ឪពុកម្តាយខ្លះ អាចកើតអាការមិនត្រូវចិត្ត (ខឹង) ភ្លាមតែម្ដង ពេលដែលកូនទាក់ អាក់ ឬគាំង ក្នុងចំណុចដែលខ្លួនគិតថា “ងាយ” ឬជួនកាលកូនធ្វើខុស ដោយសារតែមិនទាន់បានសង្កេតឃើញចំណុចអ្វីម្យ៉ាងនោះ ឪពុកម្ដាយ ក៏ស្រាប់តែបញ្ចេញអាការខឹងដាច់ក្បាលដាច់កន្ទុយ ធ្វើដូចរឿងទាំងនោះ លែងអាចកែកុនអីបានសោះអ៊ីចឹង…ធ្វើឱ្យបរិយាកាសក្នុងការធ្វើកិច្ចការផ្ទះរបស់កូន ក្លាយទៅជាស្រងូតស្រងាត់ ដូចគ្នានឹងបេះដូងរបស់កូន ដែលត្រូវស្វិតទ្រោមក្នុងគ្រានោះដែរ…។
បើមិនចង់ឱ្យអំឡុងពេលនៃការជួយកូនធ្វើកិច្ចការផ្ទះ ក្លាយជាអំឡុងពេលដ៏អាក្រក់ សម្រាប់ទាំងខ្លួនលោកអ្នក និងកូននោះ ឡារ៉ែនមានអត្តបទស្រាវជ្រាវដ៏ល្អមួយ ដែលនឹងណែនាំពីវិធី ធ្វើឱ្យម៉ោងធ្វើកិច្ចការផ្ទះរបស់កូន ក្លាយជាម៉ោងនៃការរៀនយល់ដឹងដ៏ល្អ មកជម្រាបជូន ព្រោះអ្នកវិភាគស្រាវជ្រាវបានរកឃើញថា ការដែលឪពុកម្តាយ “សម្លឹងមើលអ្វីៗជុំវិញខ្លួនក្នុងន័យវិជ្ជមាន ផ្តល់នូវការគាំទ្រ និងផ្តល់នូវតម្លៃចំពោះការរៀនយល់ដឹង “វានឹងក្លាយជាជំនួយដ៏សំខាន់មួយ” ដែលធ្វើឱ្យកុមារ បានរៀនចេះដឹងយ៉ាងពិតៗ ពីទម្រង់ហ្វឹកហាត់ទាំងអស់នោះ។
ផ្ទុយទៅវិញ ការដែលឪពុកម្តាយសម្លឹងឃើញកិច្ចការផ្ទះរបស់កូន គ្រាន់តែជាអ្វីមួយដែលត្រូវធ្វើឱ្យតែរួចៗពីដៃ ឬក៏ត្រូវតែធ្វើចេញមកយ៉ាងល្អស្អាតជ្រុលហួសហេតុពេក ល្អលើសសមត្ថភាពរបស់ក្មេង (ដោយការបញ្ជាឱ្យសរសេរតាម ឬឪពុកម្តាយធ្វើជំនួស) ដើម្បីចង់បានពិន្ទុល្អៗ ពីលោកគ្រូនោះ គឺជាការទាញកូន ឱ្យធ្លាក់ក្នុងរង្វង់នៃការរៀនសូត្រ ដែលមិនត្រឹមត្រូវទៅវិញទេ។
ការវិភាគស្រាវជ្រាវមួយនេះ បានសិក្សាពីទង្វើរបស់កុមារ ថ្នាក់បឋមសិក្សាទី4 ហើយនិងអាណាព្យាបាលចំនួន 134នាក់ ដោយអ្នកស្រាវជ្រាវមកពីមហាវិទ្យាល័យ Bengurion ប្រទេសអ៊ីស្រាអែល ដែលលោកវេជ្ជបណ្ឌិត Idit Kartz ម្ចាស់ការងារវិភាគស្រាវជ្រាវនេះ បានរៀបរាប់ប្រាប់ថា៖
“ឪពុកម្តាយ អាចបង្កើតទំនោរចិត្តដល់កូន ក្នុងការធ្វើកិច្ចការផ្ទះបានដោយការយល់ព្រមឱ្យកូនៗ ធ្វើកិច្ចការផ្ទះដោយខ្លួនឯង មិនចូលទៅលូកលាន់ជ្រុលហួសហេតុពេក រួមទាំងគួរមើលរំលង ការខុសឆ្គងបន្តិចបន្តួចខ្លះផង បើវាជាការធ្វើឱ្យកុមារសប្បាយរីករាយ ក្នុងការធ្វើកិច្ចការផ្ទះរបស់ពួកគេនោះ”
ក្រៅពីនោះ ការរៀបចំបរិយាកាសខាងក្នុងផ្ទះ ឱ្យមានការទាក់ទាញដល់ការចង់ធ្វើកិច្ចការផ្ទះរបស់កុមារផងនោះ គឺជារឿងមួយ ល្អប្រសើរមែនទែន ព្រោះបើបរិយាកាសល្អ មានឧបករណ៍សម្រាប់រៀនគ្រប់គ្រាន់ កុមារនឹងមានអារម្មណ៏ថា មានចិត្តចង់រៀន ចង់ធ្វើ ជាមិនខាន៕