វាសនារបស់ TikTok Shop នៅប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ីអាចនឹងត្រូវបានសម្រេចនៅក្នុងសប្ដាហ៍នេះ ពេលដែលរដ្ឋាភិបាលរបស់ប្រទេសដែលមានប្រជាជនច្រើនជាងគេនៅអាស៊ីអាគ្នេយ៍ បានកំណត់គោលការណ៍ស្ដីពីការលក់ទំនិញតាមអនឡាញ។
លោក Oktavianus មានមុខរបរលក់សម្លៀកបំពាក់កូនក្មេងរយៈពេល 10 ឆ្នាំ នៅឯផ្សារ Tanah Abang (ហ្សាការតា) ប៉ុន្តែ ទើបតែបានងាកទៅលក់តាមអនឡាញកាលពីឆ្នាំ 2017។ អាជីវករវ័យ 37 ឆ្នាំរូបនេះ ឱ្យដឹងថា តាំងពីពេលនោះមក គាត់លក់ដាច់ជាងមុនឆ្ងាយ។ «TikTok Shop បានជួយខ្ញុំ។ ខ្ញុំបានឃើញល្បឿនរង្វិលជុំនៃទំនិញកើនពី 30% ទៅ 40%» លោក Oktavianus បានប្រាប់សារព័ត៌មាន Strait Times ដូច្នេះ។
ក៏ប៉ុន្តែ អាជីវករដូចលោក Oktavianus ទំនងជានឹងលែងបានសប្បាយចិត្តបែបនេះទៀតហើយ នៅពេលរដ្ឋាភិបាលឥណ្ឌូណេស៊ីអំពាវនាវ និងចាត់វិធានការ បង្ខំឱ្យថ្នាលបច្ចេកវិទ្យាទាំងអស់ត្រូវបែងចែកឱ្យបានច្បាស់រវាងបណ្ដាញសង្គម និងពាណិជ្ជកម្មអេឡិចត្រូនិច (ecommerce)។
ឥរិយាបថនេះធ្វើឡើងសំដៅលើបណ្ដាក្រុមហ៊ុនដូច TikTok ជាដើម ដោយក្រុមមន្ត្រីឥណ្ឌូណេស៊ីយល់ថា សកម្មភាពពាណិជ្ជកម្មនៅលើបណ្ដាញសង្គម (social commerce) គឺមិនយុត្តិធម៌ គំរាមកំហែងដល់បណ្ដាសហគ្រាសខ្នាតតូចក្នុងស្រុក។
ចំណែកភាគីតំណាង TikTok ប្រចាំប្រទេសឥណ្ឌូណេស៊ី ឱ្យដឹងថា ពាណិជ្ជកម្មសង្គម ត្រូវបានបង្កើតឡើងដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាជាក់ស្ដែងរបស់អាជីវករតូចតាចនៅក្នុងស្រុកដែលលក់ដូរបែបបុរាណ ដោយការតភ្ជាប់ពួកគេជាមួយនឹងក្រុមអ្នកច្នៃប្រឌិតក្នុងស្រុក ជាមនុស្សដែលអាចជួយបង្កើនការចូលមើលហាងអនឡាញរបស់អាជីវករ។
ទោះយ៉ាងណាក៏ដោយ ថ្មីៗនេះ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសហករណ៍សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមឥណ្ឌូនេស៊ី Teten Masduki លើកឡើងថា សហគ្រាសលើបណ្ដាញសង្គមលក់ផលិតផលនាំចូលក្នុងតម្លៃទាបខុសធម្មតា ទាបជាងការចំណាយក្នុងការផលិតទំនិញក្នុងស្រុក និងប៉ះពាល់ដល់សហគ្រាសក្នុងស្រុក។
ក៏ប៉ុន្តែ លោកស្រី Weihan Chen ប្រធានក្រុម Insights របស់ Momentum Works ឱ្យដឹងថា ការហាមឃាត់លក់ដូរលើបណ្ដាញសង្គមអាចលុបបំបាត់រាល់ផលប្រយោជន៍ដែលបានពីបណ្ដាញសង្គម។ ប្រការនេះប្រាកដជាបង្កឱ្យមានឧបសគ្គដល់អាជីវករតូចតាច ជាក្រុមដែលមានបទពិសោធន៍តិចតួច និងមានធនធានតិចជាងគេ នាំឱ្យកំណើននៃការចាប់ផ្ដើមអាជីវកម្មយូរអង្វេងមានភាពយឺតយ៉ាវ៕