ក្នុងការធ្វើការងារ ជួនកាលយើងត្រូវនៅរួមគ្នាជាមួយក្រុមមនុស្សដ៏ច្រើនដែលមកពីមជ្ឈដ្ឋានផ្សេងគ្នា ក្រុមគ្រូសារផ្សេងគ្នា និងទីកន្លែងផ្សេងគ្នា ធ្វើឱ្យពេលវេលានឹងបង្ហាញឱ្យឃើញពីទម្លាប់និស្ស័យ
ដែលមិនល្អរបស់បុគ្គលម្នាក់ៗចេញមក ដូច្នេះហើយទើបគួរតែនាំគ្នាប្រយ័ត្នប្រយែងពីចរិតនិស្ស័យមិនល្អនោះបន្តិចក៏ជារឿងល្អម្យ៉ាងដែរ ព្រោះពេលខ្លះការងារដែលនឹងដំណើរការទៅយ៉ាងរលូនល្អ គ្មានរអាក់រអួលនោះ មិត្តរួមការងារក៏មានចំណែកសំខាន់ក្នុងការជួយលើការងារទាំងអស់នោះដែរ និងជួនកាលការងារល្អ តែយើងមិនអាចចូលចុះជាមួយអ្នករួមការងារបាន ក៏នឹងធ្វើឱ្យយើងលែងចង់ធ្វើការងារនោះតទៅទៀតតែម្ដងក៏មានដែរ ឬជួនកាលការងារមិនសូវជាអូខេប៉ុន្មានទេ តែមិត្តរួមការងារគ្រប់គ្នាមានចរិតនិស្ស័យល្អ ក៏អាចនឹងធ្វើឱ្យយើងចង់ធ្វើការនោះតទៅទៀតដែរ ដូច្នេះបើសិនជាចង់ឱ្យមិត្តរួមការងារគេល្អជាមួយយើង យើងក៏គួរតែបង្ហាញពីចរិតនិស្ស័យល្អៗទៅគេវិញដូចគ្នាដែរ។ ថ្ងៃនេះ យើងសាកល្បងនាំគ្នាមកមើលពីនិស្ស័យមិនល្អៗដែលមិនគួរបង្ហាញ ឬសម្ដែងចេញនៅក្នុងកន្លែងធ្វើការវិញប្រសើរជាង ដើម្បីបើមាននរណាកំពុងតែប្រព្រឹត្ត នឹងបានកែសម្រួលឱ្យល្អប្រសើរឡើងវិញដើម្បីអនាគតការងារ និងជីវិតរបស់ខ្លួនយើងផ្ទាល់ហ្នឹងឯង…។
1 . ប៉ិនខឹងមួម៉ៅ
ការប៉ិនខឹងមួម៉ៅ ឆាប់ច្រឡោតតោតតូង គឺជាអ្វីមួយដែលមិនគួរសម្ដែងចេញនៅក្នុងកន្លែងធ្វើការខ្លាំងបំផុត លោកអ្នកត្រូវគិតថា គ្មានអ្នកណាអាចធ្វើឱ្យត្រូវចិត្តយើងគ្រប់តែរឿងបាននោះទេ។ បើមានអារម្មណ៍ខឹងមួម៉ៅ ក៏គួរតែដើរចេញទៅរម្ងាប់ និងស្ងប់អារម្មណ៍វិញប្រសើរជាង ព្រោះពេលខ្លះការសម្ដែងអារម្មណ៍ឆេវឆាវចេញទៅនោះ ក្រៅពីមិនមានផលល្អហើយ នៅមានផលអាក្រក់ជាច្រើនតាមមកទៀតផង។
2 . អួតអាង
ទោះជាចេះមែន ឬចេះច្រើនជាងអ្នកដទៃមែនក៏ដោយ តែក៏មិនគួរសម្ដែងភាពអួតក្អេងក្អាងចេញមកដែរ ព្រោះមនុស្សយើងនឹងមិនអាចពូកែ ឬដឹងគ្រប់សព្វបែបយ៉ាងនោះឡើយ វាត្រូវតែមានរឿងខ្លះដែលយើងមិនដឹង និងត្រូវសុំគំនិតយោបល់ពីអ្នកដទៃខ្លះមិនខាន។
3 . អត់មកធ្វើការ…សុំច្បាប់..មកធ្វើការយឺត
ទាំងអស់នេះ បើសិនជាយូរៗម្ដង ប្រហែលជាមិនអីទេ តែបើសិនជាញឹកញាប់ពេក ប្រហែលជាមិនល្អទេ ព្រោះការងារដែលយើងកំពុងធ្វើអាចនឹងកើតការស្ទះ ឬរអាក់រអួល ឬជួនកាលមិត្តរួមការងារអាចនឹងត្រូវមកធ្វើជំនួស ដែលភាគច្រើនគ្រប់គ្នាគេតែងមានការងាររបស់គេស្រាប់ហើយ។
4 . យកការងារក្រៅមកធ្វើ
បើមិនស្ទះដល់ការងាររបស់ខ្លួនក្នុងក្រុមហ៊ុន ឬមិនខូចខាតអ្វីនោះ ប្រហែលជាមិនអីទេ តែទោះជាយ៉ាងណា ក៏មិនគួរយកការងារក្រៅមកធ្វើនៅក្នុងកន្លែងធ្វើការដែរ ព្រោះវានៅតែប្រៀបដូចជារូបអ្នកមិនបានយកចិត្តទុកដាក់លើការងារដែលខ្លួនកំពុងធ្វើដដែលហ្នឹង។
5 . អែបអបចៅហ្វាយនាយ
ការពិតទៅ ការអែបអបនេះក៏អាចធ្វើបានដែរ តែក៏មិនគួរអែបអបហួសល្អមើលដែរ ឬអែបអបខ្លាំងរហូតដល់មនុស្សជុំវិញមានអារម្មណ៍ដឹងនោះឡើយ ព្រោះបើយើងបានឡើងតំណែង បានឡើងប្រាក់ខែព្រោះសមត្ថភាពក៏ដោយ ក៏អ្នកឯទៀតនឹងមើលមកយើងថា បានព្រោះតែការអែបអបមេកោយច្រើនជាង និងអាចធ្វើឱ្យមិត្តរួមការងារមានអារម្មណ៍មិនសប្បាយចិត្តនឹងគ្នាបាន។
6 . និយាយមិនចេះគិត
ចង់និយាយអី ក៏និយាយ ដោយមិនគិតថា សម្ដីរបស់យើងហ្នឹងវានឹងទៅប៉ះពាល់អ្នកណាឬក៏អត់?។ បែបនេះក៏ជាមូលហេតុមួយដែលធ្វើឱ្យមិត្តរួមការងារមិនចូលចិត្តមុខយើងដែរ ដូច្នេះមុននឹងនិយាយអ្វីចេញទៅ គួរតែគិតឱ្យបានច្បាស់ជាមុនសិនថា វានឹងទៅប៉ះពាល់នរណាឬអត់ ព្រោះជួនកាល ក្រៅពីប៉ះពាល់គ្នាហើយ អ្នកដែលបានឮនឹងមានអារម្មណ៍មិនសប្បាយចិត្តទៀតផង។ អាចនិយាយបានថា ជាការបំផ្លាញទឹកចិត្តអ្នកដទៃដោយមិនបានតាំងចិត្តហ្នឹងឯង៕
ដោយ អ្នកគ្រូ ឆវី