ថ្វីដ្បិតតែកម្ពុជាកំពុងស្ថិតនៅលើផ្លូវឆ្ពោះទៅរកការកសាងច្បាប់ E-commerce ដែលផ្នែកឯកជនកំពុងទន្ទឹងរង់ចាំជាយូរមកហើយមែន ប៉ុន្តែការទូទាត់សាច់ប្រាក់ និងអាជីវកម្ម E-commerce ហាក់មាននិន្នាការពេញនិយមខ្លាំងចំពោះទីផ្សារកម្ពុជា។ នេះបើយោងតាមរបាយការណ៍របស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជា។
របាយការណ៍ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានបង្ហាញឱ្យឃើញថា ចំនួនប្រតិបត្តិការជា E-commerce មានចំនួន 819,539ដង ដែលមានទឹកប្រាក់ប្រតិបត្តិការចំនួន 450, 996លានរៀល។ ប្រតិបត្តិករហិរញ្ញវត្ថុរំពឹងថា E-commerce នឹងបន្តរីកចម្រើនបន្ថែមទៀត ខណៈពេលដែលស្ថានភាពរបស់ប្រជាជនកាន់តែរវល់ខ្លាំង។
បណ្ឌិត សូ ផនណារី អនុប្រធានប្រតិបតិ្ត និងជាប្រធានក្រុមមន្ត្រីប្រតិបតិ្តការនៅធនាគារអេស៊ីលីដាបានឱ្យដឹងថា E-commerce មានការកើនឡើងនាពេលបច្ចុប្បន្ននេះ ដោយអ្នកទិញ និងអ្នកលក់មិនចាំបាច់ជួបមុខគ្នានោះទេ។ អ្នកទិញ អាចពិនិត្យមើលប្រភេទទំនិញដែលខ្លួនចង់បាន រួចឆែកមើលតម្លៃរបស់ផលិតផល។ បើក្នុងករណីគេព្រមព្រៀងគ្នា ទំនិញទាំងនោះនឹងត្រូវបញ្ជូនទៅដល់ផ្ទះ ហើយការបង់ប្រាក់នឹងត្រូវទូទាត់តាម VISA card, Master Card, ATM cardដោយឆូតជាមួយម៉ាស៊ីនឆូតកាតជាដើម ឬក៏ភ្ជាប់ mobile banking ដោយគ្រាន់តែប្រើជាមួយលេខទូរស័ព្ទ ឬតាម Internet Banking ដោយចំណាយតាមចំនួនតម្លៃដែលបានព្រមព្រៀងគ្នាប៉ុណ្ណោះ។
បណ្ឌិត សូ ផនណារី បញ្ជាក់ថា៖ “ខ្ញុំយល់ថានៅពេលស្ថានភាពកាន់តែរវល់ខ្លាំង E-commerce ក៏កាន់តែមានប្រជាប្រិយខ្លាំងដែរ ដោយសារវាមានភាពងាយស្រួលក្នុងការទូទាត់សាច់ប្រាក់ និងទទួលបានទំនិញ។ ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានឱ្យដឹងថា ខ្លួនកំពុងព្យាយាមស្នើសុំជប៉ុនឱ្យជួយឧបត្ថម្ភដល់ការរៀបចំសេចក្តីព្រាងច្បាប់ស្តីពីការធ្វើពាណិជ្ជកម្មតាមប្រព័ន្ធអេឡិចត្រូនិក (E-Commerce) ស្របពេលដែលដំណើរការអាជីវកម្មនេះកំពុងមាននិន្នាការរីកចម្រើន។
របាយការណ៍របស់ធនាគារជាតិនៃកម្ពុជាបានបង្ហាញថា គ្រឹះស្ថានធនាគារនិងហិរញ្ញវត្ថុបានចេញផ្សាយប័ណ្ណឥណពន្ធ ប័ណ្ណឥណទាន ប័ណ្ណ ATM ប័ណ្ណPrepaid និងបានដាក់ឱ្យប្រើប្រាស់ម៉ាស៊ីន ATM ម៉ាស៊ីន POS ម៉ាស៊ីន Kiosk ព្រមទាំងសេវាទូទាត់តាមធនាគារចល័ត និងសេវាធនាគារតាមអ៊ីនធើណិត ដើម្បីសម្រួលដល់អតិថិជនក្នុងការប្រើប្រាស់សេវាទូទាត់សងប្រាក់ឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព។ គិតត្រឹមដំណាច់ឆ្នាំ2017 មានធនាគារនិងគ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុចំនួន 15បានដាក់ឱ្យដំណើរការ Mobile Banking និង Internet Banking នេះ។
ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍ បានផ្សព្វផ្សាយរបាយការណ៍របស់ខ្លួនប្រចាំឆ្នាំ2017 ដោយបង្ហាញឱ្យឃើញថា អ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទចល័តនៅក្នុងប្រទេសកម្ពុជាបានកើនខ្ពស់ជាងចំនួនប្រជាជនសរុបទៅទៀត គឺមានប្រមាណ 19លាននាក់ ស្មើនឹងអត្រា 125ភាគរយធៀបនឹងចំនួនប្រជាជនកម្ពុជាសរុប។ ក្នុងចំណោមអ្នកប្រើប្រាស់ទូរស័ព្ទចល័តនេះ មានអ្នកភ្ជាប់សេវាអ៊ីនធើណិតតាមទូរស័ព្ទដៃចំនួនច្រើនរហូតដល់ទៅ 8.5លានគណនី។
តាមរយៈតួលេខនេះ វាបានបង្ហាញឱ្យឃើញថា អ្នកប្រើទូរស័ព្ទស្មាតហ្វួនមានចំនួនកាន់តែកើនឡើងដែលជានិន្នាការមួយបញ្ជាក់ឱ្យឃើញពីការរីកចម្រើននៃបច្ចេកវិទ្យានៅកម្ពុជា។ ក្រសួងប្រៃសណីយ៍ និងទូរគមនាគមន៍បានបង្ហាញថា ការរីកចម្រើននេះបណ្តាលមកពីការរីកចម្រើននៃបច្ចេកវិទ្យាជំនាន់ទី (4G/LTE)ដែលត្រូវបានឱ្យដាក់ដំណើរការនៅរាជធានី-ខេត្តទាំង25 គ្របដណ្តប់លើផ្ទៃដីស្ទើរតែ 60ភាគរយនៃប្រទេសកម្ពុជាទាំងមូល ក៏ដូចជាការកើនឡើងនៃក្រុមហ៊ុនរោងចក្រសហគ្រាស និងការប្រកួតប្រជែងតម្លៃសេវាប្រើប្រាស់មានតម្លៃសមរម្យផងដែរ៕