ឆ្នាំ 2018 Jin Guowei នៅជំពាក់បំណុលគេវ័ណ្ឌកនៅឡើយ និងលក់ផ្លែឈើជូនភ្ញៀវទេសចរណ៍ដែលមកលេងទីក្រុង Lijiang នៃខេត្ត Yunnan ប្រទេសចិន ប៉ុន្តែ បច្ចុប្បន្នគាត់បានក្លាយជាសេដ្ឋីប្រាក់ដុល្លារទៅហើយ។
ជាមួយនឹងរហ័សនាមថា Brother Pomegranate លោក Jin Guowei បច្ចុប្បន្ន គឺជាបុគ្គលល្បីឈ្មោះនៅលើអ៊ីនធឺណិត ដោយមានអ្នកតាមដានជាង 7.3 លាននាក់ និងរកបាន 300 លានយុន (46 លានដុល្លារអាមេរិក) កាលពីឆ្នាំ 2020។ Jin Guowei ធ្លាប់រកបានប្រាក់ 6 លានយុន ក្នុងរយៈពេល 20 នាទី ដោយការលក់ផ្លែទទឹម តាមរយៈការឡាយ (livestream) លើបណ្ដាញសង្គម។
ខាងលើនេះគឺជាការពេញនិយមថ្មីដែលកំពុងផ្ទុះឡើងនៅទីជនបទរបស់ប្រទេសចិន។ កសិករ និងអ្នកជំនួញផ្នែកផលិតផលកសិកម្ម នៅតាមបណ្ដាខេត្តឆ្ងាយៗ នៃប្រទេសចិន កំពុងនាំគ្នាឡាយលក់ផលិតផលដោយផ្ទាល់ ឱ្យអតិថិជននៅទីក្រុង។ ប្រាក់ចំណូលដែលបានមកពីវីដេអូស្ដីអំពីជនបទ នៅលើ Douyin (កំណែក្នុងស្រុករបស់ TikTok) របស់ ByteDance បានកើន 15 ដង បើធៀបនឹងដំណាក់កាលដូចគ្នា កាលពីឆ្នាំ 2020។
កសិករមួយរូបផ្សេងទៀត ដែលមានឈ្មោះថា Guo Chengcheng «ទំនាក់ទំនង» ជាមួយនឹងអ្នកគាំទ្រ Douyin ជាង 2.5 លាននាក់ ពីចំការរបស់ខ្លួន។ នៅពេលផ្ទះរបស់នាងកំពុងប្រមូលផល អ្នកទស្សនាអាចចុចទៅលើតំណភ្ជាប់លើអេក្រង់ ដើម្បីទិញផលិតផល។
Guo លក់កសិផលគ្រប់មុខ តាំងពីល្ពៅប្រភេទតូច រហូតដល់ដើមផ្កាអង្គាសីល ដែលផ្គត់ផ្គង់ដោយប្រជាជនក្នុងភូមិ។ កន្លងមក នាងធ្លាប់លក់ទំនិញនៅលើ WeChat របស់ Tencent ហើយទទួលបានការបញ្ជាទិញប្រហែល 100 លើក ជារៀងរាល់ថ្ងៃ។ បច្ចុប្បន្ន Guo អាចរកបានអតិថិជនរហូតដល់ 50,000 នាក់ រាល់ពេលនាងឡាយលក់ ដែលនេះ ជួយឱ្យនាងរកបានប្រាក់យ៉ាងតិច 9 លានយុន ជារៀងរាល់ខែ។
Guo Chengcheng និង Brother Pomegranate គឺជាផ្នែកមួយនៅក្នុងចំណោមពលរដ្ឋទាំងឡាយដែលត្រលប់ទៅស្រុកកំណើត ក្រោយពីបានរស់នៅ និងធ្វើការនៅទីក្រុងអស់ជាច្រើនទសវត្សរ៍។ បណ្ដាញសង្គម Douyin បានឱ្យដឹងថា 54% នៃ influencer (អ្នកដែលមានឥទ្ធិពលលើបណ្ដាញសង្គម) នៅតាមជនបទ គឺជា ក្រុមយុវវ័យដែលត្រលប់មកពីទីក្រុង។
ការនិយមថ្មីនេះ កាន់តែបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ ចាប់ពីប្រទេសចិន មានវិបត្តិ Covid-19។ ពលរដ្ឋចំណាកស្រុកជាង 23 លាននាក់ បានត្រលប់មកស្រុកកំណើត។ ពេលប្រព័ន្ធគមនាគមន៍របស់ជាតិ ផ្អាកដំណើរការបណ្ដោះអាសន្នកាលពីឆ្នាំទៅ កសិផលនានាត្រូវខូចក្នុងឃ្លាំង ចំណែកអ្នកទិញក៏ត្រូវជាប់ក្នុងផ្ទះ នាំឱ្យតម្រូវការនៃការចម្អិនអាហារនៅផ្ទះ កើនឡើងខ្ពស់ជាងពេលណាៗទាំងអស់។ តម្រូវការទំនិញស្រស់ៗដែលលក់តាមអនឡាញ ក៏កើនឡើងខ្ពស់ ខណៈបណ្ដាញសង្គម និងផ្សារអនឡាញ បង្កភាពងាយស្រួលដល់ការរកស៊ីរបស់កសិករ។
នៅលើផ្សារអនឡាញ Taobao Live របស់ Alibaba មានកសិករជាង 100,000 នាក់ បានឡាយលក់កសិផលប្រមាណ 2.52 លានលើក នៅក្នុងឆ្នាំសារពើពន្ធដែលបានបញ្ចប់កាលពីខែមីនាកន្លងទៅ។ ចំនួនអ្នកឡាយទាក់ទិននឹងកសិកម្មដែលមានមនុស្សតាមដានជាង 10,000 នាក់ នៅលើបណ្ដាញសង្គម Douyin បានកើន 5 ដង រាប់ចាប់ពីឆ្នាំ 2019-2020។
ដើម្បីដឹកជញ្ជូនទំនិញឱ្យអតិថិជន កសិករចិន ប្រើប្រាស់សេវាកម្មដឹកជញ្ជូនរបស់បណ្ដាក្រុមហ៊ុនផ្សារអនឡាញធំៗ ដូចជា JD Logistics ឬ Cainiao របស់ Alibaba ឬក៏ប្រើសេវាកម្មរបស់ SF Express។
ក្រុមអ្នកជំនាញផ្នែកពាណិជ្ជកម្មអនឡាញ និងក្រុមអ្នកមានបទពិសោធន៍ច្រើនខាងការឡាយ បានឱ្យដឹងថា អាថ៌កំបាំងដើម្បីជោគជ័យនៃការឡាយលក់កសិផលរបស់កសិករចិន នោះគឺ ការរួមផ្សំរវាងការនឹករលឹកធម្មជាតិរបស់អ្នកក្រុង ការបាត់បង់ជំនឿទៅលើផ្សារបុរាណ ព្រោះតែបញ្ហាសុវត្ថិភាពនៃទំនិញជាកសិផល រួមនឹងការចូលចិត្តទស្សនាទិដ្ឋភាពស្រស់បំព្រងនៃជនបទ របស់អ្នកទស្សនា៕
ប្រភព៖ Bloomberg
ប្រែសម្រួល៖ បុត្រា