ដូង ជាប្រភេទដំណាំកសិកម្មដែលងាយស្រួលដាំនិងមិនពិបាកថែទាំដូចដំណាំផ្សេងទៀតនោះទេ មិនតែប៉ុណ្ណោះវាក៏ផ្តល់នូវផលប្រយោជន៍ជាច្រើនដែលមិនគួរមើលរំលងទៀតផង។ឯកឧត្តម គង់ ចាន់ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងកសិកម្ម រុក្ខាប្រមាញ់ និងនេសាទ បានថ្លែងក្នុងពិធីបើកវេទិកាសាធារណៈអំពីរបាយការណ៍ និងការសិក្សាស្រាវជ្រាវដំណាំដូង នៅប្រទេសកម្ពុជា នាសណ្ឋាគារកាំបូឌីយ៉ាណា កាលពីចុងសប្តាហ៍មុនថា នៅប្រទេសកម្ពុជា ដំណាំដូងនៅមិនទាន់មានការដាំដុះជាលក្ខណៈពាណិជ្ជកម្ម ឬឧស្សាហកម្មនៅឡើយទេ ដូច្នេះហើយទិន្នន័យដំណាំដូងក៏ពុំទាន់មានគ្រប់គ្រាន់ដែរ។ ឯកឧត្តម បានបន្តថា ផ្លែដូងខ្ចីបានផ្តល់ជាទឹកសម្រាប់បរិភោគ ចំពោះដូងទុំ វិញគេអាចទាញយកជាខ្ទិះ ដើម្បីយកទៅប្រើប្រាស់ជាអាហារ និងបង្អែម។ ជាទូទៅកសិករច្រើនដាំដូង ដោយមានគម្លាតពីគ្នា7.5×7.5ម៉ែត្រ ហើយជារួមក្នុង1ហិកតា មានដើមដូងសរុបចំនួន177 ដើម។ អាយុកាលរបស់ដើមដូង គឺចន្លោះពី40-50ឆ្នាំ ដោយវាផ្តល់ផលរយៈពេល4-7ឆ្នាំ បន្ទាប់ពីពេលដាំ។
តាមការអង្កេតដំណាំដូងនៅកម្ពុជា បានបង្ហាញថា នៅឆ្នាំ2010 ដើមដូងមានចំនួនសរុបប្រមាណ12លានដើម។ ដូងជាប្រភេទដំណាំហូបផ្លែ ដែលគេនិយមដាំនៅជុំវិញផ្ទះ ឬតាមវាលស្រែ ដោយគេគ្រាន់តែលើកដីឱ្យខ្ពស់ រួចដាំតែម្តង ដើម្បីចៀសវាងការជាំទឹកនៅរដូវវស្សា។នៅកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ន ដូងខ្ចីអាចលក់នៅលើទីផ្សារក្នុងតម្លៃជាមធ្យម0.5-0.62ដុល្លារក្នុងមួយផ្លែ សម្រាប់ការលក់រាយ ហើយការលក់ដុំអាចមានតម្លៃពី0.42-0.5ដុល្លារក្នុងមួយផ្លែ។ជាទូទៅកសិករអាចលក់ដូងនៅលើទីផ្សារក្នុងស្រុក ឬលក់ទៅឱ្យឈ្មួញប្រមូលទិញ។
ក្នុងមួយហិកតា គេអាចដាំដូងបានចំនួន 177ដើម ហើយក្នុងមួយដើមអាចផ្តល់ផ្លែបានចំនួន60 ដោយ1ផ្លែលក់បាន0.42ដុល្លារ។ ដូចនេះកសិករបានទទួលបានប្រាក់ចំនួន 4,460ដុល្លារក្នុងមួយហិកតា សម្រាប់រយៈពេលមួយឆ្នាំ។ជាមួយគ្នានេះ លោក ង៉ ខេវិន តំណាងក្រុមហ៊ុន សោម៉ា គ្រុប មានប្រសាសន៍ថា នៅកម្ពុជាការដាំដូង នៅមិនទាន់មានលក្ខណៈកែច្នៃជាឧស្សាហកម្មរោងចក្រសម្រាប់នាំចេញទេ គឺមានតែការលក់ដូងស្រស់នៅលើទីផ្សារតែប៉ុណ្ណោះ។ ដោយមើលឃើញតម្រូវការផ្លែដូង លោកបានដាំដូងក្រអូបសម្រាប់ផ្គត់ផ្គង់នៅលើទីផ្សារ មកទល់បច្ចុប្បន្នមានចំនួន45,000ដើមនៅស្រុកបាទី ខេត្តតាកែវ និងខេត្តកំពត ដែលជាខេត្តជាប់ចំណាត់ថ្នាក់លេខ1 មានដូងច្រើនជាងគេ និងទឹកដូងមានរសជាតិផ្អែមឆ្ងាញ់ជាងគេ បើធៀបនឹងភូមិសាស្ត្រផ្សេងៗនៅកម្ពុជា។
លោក ចាន់ប្រាន នៀ នាយកវិទ្យាស្ថានសកលសម្រាប់អនាគត បាននិយាយថា ដោយមើលឃើញពីសក្តានុពលនៃទីតាំងភូមិសាស្ត្រ លោក ព្រមទាំងសមាជិកក្រុមដទៃទៀត មកពី14ប្រទេសក្នុងតំបន់អាស៊ី បានធ្វើការសិក្សាស្រាវជ្រាវរកឃើញថា ដំណាំដូងពិតជាមានសក្តានុពលនៅលើទីផ្សារ តែរហូតមកដល់ពេលនេះនៅមិនទាន់មានក្រុមហ៊ុនកែច្នៃផ្លែដូងទុំសម្រាប់នាំចេញទៅលក់នៅក្រៅប្រទេសនៅឡើយ។លោកអះអាងថា ការសិក្សាអំពីដូងនេះធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីការសិក្សាស្រូវអង្កររួចមក។ ជាមួយគ្នានេះលោកលើកទឹកចិត្តដល់វិនិយោគិនទាំងក្នុងស្រុក និងក្រៅស្រុក គួរសហការជាមួយកសិករដាំដូងឱ្យបានច្រើន សម្រាប់កែច្នៃនាំចេញទៅលក់នៅលើទីផ្សារក្រៅប្រទេស៕