ្សារធ្វើផែនការច្បាស់លាស់ និងទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនគោលដៅបានជាច្រើន ហើយ ដូចជាទំនាក់ទំនងនៅក្នុងសិក្ខាសាលា ការតាំងពិព័ណ៍ពាណិជ្ជកម្ម ការចូលរួមកម្មវិធីផ្សេងៗ និងទំនាក់ទំនងសង្គមខាងក្រៅទៀតផង “មុននឹងចាប់ផ្តើម ខ្ញុំមានទំនាក់ទំនងជាមួយអតិថិជនគោលដៅរបស់ខ្ញុំបានប្រហែល 30 ទៅ40%រួចទៅហើយ។ បងដឹងទេ? សម្រាប់ផលិតផលមួយបើសិនមានអតិថិជនគាំទ្រពី10 ទៅ20%រួចហើយនោះ វានឹងដើរទៅមុខដោយរលូនចុះចំណែកខ្ញុំដែលបានទំនាក់ទំនង30 ទៅ40%នៃអតិថិជនគោលដៅរួចហើយនោះ វាប្រាកដណាស់ថា ទំនិញខ្ញុំប្រាកដជាទទួលបានជោគជ័យនៅលើទីផ្សារមិនខាន។
លោកបានប្រាប់ឱ្យដឹងថា សម្រាប់អតិថិជនដែលលក់ផលិតផលទាំងប៉ុន្មានមុខខាងលើនេះ គឺមាននៅពាសពេញប្រទេស នៅទីណាក៏ជាអតិថិជនរបស់យើងដែរ ដូច្នេះពេលដើរទៅណាមកណាត្រូវបង្កើតទំនាក់ទំនង (Build Connection) ជាប់ជាប្រចាំ ប៉ុន្តែយើងត្រូវតែមើលដែរថា តើមនុស្សប្រភេទណាដែលជាអតិថិជនគោលដៅពិតប្រាកដរបស់យើង “ខ្ញុំឧទាហរណ៍ថា យើងបង្កើតគម្រោងលក់អចលនទ្រព្យ ដីធ្លី ផ្ទះល្វែង ឬផ្ទះវីឡាជាដើម ហើយបើយើងទៅទំនាក់ទំនងជាមួយសិស្ស-និស្សិត ឬប្រជាជនតាមទីជនបទ សួរថា តើពួកគាត់មានប្រាក់ទិញផលិតផលអចលនទ្រព្យរបស់យើងដែរឬទេ?
ដូច្នេះអតិថិជនរបស់យើងគឺ អ្នកធ្វើការរាជការ អ្នកធ្វើការងារឯកជន ឬអ្នកជំនួញជាដើម អ៊ីចឹងមុននឹងចាប់ផ្តើមអាជីវកម្មអ្វីមួយត្រូវសម្លឹងមើលអតិថិជនគោលដៅឱ្យចំៗ ចៀសវាងការបរាជ័យ។
លោកបន្តថា ក្រៅតែពីទំនាក់ទំនងក្នុងការងារ លោកក៏តែងព្យាយាមធ្វើការទំនាក់ទំនងជាមួយសង្គមខាងក្រៅឱ្យបានកាន់តែច្រើនតាមដែលអាចធ្វើទៅបានផងដែរ ទោះជាពេលខ្លះគេមិនចាប់អារម្មណ៍ជាមួយយើងក៏ដោយ ក៏យើងនៅតែរកវិធីសាស្ត្រនិយាយជាមួយគេដោយស្និទ្ធស្នាលឱ្យបាន។
ត្រង់ចំណុចនេះលោកបានលើកឡើងតាមរយៈបទពិសោធផ្ទាល់ខ្លួនថាថ្ងៃមួយ ថ្ងៃដែលមិត្តភ័ក្តិរបស់លោករៀបការគឺជាថ្ងៃដែលលោកត្រូវឡើងយន្តហោះទៅបំពេញការងារនៅក្រៅប្រទេសដែរប៉ុន្តែយ៉ាងណាក៏លោកបានឆ្លៀតពេលទៅមុនម៉ោងទៅចងដៃជូនពរមិត្តភ័ក្តិឱ្យបានមួយភ្លែតក៏គ្នាអស់ចិត្តដែរ។ រឿងមួយទៀត អតីតបុគ្គលិករបស់លោកម្នាក់ ដែលឈប់ធ្វើការយូរឆ្នាំមកហើយ បានមកអញ្ជើញការនៅឯខេត្តឆ្ងាយ ក៏លោកមិនបោះបង់ចោលដែរ លោកសុខចិត្តចំណាយប្រាក់ចាក់សាំងរថយន្តធ្វើដំណើរតែម្នាក់ឯងកាត់ពីខេត្តមួយទៅខេត្តមួយដើម្បីបានចូលរួមមង្គលការរបស់អតីតបុគ្គលិកម្នាក់នោះ លើកទឹកចិត្តដល់អ្នកដែលគេធ្លាប់ធ្វើការឱ្យយើង ដែលគេធ្លាប់ជួយឱ្យក្រុមហ៊ុនយើងដំណើរការបានរហូតមកទល់បច្ចុប្បន្ន។
ងាកមកមើលទីផ្សារបច្ចុប្បន្នវិញ មិនខ្វះទេអ្នកជំនួញបរាជ័យ ពោលគឺក្នុងចំណោមអ្នកបង្កើតក្រុមហ៊ុនចំនួន 100នាក់ មានចន្លោះពី50 ទៅ80%ហើយដែលបរាជ័យ ដោយសារពួកគាត់បង្កើតឡើងដោយមិនបានរៀបចំគម្រោងផែនការឱ្យច្បាស់ និងមិនបានបង្កើតអតិថិជនគោលដៅជាមុន។ ដោយពួកគេទាំងនោះ ភាគច្រើនជាអ្នកមានលុយ មិនចូលចិត្តធ្វើការឱ្យគេ បង្កើតក្រុមហ៊ុនទៅតាមការនឹកឃើញ ទៅតាមការស្រឡាញ់ ដើម្បីឱ្យគ្រាន់តែមានការងារធ្វើបំបាត់ការអផ្សុកតែប៉ុណ្ណោះ អារម្មណ៍បែបនេះនៅពេលធ្វើយូរៗទៅនឹងធុញ ហើយនឹងឆាប់បោះបង់ចោលមិនខាន។
សម្រាប់បទពិសោធផ្ទាល់របស់សហគ្រិនវ័យក្មេងរូបនេះ ដើមឡើយលោកកើតចេញពីគ្រួសារក្រីក្រនៅជនបទមួយ ដោយសារតែស្ថានភាពគ្រួសារជួបការលំបាក ជាប់បំណុលធនាគារដោះស្រាយមិនចេញ ក៏ដាច់ចិត្តធ្វើដំណើរមកភ្នំពេញ រៀនបណ្តើររកការងារធ្វើបណ្តើរ មុនដំបូងធ្វើការនៅក្នុងស្ថាប័នសារព័ត៌មានមួយដែលមានប្រាក់ខែ 200ដុល្លារ។ លុះធ្វើការយូរទៅក្រុមហ៊ុនមានទំនុកចិត្តក៏លក់ភាគហ៊ុនចំនួន 3%មកឱ្យក្នុងទឹកប្រាក់ 2ពាន់ដុល្លារ។
កាលណោះដោយសារឃើញសក្តានុពលនៃវិស័យសារព័ត៌មាន លោកក៏បានសម្រេចចិត្តទិញទាំងមិនមានលុយនៅជាប់ខ្លូនមួយរៀលសោះ។ នៅពេលទិញ លោកបានសុំប្រធានបង់ពាក់កណ្តាលសិន (ស្មើនឹង1,000ដុល្លារ) លុះដល់ប្រធានយល់ព្រម លោកក៏ដាច់ចិត្តទៅខ្ចីលុយមិត្តភ័ក្តិរបស់បងប្រុសរបស់លោកមកទិញភាគហ៊ុននោះ។ ក្រោយមកលោកក៏បានលក់ភាគហ៊ុននោះបន្ត ដោយចំណេញបានប្រាក់មួយចំនួនធំ ទើបចាប់ផ្តើមចេញទៅរកស៊ីផ្ទាល់ខ្លួន ធ្វើរោងចក្រផលិតប្រេងឆា ស្ករសលក់នៅតាមទីផ្សារនានា លុះមានការគាំទ្រច្រើនហើយ ក៏បានសហការជាមួយអ្នកវិនិយោគបរទេសសាងសង់ក្រុមហ៊ុនផលិតសាប៊ូ និងក្រុមហ៊ុនផលិតទឹកសុទ្ធឡើង ចែកចាយបន្ថែមទៀតនៅលើទីផ្សារហើយបច្ចុប្បន្នក៏កំពុងពង្រីកទុនបន្ថែមដើម្បីឱ្យរោងចក្រនេះមានសមត្ថភាពផលិតបានកាន់តែច្រើនឡើងៗ ហើយក៏កំពុងសម្លឹងមើលការវិនិយោគលើវិស័យអចលនទ្រព្យទៀតផងដែរ។
អ្វីដែលជំរុញឱ្យក្រុមហ៊ុនទទួលបានជោគជ័យជាបន្តបន្ទាប់ និងពុំមានការបរាជ័យបែបនេះគឺមុននឹងឈានជើងចូលប្រឡូកក្នុងវិស័យជំនួញ យុវជនឆាក់ សុជាតិ បានខិតខំសិក្សាជំនាញផ្សេងៗជាច្រើនដើម្បីធ្វើជាធាតុផ្សំសម្រាប់ឱ្យអាជីវកម្មជោគជ័យ ឬហៅថា គ្រឿងផ្សំដើម្បីឱ្យសម្លឆ្ងាញ់។ គ្រឿងផ្សំអាជីវកម្មជោគជ័យទាំងនោះគឺ ជំនាញកុំព្យូទ័រ ជំនាញគ្រប់គ្រងធនធានមនុស្ស ជំនាញគ្រប់គ្រងហិរញ្ញវត្ថុ ទីផ្សារ និងជំនាញគួបផ្សំមួយចំនួនទៀតដែលជាតម្រូវការជាក់ស្តែង ក្នុងការដឹកនាំក្រុមហ៊ុនឆ្ពោះទៅរកគោលដៅជោគជ័យ។
តាមរយៈបទពិសោធនេះ លោកបានផ្តាំផ្ញើទៅដល់អតិថិជនទាំងអស់ថា ធ្វើជាមនុស្សត្រូវមានគោលដៅមួយច្បាស់លាស់ ហើយបើចង់ធ្វើជាអ្នកជំនួញត្រូវខំរៀនជំនាញឱ្យបានច្បាស់លាស់ ហើយសម្លឹងរកឱ្យឃើញនូវអ្វីដែលជាតម្រូវការពិតប្រាកដក្នុងទីផ្សារសិក្សាឱ្យបានច្បាស់លាស់ ពីផលិតផលរបស់ខ្លួន និងត្រូវចេះបង្កើតទំនាក់ទំនងឱ្យបានច្រើនជាមុនតាមដែលអាចធ្វើបាន ទើបអាជីវកម្មដែលបង្កើតឡើងនោះទទួលបានជោគជ័យ ប្រសើរជាងការបង្កើតតាមការនឹកឃើញ ឬបង្កើតឡើងតាមចិត្តចង់ទាំងប្រថុយប្រថាន ដែលអាជីវកម្មប្រភេទនេះជួនកាលដំណើរការទៅជោគជ័យ និងជួនកាលមិនជោគជ័យក៏បាន។ ក្រុមហ៊ុនបែបនេះគឺមានឱកាស និងមានហានិភ័យនៅទន្ទឹមគ្នាជានិច្ច៕