យន្តហោះ X-59 ត្រូវបានគេរំពឹងថានឹងបើកទំព័រយុគសម័យថ្មីក្នុងវិស័យអាកាសចរណ៍ ដោយមានសមត្ថភាពអាចហោះក្នុងល្បឿនលឿនជាងសំឡេង និងបង្កសំឡេងរំខានតិចជាងធៀបនឹងយន្តហោះ Concorde។
ក្រុមអ្នកជំនាញផ្នែកអាកាសចរណ៍ក្នុងគម្រោង Quesst របស់ ណាសា កំពុងរកវិធីដើម្បីឆ្លងផុតពីឧបសគ្គសំឡេងម្ដងទៀត ទៅតាមវិធីដែលអាចជួយឱ្យភ្ញៀវធ្វើដំណើរលឿនដូចទៅនឹងអ្នកបើកបរយន្តហោះល្បឿនលឿនជាងសំឡេង X-1 នេះបើតាម Tech Times ចេញផ្សាយកាលពីថ្ងៃទី ១៦ តុលា។
ដើម្បីវាយតម្លៃលើសមត្ថភាពកាត់បន្ថយសំឡេងរំខានរបស់បច្ចេកវិទ្យាថ្មី ណាសា នឹងប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធអង្គញាណដើម្បីវាស់ស្ទង់សំឡេងរំខានពីលើដី។ តាមគម្រោង X-59 នឹងអាចហោះហើរនៅដើមឆ្នាំ ២០២៣។
Catherine Bahm វិស្វករអាកាសចរណ៍នៅ មជ្ឈមណ្ឌលហោះហើរ Armstrong របស់ ណាសា នៅ California គឺជាអ្នកគ្រប់គ្រងគម្រោងសាកល្បងហោះហើរដែលមានសំឡេងរំខានកម្រិតទាប។ ក្រុមរបស់នាងទទួលខុសត្រូវក្នុងការរចនា និងបង្កើត X-59 ដែលជាយន្តហោះសាកល្បងសំខាន់ក្នុងគម្រោង Quesst។ តាមរយៈ Quesst អង្គការណាសា មានផែនការបញ្ជាក់ថា X-59 អាចហោះហើរលឿនជាងសំឡេង ប៉ុន្តែមិនបង្កសំឡេងរំខានខ្លាំងដែលធ្លាប់ធ្វើឱ្យយន្តហោះលឿនជាងសំឡេងត្រូវបានហាមឃាត់ការហោះហើរពីលើដីគោកកាលពីឆ្នាំ ១៩៧៣។
យន្តហោះ X-59 ត្រូវបានរចនាឡើងដើម្បីអាចដឹកភ្ញៀវ និងហោះក្នុងល្បឿន ១,៧០០ គីឡូម៉ែត្រ/ម៉ោង (លឿនជាងល្បឿនរបស់សំឡេងជិត ១.៤ ដង) និងហោះបានកម្ពស់ ១៦.៨ គីឡូម៉ែត្រ ធៀបនឹងផ្ទៃដី។ ដោយហោះក្នុងល្បឿននេះ អ្នកបើកបរចំណាយពេលតែ ៣ ម៉ោងប៉ុណ្ណោះ ក្នុងការហោះហើរពី ក្រុងឡុងដ៍ ទៅកាន់ ញូវយ៉ក។
បច្ចេកវិទ្យាថ្មីត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងជួយឱ្យ X-59 មានសំឡេងរំខានត្រឹម ៦០ dBA តែប៉ុណ្ណោះ ដែលនេះគឺជាកម្រិតទាបជាងឆ្ងាយ បើធៀបនឹងយន្តហោះ Concord៕