ការសិក្សាស្រាវជ្រាវជាផ្នែកដ៏សំខាន់មួយសម្រាប់ការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាព និងពង្រឹងនូវគុណភាពនៃការអប់រំរបស់យុវជន ជាពិសេសនិស្សិតដែលកំពុងសម្រួចសមត្ថភាពដើម្បីត្រៀមបម្រើការងារ ឬបង្កើតអាជីវកម្មថ្មីៗនៅក្នុងសង្គម។ ចរន្តនៃការសិក្សាស្រាវជ្រាវនេះត្រូវបានគេសង្កេតឃើញថា ចាប់ផ្តើមមានការផុសផុលឡើងហើយក្នុងរយៈពេលប៉ុន្មានឆ្នាំចុងក្រោយនេះ តែអ្នកស្រាវជ្រាវមួយចំនួននិយាយថា នៅមានឧបសគ្គច្រើននៅឡើយលើកត្តាឯកសារ។
កញ្ញា ឆែ សុសម្ផស្ស ប្រធានក្រុមជំហានយុវជនកម្ពុជាដែលជាក្រុមស្រាវជ្រាវពីទិន្នន័យលើវិស័យនានាក្នុងសង្គម បានលើកឡើងថា ការសរសេរ ឬការជជែកពិភាក្សាតស៊ូមតិ ចាំបាច់បំផុតត្រូវតែមានអំណះអំណាង ឬទិន្នន័យពីប្រភពច្បាស់លាស់ និងទទួលយកបាន ដើម្បីឱ្យនិយមន័យ ឬការលើកឡើងនូវបញ្ហាទាំងអស់នោះមានទម្ងន់ និងប្រកបដោយភាពប្រាកដនិយម តែជាទូទៅអ្នកស្រាវជ្រាវ ក៏ដូចជាអ្នកតស៊ូមតិដែរ តែងមានបញ្ហាប្រឈមធំមួយគឺ ខ្វះទិន្នន័យ។
កញ្ញា ឆែ សុសម្ផស្ស បាននិយាយថា៖ «ជាទូទៅយើងឃើញថា និស្សិតត្រូវការស្រាវជ្រាវដើម្បីធ្វើការងារសាលា ហើយអ្នកតស៊ូមតិក៏ត្រូវការស្រាវជ្រាវដើម្បីធ្វើជាអំណះអំណាងគាំទ្រទឡ្ហីករណ៍របស់ខ្លួន តែពួកគេមានបញ្ហាមួយគឺ កង្វះខាតវិធីសាស្ត្រស្រាវជ្រាវ និងខ្វះខាតប្រភពឯកសារសម្រាប់ស្រាវជ្រាវ ដែលធ្វើឱ្យពួកគេមិនអាចបង្កើតស្នាដៃដែលច្បាស់លាស់បានដោយងាយនោះឡើយ»។
បង្ហាញពីចំណុចនេះដែរលោក ហម សុខនី ប្រធានក្រុមអ្នកអាន និងជាអ្នកស្រាវជ្រាវមួយរូប បានលើកឡើងថា ជាបញ្ហាសម្រាប់អ្នកស្រាវជ្រាវគឺ ទិន្នន័យសំខាន់ៗពាក់ព័ន្ធនឹងបញ្ហាសំខាន់នានាក្នុងសង្គម គឺនៅរាយប៉ាយគ្រប់ទីកន្លែងដែលធ្វើឱ្យពួកគេចំណាយពេលច្រើនក្នុងការស្វែងរកឯកសារមុនពេលចងក្រងជាសំណុំឯកសារឡើង។
អ្នកស្រាវជ្រាវខាងលើបានបន្ថែមទៀតថា ប្រសិនបើប្រភពឯកសារត្រូវបានគេចងក្រងទុកឱ្យមានរបៀបរៀបរយ និស្សិតនឹងមិនពិបាកស្រាវជ្រាវនោះទេ ហើយការទាញយកអំណះអំណាងក្នុងការនិយាយរបស់ពួកគេក៏នឹងមានភាពរលូនផងដែរ។ នៅពេលនោះការគិតរបស់យុវជនកម្ពុជានឹងកាន់តែមានលក្ខណៈស៊ីជម្រៅដែលអាចធ្វើឱ្យពួកគេអាចទាញយកប្រយោជន៍បានយ៉ាងច្រើនពីការសិក្សាស្រាវជ្រាវនានា។
និស្សិតដែលកំពុងសិក្សាផ្នែកស្ថាបត្យកម្ម និងជាអ្នកតស៊ូមតិម្នាក់ដែរ លោក ឆែម សុភី បានលើកឡើងថា ទន្ទឹមនឹងបញ្ហាឯកសារនៅរាយប៉ាយ កង្វះការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព (Update) ទិន្នន័យក៏ជាបញ្ហាមួយដែលធ្វើឱ្យនិស្សិត និងអ្នកតស៊ូមតិពិបាកខ្លាំងណាស់ដែរ។ ជាទូទៅ គេសង្កេតឃើញថា អ្នកតស៊ូមតិមួយចំនួនមានការពិបាកខ្លាំងក្នុងការលើកយកអំណះអំណាងឱ្យបានគ្រប់ជ្រុងជ្រោយឱ្យស្របតាមស្ថានភាពជាក់ស្តែង និងស្របតាមព្រឹត្តិការណ៍ថ្មីៗដែលកើតមាននៅក្នុងសង្គម។
អ្នកតស៊ូមតិរូបនេះចង់ឃើញស្ថាប័ននានាបង្ហាញពីប្រភពឯកសារឱ្យបានលឿន រួមទាំងគ្រឹះស្ថានអប់រំនានាចូលរួមចងក្រងជាប្រភពទិន្នន័យឱ្យបានរៀបរយ និងគ្រប់ជ្រុងជ្រោយដើម្បីជំនួយដល់សិស្ស និស្សិតដែលត្រូវការស្រាវជ្រាវលើបញ្ហានានាដែលវាអាចជាទុននៃគំនិតសម្រាប់បង្កើតស្នាដៃថ្មីៗប្រកបដោយភាពច្នៃប្រឌិត៕