រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានលើកឡើងថា ឧបសគ្គសំខាន់នៃការនាំផលិតផលកសិកម្មរបស់កម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារ បណ្តាលមកពីមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនថ្លៃខ្ពស់ពេក ដោយសារការចំណាយលើការលើកដាក់ច្រើនដងមុនទៅដល់ប្រទេសគោលដៅ។
ឯកឧត្តម វេង សាខុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានលើកឡើងថា កម្ពុជាខ្វះមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូនទំនិញដែលរហ័ស ព្រមទាំងមានតម្លៃសមរម្យ ឆ្លើយតបទៅនឹងការចង់បានរបស់អ្នកនាំចេញ និង ប្រទេសដែលត្រូវការទំនិញ។ ឯកឧត្តម រដ្ឋមន្ត្រីបានអះអាងដែរថា មូលហេតុសំខាន់បំផុតមួយទៀតក្នុងការនាំចេញផលិតផលកម្ពុជាទៅកាន់ទីផ្សារបរទេស ដោយសារកម្ពុជាគ្មានកំពង់ផែទឹកជ្រៅ ដែលអាចឲ្យកប៉ាល់ធំៗចូលចត និងដឹកទំនិញចេញ។ ដោយសារឧបសគ្គចំពោះមុខនេះ ឯកឧត្តមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងកសិកម្ម ក៏បានប្រាប់ពីមូលហេតុចម្បងនេះទៅកាន់ នាយករដ្ឋមន្ត្រី ដើម្បីរកដំណោះស្រាយ។
ឯកឧត្តម វេង សាខុន បញ្ជាក់ថា “យើងត្រូវរុញល្បឿននៃការអភិវឌ្ឍកំពង់ផែទឹកជ្រៅឲ្យបានលឿនបំផុត តាមដែលអាចធ្វើទៅបាន ព្រោះបណ្តាវិនិយោគិនបានរាងចាល ដោយសារការនាំចេញ
ព្រោះគេត្រូវផ្ទេរនៅប្រទេសសិង្ហបុរី ព្រោះវាចាំបាច់ណាស់រឿងកំពង់ផែទឹកជ្រៅនេះ ដោយត្រូវតែធ្វើឲ្យបាន។ វិស័យឯកជនធ្លាប់បានត្អូញត្អែរពីការលំបាកក្នុងការនាំចេញផលិតទៅកាន់ទីផ្សារបរទេស។
ឧកញ៉ា កែវ មុំ នាយិកាក្រុមហ៊ុននំស្រួយលីលីដែលបាននាំផលិតផលរបស់ខ្លួនទៅកាន់ប្រទេសជាង10 សម្រាប់សាកល្បងទីផ្សារ ធ្លាប់បានបញ្ជាក់ថា ដោយសារឧបសគ្គនៃការដឹកជញ្ជូននេះ ខ្លួនបានសុខចិត្តបោះបង់ទីផ្សារខ្លះនៅក្នុងតំបន់ ដូចជាទីផ្សារប្រទេសមីយ៉ាន់ម៉ា ជាដើម។ ឧកញ៉ា កែវ មុំ បញ្ជាក់ថា៖ “ខ្ញុំសង្កេតឃើញថាការដឹកជញ្ជូននេះស្មុគស្មាញ ដោយខ្ញុំនាំផលិតផលនំស្រួយលីលីទៅកាន់មីយ៉ាន់ម៉ា យើងត្រូវផ្ទេរទំនិញនៅសិង្ហបុរី ព្រោះតែយើងគ្មានការដឹកជញ្ជូនត្រង់រវាងប្រទេសទាំងពីរ។ វាមិនត្រឹមតែចំណាយខ្ពស់ប៉ុណ្ណោះទេសូម្បីពេលវេលានៃការដឹកជញ្ជូនក៏ប្រើពេលយូរដែររហូតដល់1ខែអីឯណោះ រីឯចិនដឹកទៅមីយ៉ាន់ម៉ា ប្រើពេលតែមួយថ្ងៃឬពីរថ្ងៃដល់ទៅហើយ។
កម្ពុជាទំនងជាត្រូវរង់ចាំរហូតដល់4ឬ5ឆ្នាំទៀត គឹរហូតដល់ឆ្នាំ2022 ដើម្បីមានកំពង់ផែទឹកជ្រៅសម្រាប់បញ្ជូនទំនិញទៅកាន់ទីផ្សារអន្តរជាតិបាន ដោយមិនពឹងផ្អែកលើការផ្ទេរទំនិញនៅប្រទេសណាមួយដែលមានកំពង់ផែទឹកជ្រៅ និងមានកប៉ាល់ដឹកជញ្ជូនខ្នាតធំចូលចតផ្ទុកទំនិញបាន។
ឯកឧត្តម ទេសរដ្ឋមន្ត្រី ស៊ុន ចាន់ថុល រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសាធារណការ និងដឹកជញ្ជូន បានថ្លែងកាលពីខែឧសភា ឆ្នាំ2016កន្លងមកថា កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុ នឹងមានកំពង់ផែទឹកជ្រៅ នៅឆ្នាំ 2022 ខាងមុខ ហើយគ្រោងចំណាយសរុបប្រមាណ 200លានដុល្លារអាមេរិក ដោយរដ្ឋាភិបាលខ្ចីប្រាក់ពីអង្គការ JICA ជប៉ុនជាង170លានដុល្លារអាមេរិក និងប្រាក់បដិភាគរបស់កំពង់ផែស្វយ័តក្រុងព្រះសីហនុជាង22លានដុល្លារអាមេរិក។
តាមការសិក្សាក្នុងពេលកន្លងមក កំពង់ផែដែលគ្រោងសាងសង់នោះ មានប្រវែង 250ម៉ែត្រ និងមានជម្រៅទឹក 14.5ម៉ែត្រ ព្រមទាំបំពាក់ដោយគ្រឿងចក្រទំនើបៗ ដើម្បីបម្រើដល់សកម្មភាពលើកដាក់ទំនិញប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និង ឆ្លើយតបទៅនឹងកំណើននៃការដឹកជញ្ជូន៕