ជាក់ស្ដែងគឺនៅមានឧបសគ្គយ៉ាងច្រើននៅក្នុងដំណើរឆ្ពោះទៅរកគោលដៅហាមលក់រថយន្តប្រើប្រេងសាំងថ្មីនៅឆ្នាំ ២០៣៥ សូម្បីតែនៅក្នុងទីផ្សារមួយដែលបានរីកចម្រើនហើយក៏ដោយ។
កាលពីសប្ដាហ៍កន្លង ក្រុមអ្នកបង្កើតច្បាប់នៅ សហភាពអឺរ៉ុប (EU) បានបោះឆ្នោតអនុម័តលើការហាមលក់រថយន្តដំណើរការដោយប្រេងសាំង និងម៉ាស៊ូតថ្មី នៅក្នុងតំបន់នេះចាប់ពីឆ្នាំ ២០៣៥។
គោលដៅដែលកំណត់លើការប្រើប្រាស់រថយន្តអគ្គិសនី ត្រូវបានបញ្ជាក់យ៉ាងច្បាស់
សេចក្ដីព្រាងច្បាប់ស្ដីពីផែនការប្រើប្រាស់រថយន្តអគ្គិសនី ១០០% ត្រូវបាន សភាអឺរ៉ុប (MEP) អនុម័តកាលពីសប្ដាហ៍កន្លង ក្នុងនោះ មានសំឡេងគាំទ្រចំនួន ៣៣៩ សំឡេង, ប្រឆាំងចំនួន ២៤៩ សំឡេង និងអនុបវាទ ២៤ សំឡេង។
គម្រោងដែលត្រូវបានអនុម័តខាងលើ បានជួយឱ្យ EU បោះមួយជំហានយ៉ាងវែងនៅក្នុងដំណើរទៅរកគោលដៅកាត់បន្ថយការបំភាយឧស្ម័នផ្ទះកញ្ចក់ពីរថយន្ត និងយានយន្តធុនស្រាលឱ្យបាន ១០០% ក្នុងឆ្នាំ ២០៣៥ ធៀបនឹងឆ្នាំ ២០២១។ គោលដៅកាត់បន្ថយការបំភាយឧស្ម័នកាបូន នៅឆ្នាំ ២០៣០ របស់ EU គឺ ៥០% សម្រាប់រថយន្តដឹកទំនិញ និង ៥៥% សម្រាប់រថយន្តទេសចរណ៍។
ក្នុងព្រឹត្តិការណ៍សន្ទនាអំពីបញ្ហាអាកាសធាតុដែលត្រូវបានធ្វើឡើងនៅ Glasgow កាលពីខែវិច្ឆិកា ២០២១ ក្រុមមេដឹកនាំ បានអំពាវនាវដោយមិនមានការបង្ខំចំពោះបណ្ដាប្រទេសក្នុងពិភពលោកថា សង្ឃឹមថា នៅឆ្នាំ ២០៤០ យានយន្តដែលត្រូវបានលក់ចេញ សុទ្ធតែជាប្រភេទមិនបំភាយឧស្ម័នពុល។
ក្រោយព្រឹត្តិការណ៍នៅ Glasgow មានសកម្មភាពជាច្រើនត្រូវបានធ្វើឡើងក្នុងបំណងគាំទ្រដល់ការអំពាវនាវខាងលើ។ ក្រុមហ៊ុនផលិតរថយន្តបែបប្រពៃណីជាច្រើនបានប្រកាសផែនការងាកទៅផលិតយានយន្តអគ្គិសនីទាំងស្រុងចាប់ពីឆ្នាំ ២០៣០ ឬ ២០៣៥ ដូចទៅនឹងគម្រោងរបស់រដ្ឋាភិបាលមួយចំនួន។
គោលដៅបញ្ចប់ការលក់យានយន្តប្រើប្រាស់ប្រេងសាំងនៅឆ្នាំ ២០៣៥ មិនងាយនឹងសម្រេចបាន
ឆ្នាំ ២០៣៥ ស្ដាប់ទៅដូចជានៅយូរទៀត ក៏ប៉ុន្តែ បណ្ដាប្រទេសមានពេលតែ ១២ ឆ្នាំទៀតប៉ុណ្ណោះដើម្បីអនុវត្ត។ អ្នកជំនាញជាច្រើនយល់ថា ១២ ឆ្នាំ គឺមិនគ្រប់គ្រាន់ឡើយនៅក្នុងការអនុវត្តផែនការបដិវត្តមធ្យោបាយដឹកជញ្ជូន សូម្បីតែនៅក្នុងទីផ្សារដែលរីកចម្រើនខ្លាំងដូច អឺរ៉ុប និង សហរដ្ឋអាម៉េរិក។
«ការបញ្ចប់ការជួញដូររថយន្តប្រើសាំងនៅឆ្នាំ ២០៣៥ ទាមទារឱ្យមានការផ្លាស់ប្ដូរធំធេង តាំងពីការវិនិយោគទៅលើហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រហូតដល់ការផ្លាស់ប្ដូរការគិត និងឥរិយាបថរបស់អ្នកប្រើប្រាស់» Jasmine Sanders នាយកប្រតិបត្តិរបស់ OurClimate ឱ្យដឹងដូច្នេះ។
សមាគមអ្នកផលិតរថយន្តអឺរ៉ុប (ACEA) ឱ្យដឹងថា ពួកគេបារម្ភចំពោះគោលដៅកាត់បន្ថយការបំភាយឧស្ម័នកាបូន ១០០% ពីរថយន្ត ចាប់ពីឆ្នាំ ២០៣៥ របស់ EU។
Oliver Zipse ប្រធានរបស់ ACEA និងជានាយកប្រតិបត្តិរបស់ BMW និយាយថា វិស័យផលិតរថយន្តកំពុងស្ថិតក្នុងដំណាក់កាលជំរុញឱ្យមានរថយន្តអគ្គិសនី ក្នុងនោះ ម៉ូដែលថ្មីៗជាច្រើនបានបង្ហាញខ្លួនជាបន្តបន្ទាប់។ ប៉ុន្តែ លោកថា កាលបរិច្ឆេទរបស់ EU ហាក់ឆាប់រហ័សពេកហើយ៕