ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា ដែលហៅកាត់ថា (CBC) ដែលគេដឹងថាជាកន្លែងផ្ទុកទិន្នន័យឥណទាន កម្ចីអតិថិជន ឬកម្ចីបុគ្គលរបស់គ្រឹះស្ថានធនាគារ និងមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់នៅកម្ពុជា បានឱ្យដឹងថា គិតចាប់ពីឆ្នាំ2012 រហូតដល់បច្ចុប្បន្នមានរបាយការណ៍ជាង13លានត្រូវបានស្ថាប័នរបស់ខ្លួនរៀបចំដើម្បីផ្តល់ព័ត៌មានបង្ការការពារការផ្តល់កម្ចីវ័ណ្ឌកកើតឡើង។
ក្នុងឱកាសប្រារព្ធខួប 5ឆ្នាំនៃការធ្វើប្រតិបត្តិការផ្តល់ព័ត៌មានឥណទាននៅកម្ពុជា លោក អឿ សុធារ័ត្នប្រធានការិយាល័យប្រតិបត្តិរបស់ក្រុមហ៊ុន CBC បានឱ្យដឹងថា ចាប់តាំងពីបង្កើតមកទល់បច្ចុប្បន្ន ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជា បានប្រមូលទិន្នន័យពីស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុទាំងអស់ដើម្បីផ្តល់ព័ត៌មានឥណទានដែលពេញលេញ អាចជឿទុកចិត្តបាននៅប្រទេសកម្ពុជា។ លោកបញ្ជាក់ថា៖“ទិន្នន័យត្រូវបានប្រើប្រាស់សម្រាប់របាយការណ៍ឥណទានបុគ្គល របាយការណ៍ព័ត៌មានឥណទានសាធារណៈ និងសេវាកម្មព័ត៌មានហិរញ្ញវត្ថុផ្សេងៗទៀតសម្រាប់គ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុនានា។
ដោយសារ CBC ជាក្រុមហ៊ុនដំបូងគេបង្អស់ក្នុងការផ្តល់ព័ត៌មានពោរពេញដោយភាពជឿទុកចិត្តបានលើទីផ្សារឥណទានកម្ពុជា ដូច្នេះហើយវាបានបង្កនូវភាពងាយស្រួលដល់វិនិយោគិនក្នុងការចូលមកកាន់ទីផ្សារកម្ពុជា ដោយអាចធ្វើការប្រឹក្សានូវរបាយការណ៍ព័ត៌មានឥណទានសាធារណៈ ឬធ្វើការស្នើសុំរបាយការណ៍ដោយផ្ទាល់តាមរយៈទិន្ន័យរបស់ក្រុមហ៊ុន CBC។
លោកបានលើកឡើងថា ក្រុមហ៊ុនបានធ្វើសកម្មភាពរបស់ខ្លួន ដោយជួយជំរុញឱ្យប្រទេសកម្ពុជា ទទួលបានចំណាត់ថ្នាក់កាន់តែប្រសើរឡើងក្នុងរបាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំរបស់ធនាគារពិភពលោក ស្តីពីភាពងាយស្រួលក្នុងការធ្វើជំនួញ ដែលធ្វើឱ្យកម្ពុជាជាប់ចំណាត់ថ្នាក់ជាប្រទេសល្អបំផុតទី7 នៅលើពិភពលោក ចំពោះភាពងាយស្រួលក្នុងការទទួលបានឥណទាន ដោយពិន្ទុប្រទេសនីមួយៗត្រូវបានគណនាតាមលក្ខណៈវិនិច្ឆ័យជាច្រើន រួមមានការបង្កើតការិយាល័យឥណទាន និងអនុលោមទៅតាមបទដ្ឋានអន្តរជាតិ។
ការិយាល័យឥណទាន មិនមែនមាននៅតែប្រទេសកម្ពុជានោះទេ គឺភាគច្រើនមាននៅបណ្តាប្រទេសអភិវឌ្ឍន៍ដូចជា សិង្ហបុរី ជប៉ុន អាមេរិក និងអឺរ៉ុប ហើយដោយឡែកការិយាល័យឥណទានកម្ពុជាទទួលបានការកោតសរសើរ និងទទួលស្គាល់ថាជាគំរូជោគជ័យ។ លោក សុធារ័ត្ន បន្ថែមថា៖“យើងមានមោទនភាពចំពោះការចូលរួមចំណែកក្នុងការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ចកម្ពុជា។
ក្រោមកិច្ចសហការជាមួយស្ថាប័នជាង140 នៅកម្ពុជា ក្រុមហ៊ុន CBC គឺជាស្ថាប័នធ្វើការលើការប្រមូលទិន្នន័យពីបណ្តាធនាគារ គ្រឹះស្ថានមីក្រូហិរញ្ញវត្ថុ ក្រុមហ៊ុនភតិសន្យា និងប្រតិបត្តិករឥណទានទាំងអស់។ នៅពេលទិន្នន័យប្រមូលរួចរាល់ CBC ធ្វើការវិភាគ និងចងក្រងទិន្នន័យទាំងនោះទុកដើម្បីផ្តល់ជាចក្ខុវិស័យច្បាស់លាស់ និងមានតម្លាភាពអំពីប្រវត្តិឥណទានរបស់ស្ថាប័នទាំងនោះ។
គួរបញ្ជាក់ថា ក្រុមហ៊ុន CBC បានធ្វើរបាយការណ៍ជាង13លានចាប់ពីឆ្នាំ 2012 មក។ ផ្អែកលើព័ត៌មានដែលផ្តល់ដោយស្ថាប័នហិរញ្ញវត្ថុនីមួយៗ បានជួយឱ្យ CBC មានទិន្ន័យជារួមមួយដើម្បីអាចយល់កាន់តែច្បាស់ពីស្ថានភាពឥណទានជាសកលរបស់បុគ្គលម្នាក់។ សម្រាប់អតិថិជនកម្ចី វាគឺជាឱកាសក្នុងការជួយឱ្យពួកគេមានប្រវត្តិស្ថានភាពឥណទានផ្ទាល់ខ្លួនមួយច្បាស់លាស់ ពិសេសជួយបង្ការបំណុលវ័ណ្ឌក សម្រាប់អតិថិជនដែលគ្មានលទ្ធភាពសងត្រឡប់វិញ។
សម្រាប់ស្ថាប័នផ្តល់ប្រាក់កម្ចី ក្រៅពីជួយធ្វើការសម្រេចចិត្តបានលឿននៅពេលផ្តល់ប្រាក់កម្ចីហើយនោះ វាក៏ជាឧបករណ៍ដ៏មានតម្លៃក្នុងការកាត់បន្ថយហានិភ័យឥណទាន និងការពារពីការលួចបន្លំផ្សេងៗផងដែរ។ រាល់របាយការណ៍ទាំងអស់ត្រូវបានការពារនិងរក្សាទុកជាសម្ងាត់ ហើយរបាយការណ៍ទាំងនេះអាចទាញយកបានតាមរយៈស្ថាប័ននីមួយៗបន្ទាប់ពីមានការព្រមព្រៀងពីអតិថិជន។ ប្រជាជនខ្មែរទាំងអស់ ក៏មានសិទ្ធិទទួលបានរបាយការណ៍ហិរញ្ញវត្ថុផ្ទាល់ខ្លួនរបស់ពួកគេក្នុងមួយឆ្នាំម្តងដោយឥតគិតថ្លៃផងដែរ។
ទិន្នន័យដែលមានសុវត្ថិភាព ការការពារ ភាពជឿជាក់ និងទុកចិត្តបាន ជាកត្តាសំខាន់ និងជាផ្នែកមួយនៃការត្រួតពិនិត្យប្រចាំថ្ងៃរបស់ CBC។ នៅក្នុងផ្នែកសេវាកម្ម CBC ផ្តល់ការបណ្តុះបណ្តាលដល់សមាជិកគ្រឹះស្ថានហិរញ្ញវត្ថុនៅពេលពួកគេចូលជាសមាជិករបស់ការិយាល័យឥណទានកម្ពុជាលើកដំបូង និងវគ្គបណ្តុះបណ្តាលផ្សេងៗទៀតក្នុងមួយឆ្នាំៗ ឬវគ្គបណ្តុះបណ្តាលតាមតម្រូវការជាច្រើនទៀត៕