ក្រុមហ៊ុនផ្លូវដែកថៃ (SRT) បានឱ្យដឹងថា ការតភ្ជាប់គម្រោងផ្លូវដែកឡាវ-ថៃ កំពុងតែត្រូវបានធ្វើឡើងដូចទៅនឹងផែនការ ហើយគម្រោងនេះគ្រោងនឹងដំណើរការពាណិជ្ជកម្មចាប់ពីពាក់កណ្ដាលឆ្នាំក្រោយ។
យោងតាម SRT ប្រទេសថៃ និង ឡាវ បច្ចុប្បន្នកំពុងតែបណ្ដុះបណ្ដាលបុគ្គលិកសម្រាប់ការដំណើរការរថភ្លើង និងសេវាកម្មដែលទាក់ទងនានា។
ក្រោយពីកម្មវិធីបណ្ដុះបណ្ដាលបានបញ្ចប់នៅក្នុងខែធ្នូ ២០២២ ភាគីថៃ និង ឡាវ នឹងពិភាក្សាគ្នាអំពីការដំណើរការរថភ្លើង និងតម្លៃសំបុត្រ រួមនឹងបញ្ហាផ្សេងៗ។ កិច្ចចរចានេះនឹងត្រូវធ្វើរួចរាល់នៅមុនពេលដំណើរការរថភ្លើងទៅតាមផែនការនៅពាក់កណ្ដាលឆ្នាំ ២០២៣។
គម្រោងតភ្ជាប់ផ្លូវដែកថៃ – ឡាវ នឹងភ្ជាប់ខេត្ត Nongkhai (ប្រទេសថៃ) ជាមួយនឹង រដ្ឋធានីវៀងចន្ទន៍ របស់ ឡាវ ដែលពីទីនេះនឹងតភ្ជាប់ជាមួយនឹងផ្លូវដែកឡាវ – ចិន ដែលរត់ទៅដល់ខេត្ត Kunming (ប្រទេសចិន)។ គម្រោងនេះក៏ត្រូវបានគេរំពឹងថា នឹងជំរុញពាណិជ្ជកម្មឆ្លងព្រំដែន និងទេសចរណ៍រវាងប្រទេស ៣ គឺ ថៃ ឡាវ និង ចិន។
នៅពេលដាក់ឱ្យដំណើរការដំណាក់កាលដំបូងនៅពាក់កណ្ដាលឆ្នាំក្រោយ គម្រោងផ្លូវដែកខាងលើនឹងមានជើងរថភ្លើងទៅមកចំនួន ៤ ជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ ផ្លូវរថភ្លើងនេះក៏រត់ឆ្លងកាត់កំពង់ផែស្ងួត Thanaleng ផងដែរ។
យោងតាមក្រុមហ៊ុនផ្លូវដែកថៃ ដំណាក់កាលទីពីរនៃការដំណើរការផ្លូវដែកថៃ – ឡាវ នេះ នឹងចាប់ផ្ដើមពីឆ្នាំ ២០២៤ ដោយការតភ្ជាប់ទៅកាន់ស្ថានីយ Udon Thani និង Nakhon Ratchasima ជាមួយនឹងជើងរថភ្លើងចំនួន ២ រត់ពីស្ថានីយ Nakhon Ratchasima ទៅកាន់ Vientiane Khamsavath និងត្រលប់មកវិញ។
ដំណាក់កាលទីបីដែលដំណើរការពីឆ្នាំ ២០២៥ របស់គម្រោងផ្លូវដែកថៃ – ឡាវ នឹងត្រូវបានភ្ជាប់ទៅកាន់ស្ថានីយ Bang Sue ដែលតភ្ជាប់ រាជធានីបាងកក របស់ ថៃ ជាមួយនឹង Vientiane Khamsavath របស់ ឡាវ៕