ស្របពេលដែលសង្គមកំពុងមានការអភិវឌ្ឍ យើងសង្កេតឃើញថា នៅកម្ពុជា ពីមួយថ្ងៃទៅមួយថ្ងៃអាជីវកម្មថ្មីៗបានកើតឡើង និងរីកដុះដាលដូចផ្សិតស្ទើរគ្រប់វិស័យ វាអាចជាឱកាសល្អសម្រាប់ពាណិជ្ជករថ្មីៗក្នុងការសាកល្បងតេស្តសមត្ថភាពចូលប្រកួតក្នុងទីផ្សារពាណិជ្ជកម្ម ដែលជាបញ្ហាក្នុងការបង្កើននូវការប្រកួតប្រជែងកាន់តែខ្លាំងសម្រាប់អាជីវកម្មចាស់ៗដែលបានបង្កើតឡើងយូរមកហើយ ហេតុនេះប្រសិនបើម្ចាស់អាជីវកម្មនីមួយៗមិនយកចិត្តទុកដាក់ក្នុងការស្វែងរកវិធីដោះស្រាយបញ្ហាលើការប្រកួតប្រជែងខាងផ្នែកទីផ្សារទេនោះ អាជីវកម្មរបស់គាត់អាចនឹងជួបឧបសគ្គខ្លាំង។
ពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហានេះអ្នកយកព័ត៌មាននៃ កាសែត ឡារ៉ែនពាណិជ្ជ បានធ្វើបទសម្ភាសជាមួយនឹងលោក ឡុក សាមឌី ប្រធាន BNI ប្រចាំប្រទេសកម្ពុជា ដែលលោកនឹងបង្ហាញលម្អិតពីគំរូនៃការធ្វើអាជីវកម្មប្រកបដោយភាពឆ្លាតវៃ និងសារៈសំខាន់នៃ BNI ដែលអាចជួយដល់ម្ចាស់អាជីវកម្មជាច្រើននៅកម្ពុជាឱ្យមានការរីកចម្រើនជាលំដាប់។
1.តើអ្វីទៅជា BNI?
BNI គឺជាស្ថាប័នមួយដែលមកពីពាក្យពេញថាបណ្តាញពាណិជ្ជកម្មអន្តរជាតិ (Business Network International) ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយបណ្ឌិត Ivan Misner នៅឆ្នាំ1985 បើគិតមកដល់បច្ចុប្បន្ននេះគឺមានអាយុ 33ឆ្នាំហើយ។ សម្រាប់កម្ពុជា ខ្ញុំបាននាំ Franchise របស់ BNI ចូលនៅឆ្នាំ 2013។
2.តើមូលហេតុអ្វីបានធ្វើឱ្យលោកនាំ Franchise BNI មកកម្ពុជា?
បើនិយាយអំពីមូលហេតុ ដំបូងឡើយខ្ញុំសូមនិយាយពីរឿងដែលខ្ញុំស្គាល់ BNI ជាមុនសិន។ ខ្ញុំស្គាល់ BNI តាមរយៈមិត្តភ័ក្តិម្នាក់ដែលគាត់នៅប្រទេសវៀតណាម។ នៅថ្ងៃមួយគាត់បាននាំខ្ញុំទៅមើល Chapter មួយរបស់ BNI នៅប្រទេសវៀតណាម ដែលនៅពេលនោះខ្ញុំចេះតែឆ្ងល់ថា ហេតុអ្វីបានជាគេអាចហៅម្ចាស់អាជីវកម្មចាប់ពី 60 ទៅ 70អាជីវកម្មមកប្រជុំគ្នាជារៀងរាល់សប្តាហ៍បាន ព្រោះជាធម្មតាអ្នករកស៊ីប្រសិនបើឮពាក្យថាប្រជុំគាត់ប្រហែលជាមិនសូវចង់ចូលរួមនោះទេ។ ខ្ញុំចាប់ផ្តើមគិតភ្លាមថាច្បាស់ជាមានរឿងពិសេសអ្វីមួយដែលទាក់ទាញឱ្យមានការជួបជុំដ៏ល្អនេះហើយ។
នៅពេលខ្ញុំចូលមើលការប្រជុំនោះ ខ្ញុំក៏ឃើញគេបានផ្តល់ឱកាសឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមកផងដែរហើយខ្ញុំចាប់ផ្តើមឆ្ងល់បន្ថែមទៀតថា ហេតុអ្វីបានជាគេអាចផ្តល់ឱកាសអាជីវកម្មឱ្យគ្នាបាន។ កត្តាទាំងអស់នេះ បានជំរុញឱ្យខ្ញុំចាប់ផ្តើមសិក្សាលើបញ្ហានានាពាក់ព័ន្ធនឹង BNI ហើយខ្ញុំក៏បានដឹងថា BNI ធ្លាប់ជួយម្ចាស់អាជីវកម្មបាន 73ប្រទេសនៅលើពិភពលោករួចមកហើយ ហេតុនេះខ្ញុំគិតថា វាក៏អាចជួយម្ចាស់អាជីវកម្មនៅស្រុកខ្មែរយើងបានដែរ។ ពេលនោះខ្ញុំក៏សម្រេចចិត្តទិញ Franchise BNI មកកម្ពុជាតែម្តង។
កាលនាំចូលដំបូងឡើយ ខ្ញុំមិនទាន់ដឹងថា BNI គឺជាអាជីវកម្មដែលអាចមានផលចំណេញ-ខាតយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ តែដោយសារតែខ្ញុំចង់ជួយសង្គម និងចង់ជួយមនុស្ស ខ្ញុំក៏សម្រេចចិត្តទិញ Franchise យកមកកម្ពុជា ហើយបន្ទាប់មកទើបដឹងថា វាជាប្រព័ន្ធដែលមានចំណូល។
3.ការនាំចូល Franchise មួយមិនមែនជារឿងងាយនោះទេ តើកត្តាប្រឈមអ្វីខ្លះដែលលោកជួបនៅពេលនាំចូលលើកដំបូង?
ចំពោះកត្តាប្រឈម គឺដំបូងឡើយប្រជាជនកម្ពុជាមិនទាន់ស្គាល់ច្បាស់នៅឡើយថា អ្វីទៅជា BNI ហើយកត្តាប្រឈមមួយទៀតគឺ មានមនុស្សមួយចំនួននៅកម្ពុជាបានធ្វើឱ្យខូចឈ្មោះពាក្យថា បណ្តាញ (Network)។ តាមពិតទៅ Network គឺល្អ តែមនុស្សខ្លះបានធ្វើឱ្យខូចឈ្មោះពាក្យ Network នេះ ដោយពាក់ព័ន្ធនឹងការលក់ផលិតផលបែប Network ហេតុនេះនៅពេលដែលខ្ញុំនាំចូល BNI មកកម្ពុជា ដំបូងគឺគេស្មានថា BNI ដូចជា ការលក់ជាលក្ខណៈ Network នោះដែរ ទើបធ្វើឱ្យមានកត្តាប្រឈមច្រើនមែនទែនទម្រាំនឹងបង្កើតចេញជា Chapter មួយឡើង ដែលពេលខ្លះ គឺអាចនិយាយបានថា ចង់យំ នៅពេលដែលនិយាយប្រាប់គេទៅគេបកត្រឡប់មកវិញថា BNI មិនអាចនាំចូលកម្ពុជាបានទេ ព្រោះ BNI ជារបស់អាមេរិក។ តែទោះជាយ៉ាងនេះក្តី ដោយសារតែចិត្តខ្ញុំចង់ជួយម្ចាស់អាជីវកម្មនៅកម្ពុជា ហើយចង់ឱ្យគាត់យល់ពីប្រព័ន្ធរបស់ BNIខ្ញុំក៏ព្យាយាមអស់ពីសមត្ថភាពដើម្បីពន្យល់ពួកគាត់អំពីអត្ថប្រយោជន៍របស់ BNI រហូតដល់មានអ្នកយល់ដឹងច្រើនហើយព្រមចូលរួមស្វែងយល់ ទើបដឹងពីសារៈប្រយោជន៍ជាច្រើនដែលអាចជួយដល់អាជីវកម្មឱ្យរីកលូតលាស់បាន។
4.តើ BNI មានអត្ថប្រយោជន៍អ្វីខ្លះសម្រាប់ម្ចាស់អាជីវកម្មទាំងអស់?
ខ្ញុំសូមបញ្ជាក់ផងដែរថា BNI មានរហូតដល់ទៅ 73ប្រទេសលើពិភពលោក ហើយបច្ចុប្បន្នមានសមាជិកជាង 22 ម៉ឺននាក់ នឹងមានរហូតដល់ទៅ 8,254 Chapter នៅលើពិភពលោក។ ការដែលមនុស្សជាង 22ម៉ឺននាក់សុខចិត្តបង់លុយឱ្យ BNI មិនមែនជារឿងងាយនោះទេ គាត់ហ៊ានចំណាយថវិកា លុះត្រាតែគាត់បានគិតល្អិតល្អន់ និងមើលឃើញពីផលប្រយោជន៍វិជ្ជមានជាច្រើនរបស់ BNI។
អត្ថប្រយោជន៍ទី1 គឺ មានក្រុមលក់ និងទីផ្សារដ៏ធំសម្រាប់ផ្តល់ឱកាសជូនម្ចាស់អាជីវកម្ម
ព្រោះបើមើលលើអាជីវកម្មបច្ចុប្បន្នយើងឃើញថា ការធ្វើអាជីវកម្មគឺមានកត្តាប្រកួតប្រជែងច្រើន (challenge)។ នៅពេលដែលម្ចាស់អាជីវកម្មចង់ពង្រីកអាជីវកម្មលុះត្រាតែគាត់ត្រូវបង្កើនក្រុមលក់ និងអ្នកធ្វើទីផ្សារ ប្រសិនបើគាត់មានអ្នកលក់ និងអ្នកធ្វើទីផ្សាររហូតដល់ទៅ 60-70នាក់ នោះនឹងជួយបង្កើនការលក់របស់គាត់ឱ្យទទួលបានផលចំណេញច្រើន តែបើគិតត្រឡប់មកវិញថា ក្នុងនាមជាអាជីវកម្មខ្នាតតូច និងមធ្យម (SME) តើគាត់មានថវិកាផ្គត់ផ្គង់ដល់បុគ្គលិកលក់របស់គាត់ 60-70នាក់ដែរឬទេ? ហេតុនេះ BNI បានមើលឃើញពីកត្តាប្រឈមនេះ ហើយអាចជួយធ្វើការដោះស្រាយតាមរយៈការផ្តល់ឱកាសឱ្យគាត់នូវក្រុមមនុស្សដែលមានគ្នាចាប់ពី 60-70នាក់ ដែលសុទ្ធតែជាម្ចាស់អាជីវកម្ម អាចជួយក្នុងការលក់ឱ្យគ្នាទៅវិញទៅមកបាន។ ហេតុនេះម្ចាស់អាជីវកម្មមិនចាំបាច់ប្រើលុយចំណាយជួលបុគ្គលិកលក់ដល់ទៅ60-70នាក់ នោះទេ។
អត្ថប្រយោជន៍ទី2 គឺទទួលបានសិទ្ធិផ្តាច់មុខក្នុងក្រុម
ម្ចាស់អាជីវកម្មនានាអាចនឹងមិនសប្បាយចិត្តនោះទេនៅពេលដែលទៅទីណាមួយមានគូប្រកួតប្រជែងអាជីវកម្មជាមួយគ្នា ហេតុនេះ BNI បានផ្តល់ជូននូវសិទ្ធិផ្តាច់មុខក្នុងអាជីវកម្ម ដោយក្នុង Chapter នីមួយៗមិនមានសមាជិកណាម្នាក់ដែលមានអាជីវកម្មដូចគ្នានោះទេ។ កត្តាទាំងនេះអាចធ្វើឱ្យយើងអាចរស់នៅជាមួយគ្នាបានយូរអង្វែងហើយមិនមានការប្រកួតប្រជែងនោះទេ គឺមានតែជួយគ្នាទៅវិញទៅមក។
ម្យ៉ាងវិញទៀត BNI គឺមានវិធីក្នុងការថែរក្សាអតិថិជនបានល្អ ហើយតាមរយៈវិធីនេះម្ចាស់អាជីវកម្មមិនបារម្ភថា បាត់អតិថិជននោះទេ តែអតិថិជនទៅវិញទេដែលខ្លាចបាត់យើង ព្រោះថា យើងបានផ្តល់ឱ្យនូវក្រុមដែលមានសមាជិកច្រើននាក់ដែលផ្តល់ឱ្យគ្នានូវគុណតម្លៃ និងព័ត៌មានជាច្រើន ហេតុនេះនៅពេលដែលគេចង់បានអ្វី គេគ្រាន់តែទាក់ទងមកយើង គឺបានដឹងពីព័ត៌មានទាំងអស់ ហេតុនេះគាត់ត្រូវការយើងរហូត។
អត្ថប្រយោជន៍ទី3 គឺម្ចាស់អាជីវកម្មនឹងទទួលបានប្រភពមិនចេះរីងស្ងួតនៃឱកាសអាជីវកម្ម
សមាជិកដែលនៅក្នុង BNI គឺជាអ្នកដែលក្តាប់បាននូវប្រភពអាជីវកម្មច្បាស់លាស់មុនគេ ហេតុនេះនៅពេលដែលប្រជុំ Chapter ម្តងៗ សមាជិកដទៃនៅក្នុង Chapter ជាមួយគ្នានឹងផ្តល់ឱកាសអាជីវកម្មឱ្យយើង ក្រោយពេលប្រជុំ យើងនឹងដឹងថាអ្នកណាខ្លះដែលយើងត្រូវទាក់ទង ហើយវាមានភាពងាយស្រួលខ្លាំងណាស់សម្រាប់ការលក់ ព្រោះថា យើងមិនបាច់ទាក់ទងលក់ឱ្យបានច្រើននោះទេម្ចាស់អាជីវកម្មទាំងអស់បានព្រមព្រៀងគ្នាទុកជាមុនហើយ ហេតុនេះអ្វីដែលយើងត្រូវធ្វើ គឺត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ការចរចាតម្លៃ។ ពេលខ្លះបើយើងដាក់តម្លៃខ្ពស់ពេក គេមិនប្រើសេវាកម្ម ឬទិញផលិតផលយើងទេ នោះជារឿងរបស់យើងទៅវិញទេ។ ជារួមបើយើងមើលពីទិន្នន័យរបស់ BNI គឺយើងឃើញថា ការទំនាក់ទំនងនេះគឺធ្វើឱ្យអាជីវកម្មទទួលបានជោគជ័យប្រហែលជា 90% បាត់ទៅហើយ។
អត្ថប្រយោជន៍ទី4 គឺម្ចាស់អាជីវកម្មនឹងទទួលបានការអប់រំ និងបណ្តុះបណ្តាល
នៅ BNI យើងត្រូវរៀនដើម្បីអភិវឌ្ឍអាជីវកម្មរបស់យើង ហើយវគ្គបណ្តុះបណ្តាលទាំងអស់នោះគឺសុទ្ធតែមានសារៈសំខាន់ដែលអាចនាំឱ្យអាជីវកម្មទទួលបានជោគជ័យ ដូចជាការសិក្សាពីការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធ(system) របស់ BNI និងផ្នែកសំខាន់ៗជាច្រើនទៀត។ ចំពោះការបណ្តុះបណ្តាលទាំងអស់នោះគឺមិនមានការបង់ថ្លៃនោះទេ តែសមាជិកប្រហែលជាមានកាតព្វកិច្ចរួមចំណែកចេញថ្លៃទីកន្លែង ដែលពេលខ្លះយើងសិក្សានៅសណ្ឋាគារ ដែលទាមទារឱ្យយើងចែករំលែកគ្នា (share) ចេញថ្លៃបន្ទប់សិក្សានោះ។
អត្ថប្រយោជន៍ទី5 គឺទទួលបានការទំនាក់ទំនងអាជីវកម្មយូរអង្វែង
នៅ BNI យើងមានកន្លែងសម្រាប់ចែករំលែក និងពង្រឹងទំនាក់ទំនងល្អ ព្រោះថា ការធ្វើអាជីវកម្មតែងតែជួបបញ្ហាកើតឡើង ដែលពេលខ្លះម្ចាស់អាជីវកម្មមួយចំនួនមិនហ៊ានពិភាក្សាជាមួយនឹងក្រុមគ្រួសារនោះទេ តែនៅ BNI យើងមានម្ចាស់អាជីវកម្មជាច្រើនសម្រាប់ប្រឹក្សាយោបល់ជាមួយពួកគាត់ ហើយគាត់អាចនឹងចែករំលែករឿងលំបាកនេះនៅក្នុងក្រុមបាន ព្រោះមិនមានដៃគូប្រកួតប្រជែងនៅក្នុងនោះទេ។ ហើយពេលខ្លះ សមាជិកមួយចំនួនក៏មានភាពចាស់ទុំផងដែរក្នុងការធ្វើអាជីវកម្ម ដែលកត្តានេះអាចធ្វើឱ្យគាត់ទទួលបាននូវការប្រឹក្សាយោបល់ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព។
ខ្ញុំសូមបញ្ជាក់ផងដែរថា BNI គឺឈរលើទស្សនវិទ្យា 2ធំៗ គឺទី1 អ្នកឱ្យគឺជាអ្នកទទួល (Givers Gain) មានន័យថា អ្នកឱ្យកាន់តែច្រើន នោះយើងនឹងទទួលបានកាន់តែច្រើន ហើយទី2គឺ ធ្វើជាកសិករមិនមែនជាអ្នកប្រមាញ់ទេ (Farming not Hunting) ព្រោះប្រសិនបើយើងតាំងចិត្តជាអ្នកប្រមាញ់ នៅពេលដែលស្វែងរកមួយកន្លែងមិនបានគាត់នឹងបន្តទៅមួយកន្លែងផ្សេងទៀត ដល់ដំណាក់កាលចុងក្រោយគាត់នឹងអស់កន្លែងសម្រាប់ប្រមាញ់ តែសម្រាប់អ្នកធ្វើកសិកម្មវិញគឺគាត់ដាំដុះនៅទីនេះ គាត់ថែរក្សា ហើយប្រមូលផលនៅទីនេះដែលផលរបស់គាត់ប្រមូលមិនចេះរីងស្ងួត។
5.តើមកដល់បច្ចុប្បន្ននេះ BNI បានសម្រេចនូវសមិទ្ធផលសំខាន់ៗអ្វីខ្លះ?
បច្ចុប្បន្ននៅរាជធានីភ្នំពេញ គឺយើងបែងចែកជា 2តំបន់ ហើយយើងគ្រោងនឹងបង្កើតឱ្យមាន5តំបន់។ ចំណែកឯនៅខេត្តវិញ គឺមិនទាន់មាននៅឡើយទេ តែយើងក៏នឹងគ្រោងលក់ Franchise ទៅខេត្តផងដែរ។ នៅពេលនេះ BNI មានសមាជិកប្រមាណ 400នាក់ហើយ ដែលពួកគាត់សុទ្ធតែជាម្ចាស់អាជីវកម្ម ក្នុងនោះយើងបែងចែកជា 9 Chapters ហើយយើងក៏នឹងមានបន្ថែម 3 Chapters ទៀតនៅមុនពេលចូលឆ្នាំខ្មែរ។
នៅឆ្នាំ2018 នេះ យើងបង្កើតឱកាសអាជីវកម្មបាន 2,539 ខណៈចំណូល គឺទទួលបានប្រមាណជាជិត 20លានដុល្លារ។
ចំពោះសមិទ្ធផលដែលយើងយកបានពី BNI តាំងពីឆ្នាំ 2013 មកដល់បច្ចុប្បន្ន គឺយើងបង្កើតឱកាសអាជីវកម្មក្នុង BNI បានរហូតដល់ទៅ 40,965 ឱកាសអាជីវកម្មហើយ ដែលក្នុងនោះចំណូលសរុបគឺ មានចំនួនជាង 49លានដុល្លារ។
- តើលោកមានអ្វីចង់បន្ថែមសម្រាប់ជាសារទៅកាន់សាធារណជនថែមទៀតទេ?
ខ្ញុំសូមជម្រាបជូនដល់ម្ចាស់អាជីវកម្មទាំងអស់ឱ្យបានដឹងថា BNI ជាទម្រង់ដែលអាចជួយឱ្យម្ចាស់អាជីវកម្មមានការរីកចម្រើនតាមរយៈការធ្វើការជាក្រុម។ ហើយកាលណាយើងធ្វើការជាក្រុមនៅក្នុង Chapter នីមួយៗ គឺយើងឈរលើគោលការណ៍ស្គាល់ (Know) ចូលចិត្ត(Like) និងជឿជាក់ (Trust)។
ការធ្វើការងារបែបនេះ គឺដំបូងឡើយគេស្គាល់យើង បន្ទាប់មកគេចូលចិត្តយើង ហើយបន្ទាប់មកទៀតគេនឹងជឿជាក់លើយើង។ តាមរយៈគោលការណ៍នេះ ម្ចាស់អាជីវកម្មនីមួយៗនឹងអាចធ្វើឱ្យអាជីវកម្មរបស់ខ្លួនអភិវឌ្ឍបានយ៉ាងឆាប់រហ័ស ព្រោះថា នៅពេលដែលគេមានជំនឿជាក់មកលើយើងកាន់តែខ្លាំងនោះ ការធ្វើអាជីវកម្មរបស់យើងក៏កាន់តែងាយស្រួលឡើងដែរ៕