ទីផ្សារអាស៊ីអាគ្នេយ៍ចំនួនពីរគឺ ប្រទេសថៃ និងឥណ្ឌូណេស៊ី កំពុងគាំទ្ររថយន្តអគ្គិសនីជាខ្លាំង ដោយបរិមាណរថយន្តអគ្គិសនីដែលបានលក់ចេញ មានកំណើនខ្ពស់នៅក្នុងឆ្នាំ 2022។
បរិមាណរថយន្តប្រើថាមពលអគ្គិសនីសុទ្ធដែលបានលក់ចេញនៅប្រទេសថៃ និងឥណ្ឌូណេស៊ី ក្នុងឆ្នាំ 2022 បានកើនឡើងលើសពីការរំពឹងទុកដំបូង នេះបើតាមទិន្នន័យដែលក្រុមហ៊ុនប្រឹក្សារថយន្ត LMC Automotive ប្រមូលបាន។ មួយផ្នែកធំនៃជោគជ័យនេះគឺបានមកពីបណ្ដាក្រុមហ៊ុនចិន និងកូរ៉េខាងត្បូង ខណៈដែលបណ្ដាក្រុមហ៊ុនរថយន្តជប៉ុន ហាក់បានអន់ថយទាំងស្រុងនៅចំពោះមុខគូប្រជែង។
យោងតាម LMC បរិមាណរថយន្តអគ្គិសនីដែលបានលក់ចេញនៅប្រទេសថៃ បានកើនឡើងលើសពី 5,200 គ្រឿងត្រឹមដំណាច់ខែសីហា 2022 និងកើនដល់ 13,000 គ្រឿងនៅដំណាច់ឆ្នាំ 2022 ដែលស្មើនឹងកំណើនប្រហែល 700% ធៀបនឹង 1,900 គ្រឿងក្នុងឆ្នាំ 2021។
ចំណែកបរិមាណរថយន្តអគ្គិសនីដែលបានលក់ចេញនៅឥណ្ឌូណេស៊ីវិញគឺទាបជាងថៃបន្តិច ប៉ុន្តែបានផ្ទុះការពេញនិយមខ្លាំងនៅចុងឆ្នាំ 2022។ ក្នុង 8 ខែដំបូងនៃឆ្នាំ 2022 រថយន្តអគ្គិសនីប្រហែល 1,600 គ្រឿងត្រូវបានលក់ចេញ ប៉ុន្តែ 4 ខែចុងក្រោយបានធ្វើឱ្យបរិមាណរថយន្តសរុបដែលបានលក់ចេញកើនដល់ 9,000 គ្រឿង ស្មើនឹងកំណើន 13.5 ដង ធៀបនឹង 667 គ្រឿងដែលបានលក់ចេញក្នុងប៉ុណ្ណោះឆ្នាំ 2021។
កំណើនខាងលើនៅប្រទេសថៃ គឺដោយសារគោលនយោបាយជំរុញការប្រើប្រាស់រថយន្តអគ្គិសនី និងទាក់ទាញការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តអគ្គិសនីបរទេស។ នៅប្រទេសថៃ រថយន្តអគ្គិសនីចិនក្ដោបក្ដាប់ចំណែកទីផ្សារបាន 87% ក្នុងចំណោមរថយន្តអគ្គិសនីសរុបដែលបានលក់ចេញ។
ឥណ្ឌូណេស៊ីក៏កំពុងត្រៀមអនុវត្តកញ្ចប់ជំនួយនានាទាក់ទងនឹងរថយន្តអគ្គិសនី។ ទីផ្សារនេះក៏ជាកន្លែងដែល Hyundai បានចាប់ផ្ដើមដំឡើងរថយន្តអគ្គិសនី IONIQ 5 ហើយរថយន្តម៉ូដែលនេះក៏ជារថយន្តដែលលក់ដាច់ជាង Honda CR-V ទៅទៀតនៅក្នុងខែឧសភា 2022៕