ការស្វែងរកសក្តានុពលពិតរបស់ខ្លួនឯង ជាធាតុសំខាន់មួយដែលសិស្សត្រូវតែដឹងមុនពេលជ្រើសរើសជំនាញសិក្សានៅកម្រិតមហាវិទ្យាល័យ តែគួរឱ្យសោកស្ដាយណាស់ដែលមានសិស្សជាច្រើនមិនសូវបានរកឃើញក្តីស្រមៃពិតប្រាកដ ដែលកត្តានេះហើយធ្វើឱ្យពួកគេជ្រើសរើសជំនាញខុសពេលសិក្សានៅមហាវិទ្យាល័យ។
ស្ថាប័នអប់រំសំខាន់នានាលើពិភពលោក បានបង្ហាញពីវិធីផ្សេងៗគ្នា ដែលសូម្បីតែគេហទំព័រអប់រំធំៗជាច្រើនបានបង្ហាញនូវវិធីខុសៗគ្នា តែជារួមវិញ យើងឃើញថា វិធីស្វែងរកសក្តានុពលរបស់មនុស្សមានដូចខាងក្រោមនេះ៖
1. ស្វែងយល់ខ្លួនឯងដោយយកទ្រឹស្តីពហុបញ្ញាជាគោល
មនុស្សម្នាក់ៗមានសក្តានុពលផ្សេងៗគ្នា តែនៅក្នុងនោះលោក Howard Gardner ដែលជាអ្នកចិត្តសាស្ត្រល្បីល្បាញមួយរូប បានសង្ខេបពីសក្តានុពលសំខាន់ៗរបស់មនុស្សទាំងអស់ជា 8 ផ្នែកគឺ
ផ្នែកទី1 មនុស្សពូកែផ្នែកភាសា
ផ្នែកទី2 មនុស្សពូកែផ្នែកតក្កវិទ្យា និងគណិតវិទ្យា
ផ្នែកទី3 មនុស្សពូកែផ្នែកតន្ត្រី
ផ្នែកទី4 មនុស្សពូកែផ្នែករាងកាយ និងចលនា
ផ្នែកទី5 មនុស្សពូកែក្នុងការស្មានពីទ្រង់ទ្រាយក្នុងលម្ហ
ផ្នែកទី6 មនុស្សពូកែយល់ពីខ្លួនឯង
ផ្នែកទី7 មនុស្សពូកែទំនាក់ទំនងបុគ្គលដទៃ ឬពូកែស្វែងយល់ពីអ្នកដទៃ
និងផ្នែកទី8 គឺមនុស្សពូកែផ្នែកធម្មជាតិ។
នៅក្នុងផ្នែកទាំងអស់នេះ មនុស្សម្នាក់ៗតែងតែមានជំនាញ ឬមានសក្តានុពលខ្លាំងបំផុត 1 ហើយបូករួមទាំងសក្តានុពលបន្ទាប់បន្សំដែលបូកបញ្ចូលជាមួយនឹងផ្នែកផ្សេងៗមួយចំនួនទៀត ដែលទាមទារឱ្យមនុស្សម្នាក់ៗ ជាពិសេសសិស្សដែលត្រៀមជ្រើសរើសជំនាញសិក្សាត្រូវសង្កេតឱ្យបានដិតដល់ថា តើខ្លួនឯងជាមនុស្សប្រភេទណា។
2. រកឱ្យឃើញនូវអ្វីដែលខ្លួនចូលចិត្តបំផុត
ការស្រឡាញ់ ជំរុញឱ្យមនុស្សមានសក្តានុពល ព្រោះនៅពេលដែលមនុស្សស្រឡាញ់អ្វីមួយខ្លាំង គេនឹងហ៊ានធ្វើអ្វីគ្រប់យ៉ាងដើម្បីសម្រេច ឬយកឱ្យបាននូវអ្វីដែលខ្លួនស្រឡាញ់នោះ។ សម្រាប់សិស្សនិស្សិតក៏ដូចគ្នាដែរ សូមអ្នកស្វែងរកឱ្យឃើញនូវទម្លាប់សាមញ្ញៗទាំងឡាយណាដែលអ្នកគិតថា ធ្វើវាហើយសប្បាយចិត្តបំផុត ដូចជាការចូលចិត្តសរសេរខ្លាំង ចូលចិត្តប្រើឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិកខ្លាំង ចូលចិត្តរៀបចំផ្ទះខ្លាំង ចូលចិត្តអានសៀវភៅខ្លាំង ចូលចិត្តធ្វើលំហាត់ខ្លាំង ឬចូលចិត្តការនិយាយខ្លាំងជាដើម។ បន្ទាប់មកអ្នកអាចស្វែងយល់ឱ្យកាន់តែលម្អិតលើជំនាញមួយចំនួនថា មានជំនាញអ្វីខ្លះដែលត្រូវនឹងចំណូលចិត្ត ហើយដែលអ្នកគិតថា បានធ្វើវាហើយនឹងមិនចេះធុញទ្រាន់អស់មួយជីវិត។
3. ព្យាយាមស្គាល់អាជីពឱ្យបានច្រើន
អាជីពនៅលើពិភពលោកមានច្រើនណាស់ ហើយក៏មានអាជីពជាច្រើនដែលមនុស្សមិនបានដឹងពីសារៈសំខាន់របស់វា ហេតុនេះហើយទើបមានអាជីពខ្លះមិនសូវសំខាន់តែមានមនុស្សរៀនច្រើន ហើយខ្លះទៀតសំខាន់ហើយល្អ តែមនុស្សមិនព្រមរៀន។ តាមពិតទៅ តាមការស្រាវជ្រាវរបស់អ្នកអប់រំនៅកម្ពុជាជាច្រើនសុទ្ធតែបានសន្និដ្ឋានដូចគ្នាថា ការជ្រើសរើសមុខវិជ្ជាខុសរបស់និស្សិតកម្ពុជាអាចមកពីកត្តាមិនស្គាល់ពីគុណតម្លៃពិតប្រាកដរបស់មុខវិជ្ជាឱ្យបានច្រើន ដែលជាហេតុធ្វើឱ្យពួកគេខ្វះជម្រើសក្នុងការសិក្សាអ្វីដែលថ្មី ត្រូវនឹងចំណង់ចំណូលចិត្ត ហើយសង្គមកំពុងត្រូវការខ្លាំង៕