អាជីវកម្មតាមប្រព័ន្ធអនឡាញនៅកម្ពុជាបានរីកសាយភាយគួរឱ្យកត់សម្គាល់ ថ្វីបើហាក់នៅមានភាពយឺតយ៉ាវបន្តិចបើធៀបនឹងដំណើរការអាជីវកម្មតាមអនឡាញនៃបណ្តាប្រទេសមួយចំនួនក្នុងតំបន់ក៏ដោយ។ នេះបើតាមថ្នាក់ដឹកនាំនៃក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងសិប្បកម្ម។ឯកឧត្តម ភោគ សុវណ្ណរិទ្ធិ រដ្ឋលេខាធិការក្រសួងឧស្សាហកម្ម និងសិប្បកម្ម បាននិយាយថា តាមការសង្កេត ការប្រកបអាជីវកម្មតាមប្រព័ន្ធអនឡាញនៅកម្ពុជាកំពុងមានទំនោរកើនឡើងច្រើន ពិសេសក្នុងចំណោមក្រុមយុវវ័យ។ អាជីវកម្មលក់រាយតាមអនឡាញមានភាគច្រើនជាការលក់សម្ភារ និងស្បែកជើង ខណៈផលិតផលផ្សេងទៀតមិនទាន់មានច្រើននោះទេ។ឯកឧត្តមរដ្ឋលេខាធិការ បានមានប្រសាសន៍ថា៖“ប្រទេសកម្ពុជាមានការលក់រាយតាមអនឡាញច្រើន។ យើងសង្កេតឃើញមានការលក់សម្លៀកបំពាក់ និងលក់ស្បែកជើងតាមអនឡាញ ហើយក៏មានក្រុមយុវជនក្មេងៗកុម្ម៉ង់ទិញសម្ភារតាមអនឡាញពីក្រៅប្រទេសផងដែរ។ ដូចនេះការរីកចម្រើននៃបច្ចេកវិទ្យា គឺគេអាចមើលឃើញតាមរយៈអាជីវកម្មនេះ”។
ទោះជាយ៉ាងណា ឯកឧត្តម ភោគ សុវណ្ណរិទ្ធិ អះអាងថា កម្ពុជានៅដើរយឺតជាងបណ្តាប្រទេសនានាក្នុងតំបន់លើការលក់រាយដោយប្រើប្រាស់បច្ចេកវិទ្យា ព្រោះសហគ្រិនខ្មែរនៅមានការយល់ដឹងតិចតួច ចំណែកអ្នកខ្លះទៀតមិនបានយកចិត្តទុកដាក់សម្រាប់ការផ្សារភ្ជាប់អាជីវកម្មរបស់ខ្លួនជាមួយបច្ចេកវិទ្យាទាន់សម័យនោះទេ។ឯកឧត្តមបានបញ្ជាក់ថា៖“យើងដឹងហើយថា ប្រទេសកម្ពុជាត្រូវការជាចាំបាច់នូវការបណ្តុះបណ្តាលធនធានមនុស្សច្រើនឆ្នាំតទៅមុខទៀត។ ក្រៅពីការបណ្តុះបណ្តាធនធានមនុស្សក្នុងវិស័យសាធារណៈរបស់រដ្ឋ យើងក៏បានព្យាយាមជួយដល់វិស័យឯកជន ដើម្បីឱ្យពួកគាត់មានជំនាញក្នុងការផលិតផលិតផលរបស់ខ្លួនឱ្យមានគុណភាព ដើម្បីប្រកួតជាមួយទីផ្សារអន្តរជាតិ”។ ឯកឧត្តមបន្ថែមថា៖“គេអាចលក់សម្ភារពីប្រទេសមួយឆ្លងទៅកាន់ប្រទេសមួយទៀតបានដោយងាយ ដោយប្រើប្រព័ន្ធអនឡាញ”។
លោក Jun Ho-Kim មន្ត្រីកម្មវិធីនៃនាយកដ្ឋានឧស្សាហកម្មនៃអង្គការផលិតភាពអាស៊ី (APO) ដែលជាដៃគូដ៏សំខាន់ក្នុងការបណ្តុះបណ្តាលសហគ្រិន និងការកសាងសមត្ថភាពរបស់មន្ត្រីក្នុងស្ថាប័នសាធារណៈ បានប្រាប់ថា ថ្វីត្បិតអាជីវកម្មតាមប្រព័ន្ធអនឡាញកើតឡើងច្រើន ប៉ុន្តែគេមិនច្បាស់ថាតើអាជីវកម្មនោះមាននិរន្តរភាពយ៉ាងដូចម្តេចនោះទេ។ លោក Jun Ho-Kim បានបញ្ជាក់ថា៖“យើងមិនដឹងដំណើរការទៅមុខស្ថានភាពបច្ចេកវិទ្យានឹងវិវត្តន៍ទៅរកអ្វីនោះទេ ប៉ុន្តែតាមប្រទេសខ្លះយើងដឹងហើយថាវាស្ថិតនៅដំណាក់កាលនៃការអភិវឌ្ឍខុសៗគ្នា ដោយប្រទេសខ្លះស្ថិតនៅក្នុងដំណាក់កាល2.0 ប្រទេសខ្លះស្ថិតនៅដំណាក់កាល3.0 ហើយប្រទេសខ្លះមានការអភិវឌ្ឍដល់ដំណាក់កាល4.0។ នៅក្នុងដំណាក់កាល4.0 មានទម្រង់អាជីវកម្មច្រើនប្រភេទផ្សេងៗគ្នាជាច្រើន”។
លោកបន្ថែមថា៖“ពេលនេះ APO សហការជាមួយមជ្ឈមណ្ឌលផលិតភាពជាតិកម្ពុជា ដោយយើងអភិវឌ្ឍន៍កម្មវិធីសិក្សានេះរួមគ្នា ដើម្បីគាំទ្រដល់ប្រទេសជាសមាជិករបស់អង្គការផលិតភាពអាស៊ី ដើម្បីឱ្យគេដឹងពីរបៀបរៀបចំយុទ្ធសាស្ត្រក្នុងការចូលទៅកាន់ទីផ្សារពិភពលោកក្នុងសម័យកាលឧស្សាហកម្ម4.0។ យើងនឹងបង្ហាញពួកគេថាតើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីធានានិរន្តរភាពបាន”៕