អាណាព្យាបាលជាច្រើនបានរអ៊ូរទាំពីកូនៗរបស់គាត់ដែលមិនអាចធ្វើរឿងជាច្រើនតាមចិត្តរបស់គាត់បាន ហើយពេលខ្លះទៀតក៏បន្ទោសលើប្រព័ន្ធអប់រំថា មិនអាចធ្វើឱ្យកូនគាត់ក្លាយជាមនុស្សដែលមានគំនិតបង្កើតថ្មី ឆ្លាតវៃ ឬក្លាយជាមនុស្សដែលមានគំនិតអភិវឌ្ឍន៍។
ផ្អែកលើស្ថានភាពបែបនេះ អ្នកជំនាញអប់រំបានបង្ហាញពីអំណះអំណាងជាច្រើនស្រដៀងគ្នា ដែលក្នុងនោះក៏មានគេហទំព័រ Education world ផងដែរបានលើកឡើងថា ការដែលជំរុញកុមារតូចឱ្យធ្វើតាមមនុស្សធំ ឬការបង្ខំឱ្យកុមារធ្វើតាមអ្វីដែលអាណាព្យាបាលគិតនោះ គឺជារឿងខុសឆ្គង។
ការគិតរបស់មនុស្សធំ និងគំនិតរបស់កុមារមានភាពខុសគ្នា ហើយពេលខ្លះការដែលយើងបង្ខំឱ្យកុមារធ្វើអ្វីៗតាមមនុស្សធំទាំងស្រុង នឹងធ្វើឱ្យកុមារកាន់តែទន់ខ្សោយទៅ ព្រោះគាត់ប្រាកដជាមិនអាចធ្វើដូចអ្វីដែលយើងរំពឹងទុកទាំងអស់នោះទេ ហើយប្រសិនបើគាត់ធ្វើបាន នោះមានន័យថា កម្រិតនៃការគិតរបស់គាត់បានត្រឹមតែស្មើអាណាព្យាបាល ហើយយូរៗទៅ អាណាព្យាបាលនឹងលែងបានឃើញពីចំណុចពិសេសរបស់កូន។
អាណាព្យាបាលជាច្រើនបានគិតខុស ហើយព្យាយាមកាត់តម្រឹមការគិត និងគំនិតច្នៃប្រឌិតរបស់ក្មេងឱ្យស្ថិតក្នុងគន្លងចាស់គំរឹលដដែលៗ ដែលជាហេតុធ្វើឱ្យក្មេងបាត់បង់ជំហរក្នុងការអភិវឌ្ឍគំនិត ខណៈអ្នកស្រាវជ្រាវនានារកឃើញថាក្មេងដែលមានសេរីភាពគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការគិត គឺអាចរកឃើញដំណោះស្រាយបញ្ហាឆ្លាតវៃលឿនជាងមនុស្សធំ។ ក្រៅពីនេះ កុមារក៏អាចនឹងក្លាយជាមនុស្សសំខាន់ មានគំនិតបង្កើតថ្មី ឬអាចក្លាយជាមនុស្សលេចធ្លោបានលើសពីមនុស្សធំ ប្រសិនបើពួកគេមានភាពរីករាយគ្រប់គ្រាន់ក្នុងការគិត សាកល្បង ឬស្វែងរកពិភពនៃការរស់នៅបានយ៉ាងទូលំទូលាយនោះ។
អ្នកអប់រំជាច្រើន បានជំរុញកុមារឱ្យមានការស្វែងយល់យ៉ាងទូលាយតាមរយៈការបង្កើតកម្មវិធីពិសោធជាក់ស្តែង ការមើលវីដេអូ រួមទាំងការដើរទៅក្រៅប្រទេសជាដើម ដើម្បីជំរុញពួកគេឱ្យស្គាល់បរិស្ថានថ្មី វិធីសាស្ត្រនៃការរស់នៅប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត ដែលវាជាមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការគិត និងបង្កើតថ្មីរបស់ក្មេង។ ហេតុនេះអាណាព្យាបាល ឪពុកម្តាយនៅកម្ពុជា គួរចាប់ផ្តើមសាកល្បងសង្កេតដោយយកចិត្តទុកដាក់ និងលើកទឹកចិត្តចំពោះគំនិតប្លែកៗរបស់ក្មេង ជាជាងបង្ខំពួកគេឱ្យធ្វើនូវអ្វីដែលយើងចង់ឱ្យក្មេងៗធ្វើ ទាំងមិនបានមើលពីសក្តានុពលរបស់ពួកគេ៕