យោងតាមរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងវិនិយោគ ពាណិជ្ជកម្ម និងឧស្សាហកម្មម៉ាឡេស៊ី Tengku Zafrul Abdul Aziz ទីផ្សាររថយន្តអគ្គិសនីរបស់អាស៊ាន គ្រោងនឹងសម្រេចបាន 2.7 ពាន់លានដុល្លារអាម៉េរិក នៅឆ្នាំ 2027 កើនជាង 5 ដង បើធៀបនឹង 500 លានដុល្លាររបស់ឆ្នាំ 2021។
ថ្លែងក្នុងពិធីបើកសន្និបាត និងពិព័រណ៍រថយន្តអគ្គិសនីអាស៊ី 2023 នៅរដ្ឋធានីកូឡាឡាំពួ រដ្ឋមន្ត្រី Tengku Zafrul Abdul Aziz យល់ថា ម៉ាឡេស៊ី មានប្រៀបជាងគេក្នុងការប្រកួតប្រជែងដើម្បីទាក់ទាញការវិនិយោគដែលមានតម្លៃខ្ពស់ជាង ដោយសារបានអភិវឌ្ឍបណ្ដាញពេញលេញសម្រាប់វិស័យឧស្សាហកម្ម EV និងរថយន្តជំនាន់ថ្មី។
គោលដៅរបស់ម៉ាឡេស៊ី គឺថា ដល់ឆ្នាំ 2030 ប្រទេសនេះនឹងធ្វើឱ្យរថយន្តអគ្គិសនី និងរថយន្តកូនកាត់សាំង – អគ្គិសនី រួមចំណែក 20% ក្នុងចំណោមរថយន្តថ្មី និង 50% នៅឆ្នាំ 2040 ខណៈឆ្នាំ 2050 នឹងមាន 80%។
លោករដ្ឋមន្ត្រីក៏ឱ្យដឹងថា លោកសង្ឃឹមថា រថយន្តអគ្គិសនីផលិតក្នុងស្រុកនឹងបង្ហាញខ្លួនជាលើកដំបូងនៅក្នុងឆ្នាំ 2025 ហើយក៏ជឿជាក់ថា ម៉ាឡេស៊ី នឹងអាចផ្គត់ផ្គង់ស្ថានីយបញ្ចូលថាមពលសម្រាប់រថយន្តអគ្គិសនីចំនួន 10,000 កន្លែង នៅទូទាំងប្រទេសក្នុងដំណាក់កាលនេះ។
បច្ចុប្បន្ន បណ្ដាក្រុមហ៊ុនធំៗក្នុងវិស័យ EV ដូចជា Tesla (អាម៉េរិក), Geely, Chery, BYD (ចិន), Hyundai (កូរ៉េខាងត្បូង), Mercedes Benz, BMW (អឺរ៉ុប) សុទ្ធតែមានវត្តមាននៅម៉ាឡេស៊ីរួចហើយ។
សន្និសីទ និងពិព័រណ៍ EV អាស៊ី 2023 ត្រូវបានធ្វើឡើងពីថ្ងៃទី 22 ដល់ 24 វិច្ឆិកា 2023 ដោយមានបញ្ជរប្រហែលមួយរយដែលដាក់បង្ហាញរថយន្តអគ្គិសនី រួមនឹងសន្និសីទជាច្រើនដែលទាក់ទងនឹងបណ្ដាញ EV មានដូចជា គោលនយោបាយ ទំនោរ និងឱកាសក្នុងវិស័យឧស្សាហកម្ម EV, ទីផ្សារ EV ទោចក្រយាននៅអាស៊ាន។ល។