ការវាយដំ ការស្តីបន្ទោស និងសកម្មភាពគំរាមកំហែង ជាទម្លាប់មិនល្អមួយដែលមនុស្សជំនាន់មុនតែងតែប្រើប្រាស់ដើម្បីអប់រំកូនៗ ឬគ្រូប្រើសម្រាប់ដាក់ទោសដល់សិស្សដើម្បីដាក់សម្ពាធឱ្យពួកគេខំរៀនជាដើម។
សកម្មភាពទាំងអស់នេះត្រូវបានអ្នកអប់រំភាគច្រើនមើលឃើញថា អាចបណ្តាលឱ្យប៉ះពាល់ធ្ងន់ធ្ងរដល់ការអភិវឌ្ឍខួរក្បាលរបស់សិស្ស ឬអាចធ្វើឱ្យពួកគេបាក់ស្មារតី មិនហ៊ានប្រឈមជាមួយនឹងបញ្ហា ហើយមិនចង់ទៅរៀន។ ផ្តើមចេញពីការប្រើប្រាស់ហិង្សា ក្មេងតូចៗក៏អាចក្លាយជាមនុស្សដែលចូលចិត្តប្រើហិង្សាដើម្បីដោះស្រាយបញ្ហាផងដែរនៅថ្ងៃអនាគត។
មានអាណាព្យាបាលជាច្រើនគិតថា គ្មានវិធីណាផ្សេងក្រៅពីការប្រើអំពើហិង្សានោះទេ ដើម្បីអប់រំកូន តែតាមពិតទៅមានវិធីសាស្ត្រជាច្រើន ដែលក្នុងនោះការដាក់ពិន័យតាមបែបវិជ្ជមាន ក៏ជាវិធីសំខាន់មួយដែលអាចជួយឱ្យក្មេងទទួលបានការផ្លាស់ប្តូរប្រកបដោយភាពវិជ្ជមាន។ ការដាក់ពិន័យដោយវិជ្ជមាននេះ ត្រូវបានក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានសហការជាមួយនឹងអង្គការ UNICEF នៅកម្ពុជា ធ្វើការបណ្តុះបណ្តាលដល់គ្រូនៅសាលាបឋមសិក្សាចំនួន 172 នៅកម្ពុជា ក៏ដូចជាបណ្តុះបណ្តាលដល់នាយកសាលាផងដែរ។
យោងតាមការបង្ហាញរបស់ UNICEF បានឱ្យដឹងថា វគ្គបណ្តុះបណ្តាលនេះបានជួយឱ្យគ្រូនៅសាលាបឋមសិក្សាយល់ពីអត្ថន័យនៃអំពើហិង្សា និងពីផលប៉ះពាល់របស់វាលើសុខុមាលភាពកុមារទាំងក្នុងរយៈពេលខ្លី និងរយៈពេលវែង។ គ្រូក៏បានចាប់ផ្តើមប្រើប្រាស់វិធីសាស្ត្រនេះ ដើម្បីដាក់វិន័យលើសិស្ស និងគ្រប់គ្រងថ្នាក់រៀនតាមបែបវិជ្ជមាន ជំនួសឲ្យការប្រើប្រាស់អំពើហិង្សា ហើយគោលវិធីបែបនេះបានជួយបង្កើតនូវទំនាក់ទំនងកាន់តែល្អរវាងសិស្ស និងគ្រូផងដែរ។ ឧទាហរណ៍ សិស្ស និងគ្រូចេះបង្កើតបទបញ្ជាផ្ទៃក្នុងរួមគ្នាសម្រាប់ថ្នាក់រៀន ដែលកំណត់យ៉ាងច្បាស់ពីឥរិយាបថ ដែលចាត់ទុកថា សមស្រប និងមិនសមស្របនៅក្នុងថ្នាក់រៀន។ សិស្សច្រើនតែអនុវត្តទៅតាមបទបញ្ជាផ្ទៃក្នុងនេះ នៅពេលដែលពួកគេមានឱកាសចូលរួមយ៉ាងសកម្ម ក្នុងការរៀបចំការបង្កើតបទបញ្ជាផ្ទៃក្នុងទាំងនេះជាមួយនឹងគ្រូៗរបស់ពួកគេ៕