ថ្នាក់ដឹកនាំក្រសួងពាណិជ្ជកម្មបានត្រៀមរៀបចំកិច្ចប្រជុំជាមួយគណៈប្រតិភូនៃសហភាពសេដ្ឋកិច្ចអឺរ៉ុបអាស៊ី (EAEU) នៅក្នុងសប្តាហ៍នេះ ដោយរំពឹងថាដំណើរទស្សនកិច្ចរបស់មន្ត្រីមកពីប្រទេសចំនួន5 នៃសហភាពសេដ្ឋកិច្ចអឺរ៉ុបអាស៊ី នឹងមើលឃើញពីផលិតផលមានសក្តានុពលសម្រាប់នាំចេញទៅកាន់ប្រទេសរបស់ខ្លួន។
សេចក្តីជូនដំណឹងរបស់ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មកាលពីថ្ងៃទី30 ខែវិច្ឆិកា បានឱ្យដឹងថា ក្រសួងគ្រោងនឹងរៀបចំកិច្ចពិគ្រោះយោបល់ពាក់ព័ន្ធនឹងការធ្វើពាណិជ្ជកម្មជាមួយសហភាពសេដ្ឋកិច្ចអឺរ៉ុបអាស៊ី (EAEU) ដែលមានសមាជិកចំនួន 5 ប្រទេសរួមមាន រុស្ស៊ី បេឡារូស កាហ្សាក់ស្តង់ គីហ្ស៊ីស្តង់ និងអាមេនី ដែលជាទីផ្សារអន្តរជាតិដ៏មានសក្តានុពលមួយសម្រាប់ឱកាសពង្រីកទីផ្សារ និងពាណិជ្ជកម្មដ៏សម្បូរបែបដែលមានផលិតផលក្នុងស្រុកសរុប22,000ពាន់លានដុល្លារ ក្នុងឆ្នាំ2016 និងមានប្រជាជនសរុបជាង180លាននាក់។
ឯកឧត្តម ស៊ាង ថៃ អគ្គនាយកនៃអគ្គនាយកដ្ឋានជំរុញពាណិជ្ជកម្ម និងជាអ្នកនាំពាក្យក្រសួងពាណិជ្ជកម្ម បាននិយាយថា ដើម្បីពង្រីកទីផ្សារនាំចេញផលិតផលវាយនភណ្ឌ មានដូចជា សម្លៀកបំពាក់ និងស្បែកជើង ក្រសួងពាណិជ្ជកម្មនឹងខិតខំចរចាបើកច្រកទៅកាន់ទីផ្សារនៃប្រទេសទាំងនោះបន្ថែមទៀត ព្រោះកន្លងមកទំហំពាណិជ្ជកម្មរវាងកម្ពុជា និងទីផ្សារនៃប្រទេសទាំងនោះស្ថិតនៅតូចនៅឡើយ។
ឯកឧត្តមមានប្រសាសន៍ថា៖“យើងឃើញថាតម្រូវការទីផ្សារក្នុងប្រទេសទាំងនោះគឺដូចជាតម្រូវការនៃទីផ្សាររបស់អឺរ៉ុបដែរ។ យើងមិនអាចនាំបន្លែ និងផ្លែឈើផ្សេងៗទៅកាន់ទីនោះបានទេ”។
ក្នុងដំណើរទស្សនកិច្ច និងពិភាក្សាផ្នែកធុរកិច្ចនេះ ឯកឧត្តម ស៊ាង ថៃ រំពឹងថា គណៈប្រតិភូធុរកិច្ចនៃប្រទេសទាំងនោះនឹងមើលឃើញពីសក្តានុពលផលិតផលកម្ពុជាមួយចំនួនដើម្បីនាំចេញនៅថ្ងៃអនាគត។
បច្ចុប្បន្នកម្ពុជា កំពុងពឹងផ្អែកយ៉ាងខ្លាំងចំពោះការនាំចេញផលិតផលវាយនភណ្ឌទៅកាន់ទីផ្សារធំៗចំនួន2 គឺទីផ្សារសហគមន៍អឺរ៉ុប និងសហរដ្ឋអាមេរិក។ ទីផ្សារទាំងពីរនេះមានឥទ្ធិពលយ៉ាងខ្លាំងក្នុងការបញ្ជាទិញសម្លៀកបំពាក់ពីកម្ពុជា។ ក្រៅពីផលិតផលវាយនភណ្ឌ ផលិតផលកសិកម្មកម្ពុជា ដូចជាអង្ករក៏ត្រូវបាននាំចេញទៅកាន់ទីផ្សារដ៏ធំនេះដែរ។
របាយការណ៍របស់គណៈកម្មការអឺរ៉ុប ប្រចាំប្រទេសកម្ពុជា បានឱ្យដឹងថា ការនាំចេញផលិតផលកម្ពុជាទៅកាន់សហគមន៍អឺរ៉ុប កាលពីឆ្នាំ2016 គិតជាទឹកប្រាក់ 4,555លានដុល្លារ ដោយទឹកប្រាក់ច្រើនលើសលប់បានពីការនាំចេញសម្លៀកបំពាក់៕