ជាទូទៅគ្រប់ផលិតផលដែលដាក់លក់នៅក្នុងទីផ្សារតែងតែមានលេខបារកូដដែលធ្វើឱ្យអតិថិជនអាចដឹងបានថា ផលិតផលនោះផលិតចេញពីប្រទេសណា។ ជាក់ស្តែងផលិតផលដែលផលិតនៅកម្ពុជា យើងមានលេខបារកូដសម្រាប់សម្គាល់នៅខាងមុខ 3ខ្ទង់គឺ 884។
បច្ចុប្បន្នស្ថាប័នតែមួយគត់ដែលមានសិទ្ធិក្នុងការគ្រប់គ្រង បែងចែកលេខបារកូដនៅព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា គឺស្ថាប័នបារកូដកម្ពុជា ឬហៅកាត់ថា ជីអេស1កម្ពុជា (GS1cambodia) ស្ថាប័ននេះត្រូវបានតែងតាំងឡើងដោយ ជីអេស1អន្តរជាតិ (GS1Internaational)គឺជាស្ថាប័នមិនស្វែងរកប្រាក់ចំណេញ និងជាស្ថាប័នដែលសាមញ្ញ និងច្បាស់លាស់ពីច្បាប់គ្រប់គ្រង កំណត់មូលដ្ឋានគ្រឹះសម្រាប់ការធ្វើពាណិជ្ជកម្ម។
ដូច្នេះអាជីវករក្នុងស្រុកដែលជាម្ចាស់ក្រុមហ៊ុន ឬសហគ្រាសឯកជនត្រូវតែស្វែងយល់ពីអត្ថប្រយោជន៏ និងសារៈសំខាន់នៃការប្រើប្រាស់បារកូដកម្ពុជាដើម្បីពង្រឹងគុណភាពផលិតផលរបស់ខ្លួនឱ្យឈានទៅរកភាពល្អប្រសើរឡើងក្នុងទីផ្សារស្របទៅតាមការជំរុញរបស់រដ្ឋាភិបាល និងសហគមន៍ប្រជាជាតិអាស៊ីអាគ្នេយ៍។
អគ្គនាយកសភាពាណិជ្ជកម្ម លោក ងួន ម៉េងតិច បានមានប្រសាសន៍ថា ចំពោះបារកូដកម្ពុជា កន្លងមកយើងធ្លាប់បានជូនព័ត៌មានទៅដល់បងប្អូនអ្នករកស៊ីច្រើនហើយ តែពូកគាត់នៅមិនទាន់យល់ ដូច្នេះទើបការចុះឈ្មោះផលិតផលក្នុងបញ្ជីបារកូដនេះនៅមានចំនួនតិចនៅឡើយ។ លោកបានបន្តថា៖ “លោកមានបំណងចង់ឱ្យពាណិជ្ជករយើងទាំងអស់មានការយល់់ដឹងពីលេខបារកូដនេះឱ្យកាន់តែច្បាស់ឡើង ពីព្រោះបារកូដនេះជាតួលេខមួយដែលអាចដឹងបានថាផលិតផលចេញមកពីប្រទេសណាមួយ ព្រោះក្នុងប្រទេសមួយគេផ្តល់តួលេខបារកូដឱ្យតែមួយទេជាតំណាងរបស់ជាតិ។ ពិភពលោកគេប្រើប្រាស់ បារកូដនេះជាចាំបាច់ដើម្បីគ្រប់គ្រងផលិតផល និងគ្រប់គ្រងតម្លៃនៅលើទីផ្សារ។
លោកស្រីឧកញ៉ា កែវ មុំ នាយិកាក្រុមហ៊ុនលីលីផលិតនំស្រួយបានមានប្រសាសន៍អំពីបារកូដសម្រាប់ផលិតផលជាទូទៅនេះថា៖ “សម្រាប់ក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្ញុំ ខ្ញុំបានចុះបញ្ជីបារកូដនេះតាំងពីជាង 10ឆ្នាំមុនមកម្ល៉េះ នេះក៏ដោយសារខ្ញុំបានយល់ពីអត្ថប្រយោជន៍នៃការចុះបញ្ជីបារកូដសម្រាប់ផលិតផលរបស់យើង។
លោកស្រីនាយិកាក៏បានឱ្យដឹងផងដែរពីអត្ថប្រយោជន៍នៃការចុះលេខបារកូដទៅលើផលិតផលដោយបានបញ្ជាក់ថា៖“ចំពោះអត្ថប្រយោជន៍នៃលេខបារកូដនេះគឺវាផ្តល់ឱ្យយើងច្រើនណាស់ ពីព្រោះការចុះបារកូដទៅលើផលិតផល គឺពេលណាផលិតផលដែលយើងផលិតបាន យើងចង់យកទៅលក់នៅលើទីផ្សារ ដូចជានៅក្នុងផ្សារទំនើប (Super Market) ឬក្នុងម៉ាត (Mart)គេត្រូវការស្គែនបារកូដនេះដើម្បីគ្រប់គ្រងការលក់ និងតម្លៃផ្សេងៗបានដោយស្រួល ហើយវាក៏ជាអត្តសញ្ញាណមួយបញ្ជាក់ថាផលិតផលរបស់យើង គឺយើងមានការចុះបញ្ជីត្រឹមត្រូវ។
នៅពេលដែលយើងចុះបញ្ជីបារកូដហ្នឹងពេលយើងស្គែនទៅ យើងនឹងឃើញឈ្មោះក្រុមហ៊ុន អាសយដ្ឋាន លេខទូរស័ព្ទ និងព័ត៌មានផ្សេងៗសម្រាប់ទំនាក់ទំនងនៅក្នុងបារកូដនោះ។ ចង់បញ្ជាក់ថា ក្រុមហ៊ុនយើងជាក្រុមហ៊ុនពិតប្រាកដច្បាស់លាស់មានការចុះបញ្ជីត្រឹមត្រូវ។
លោកស្រីបន្តថា៖ នៅពេលយើងចុះបញ្ជីបារកូដហ្នឹងត្រឹមត្រូវ គឺយើងអាចនាំយកផលិតផលរបស់យើងទៅលក់នៅក្រៅប្រទេសបាន ពីព្រោះស្រុកក្រៅ គឺគេត្រូវការបារកូដ រាល់ផលិតផលទាំងអស់គឺត្រូវតែមានលេខបារកូដសម្គាល់ ហើយបារកូដនេះមិនមែនចេះតែចុះផ្តេសផ្តាសបានទេ ពីព្រោះនៅពេលដែលគេស្គែនទៅ គេនឹងឃើញលេខបារកូដប្រទេសដែលជាទិន្នន័យអត្តសញ្ញាណសម្រាប់សម្គាល់ តែបើក្លែងក្លាយនឹងពុំឃើញមានទិន្នន័យទាំងអស់។
លោក ឡូញ គឹមអៀន នាយកប្រតិបត្តិស្ថាប័នបារកូដកម្ពុជាបានមានប្រសាសន៍ថា តាំងពីស្ថាប័នបារកូដកម្ពុជាបង្កើតឡើងរហូតមកទល់ពេលបច្ចុប្បន្ន យើងមានសមាជិកកើនឡើងជារៀងរាល់ឆ្នាំព្រោះមានការយល់ដឹងពីអត្ថប្រយោជន៍នៃបារ-កូដនេះកាន់តែច្រើនឡើងហើយ។ ម្យ៉ាងវិញទៀតផលិតផលមួយចំនួនប្រសិនបើមិនមានលេខបារកូដទេ គេនឹងមិនទទួលទិញទេនៅតាមម៉ាត ឬនៅតាមផ្សារទំនើបមួយចំនួននោះទេ។
បច្ចុប្បន្នគេលែងប្រើការបិទតម្លៃនៅលើផលិតផលទៀតហើយ គឺគេប្រើការស្គែនតម្លៃតាមរយៈបារកូដនេះឯង ហើយក៏ដោយសារគេងាយគ្រប់គ្រងទិន្នន័យស្តុកទំនិញ និងចំនួននៃការលក់ចេញជាដើមផងដែរ។ គ្រប់ក្រុមហ៊ុន សហគ្រាស និងសិប្បកម្មតូចតាចក៏អាចចុះលេខបារកូដបានដែរឱ្យតែមានផលិតផលរបស់ខ្លួន។
លោកបានឱ្យដឹងថា ការចុះលេខបារកូដនេះមិនមែនជាការធ្វើឡើងដោយនឹកសង្ឃឹមថាទទួលបានជោគជ័យទេ តែវាគឺជោគជ័យតែម្តង ដោយសារនៅលើជាង 100ប្រទេសគេប្រើប្រព័ន្ធតែមួយ ហើយការចុះលេខបារកូដនេះ ក្រុមហ៊ុន សហគ្រាសគាត់អាចយកទៅលក់នៅប្រទេសណាក៏បានដែរគឺគេទទួលស្គាល់ផលិតផលដែលបានចុះលេខបារកូដនេះដោយស្ថាប័នបារកូដឬ GS1(Global System1)មានន័យថា “ប្រព័ន្ធតែមួយ ដំណោះស្រាយតែមួយ និងស្តង់ដារតែមួយ។
យោងតាមបទបង្ហាញរបស់ស្ថាប័នបារកូដកម្ពុជាស្តីពីសកម្មភាពការងារស្នូលរបស់ខ្លួន ស្ថាប័ននេះបាននិងកំពុងសហប្រតិបត្តិការជាមួយក្រសួងកសិកម្មក្នុងការជំរុញ និងពង្រឹងសុវត្ថិភាពចំណីអាហារក្នុងវិស័យកសិកម្ម។ ទន្ទឹមនឹងនេះក៏បានបង្កើតគម្រោងកម្មវិធីទូរទស្សន៍ និងវីដេអូឯកសារស្តីពីការប្រើប្រាស់លេខបារកូដ និងការបង្កើតគំរូបារកូដសម្រាប់ប្រើប្រាស់លើផលិតផលផងដែរ ដោយរួមទាំងកិច្ចប្រជុំទាំងក្នុង និងក្រៅប្រទេសសំដៅអភិវឌ្ឍជីអេស1កម្ពុជាក្នុងការជំរុញបង្កើនទីផ្សារឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយ៕