គម្រោង Hotan-Ruoqiang នៅ ស៊ីនជាំង បានចាប់ផ្ដើមដំណើរការ និងក្លាយជាផ្លូវដែកព័ទ្ធជុំវិញសមុទ្រខ្សាច់ដំបូងគេបង្អស់ក្នុងពិភពលោក។
ក្រុមហ៊ុនផ្លូវដែករដ្ឋចិន (CR) កាលពីថ្ងៃទី ១៥ មិថុនា បានប្រកាសត្រៀមដំណើរការផ្លូវដែកមួយខ្សែដែលមានប្រវែង ២,៧១២ គីឡូម៉ែត្រ ព័ទ្ធជុំវិញសមុទ្រខ្សាច់ Taklimakan បន្ទាប់ពីកំណត់ផ្លូវដែកចុងក្រោយដែលតភ្ជាប់ស្រុក Hotan នៅភាគខាងលិចតំបន់ ស៊ីនជាំង ជាមួយនឹងស្រុក Ruoqiang នៅភាគអាគ្នេយ៍ ត្រូវបានដាក់ឱ្យដំណើរការជាផ្លូវការកាលពីថ្ងៃព្រហស្បតិ៍កន្លងទៅ។
កំណាត់ផ្លូវដែក Hotan-Ruoqiang ប្រវែង ៨២៥ គីឡូម៉េត្រ ក្នុងនោះមាន ៥២៤ គីឡូម៉ែត្រ រត់ឆ្លងកាត់តំបន់ខ្សាច់។ ផ្លូវដែកនេះអាចឱ្យរថភ្លើងធ្វើដំណើរក្នុងល្បឿន ១២០ គីឡូម៉ែត្រ/ម៉ោង និងឆ្លងកាត់ស្ថានីយរថភ្លើងចំនួន ២២ កន្លែង។
ដោយស្ថិតនៅភាគខាងត្បូងនៃសមុទ្រខ្សាច់ផ្លាស់ទីធំជាងគេទីពីរក្នុងពិភពលោក ផ្លូវដែក Hotan-Ruoqiang ត្រូវប្រឈមនឹងឧបសគ្គច្រើនក្នុងដំណាក់កាលសាងសង់ ក៏ដូចជាដំណើរការ។
ដើម្បីសុវត្ថិភាពសម្រាប់ការធ្វើដំណើរនៅតំបន់ដែលកើតមានព្យុះខ្សាច់ជាញឹកញាប់ ក្រុមហ៊ុនខាងលើបានសាងសង់ស្ពានគោកជិត ២២០ ស្ពាននៅទូទាំងផ្លូវដែក។ សំណាញ់ស្មៅប្រមាណ ៥០ លានម៉ែត្រគូប និង រុក្ខជាតិចំនួន ១៣ លានដើមក៏ត្រូវបានដាំនៅតាមបណ្ដោយផ្លូវដែកនេះ ដើម្បីទប់ទល់នឹងខ្សាច់។
ផ្លូវដែក Hotan-Ruoqiang ដែលបានចាប់ផ្ដើមលក់សំបុត្រកាលពីថ្ងៃទី ១៦ មិថុនា នឹងមានជើងរថភ្លើងដឹកអ្នកដំណើរចំនួន ២ ជើង និងដឹកទំនិញ ៨ ជើងជារៀងរាល់ថ្ងៃ។
ផ្លូវដែក Hotan-Ruoqiang ផ្ដល់ផលប្រយោជន៍ដល់មនុស្សជាង ១០ លាននាក់ ចាប់ពីភាគខាងត្បូងតំបន់ស៊ីនជាំង រួមមានទាំងតំបន់ស្វយ័ត Byaingolin, Kizilsu Kirghiz និងតំបន់ Aksu, Kashgar និង Hotan។
ផ្លូវដែកនេះអាចជាផ្លូវដែកខ្លីបំផុតដែលដឹកទំនិញពី ប្រទេសចិន ទៅកាន់ អឺរ៉ុប និង មជ្ឈិមបូព៌ា កាត់បន្ថយការធ្វើដំណើរចម្ងាយ ៩០០ គីឡូម៉ែត្រ និងសំច័យពេលធ្វើដំណើរបានពី ៧ ដល់ ៩ ថ្ងៃ។
គិតត្រឹមចុងឆ្នាំ ២០២១ ប្រវែងសរុបនៃផ្លូវដែកកំពុងដំណើរការរបស់ ចិនដីគោក មានជាង ១៥០,០០០ គីឡូម៉ែត្រ ក្នុងនោះមានជាង ៤០,០០០ គីឡូម៉ែត្រ ជាផ្លូវដែកល្បឿនលឿន៕