ករណីកប៉ាល់ដឹកទំនិញជាង 200,000តោន ឈ្មោះ Ever Given ដែលកំពុងជាប់គាំង និងរាំងស្ទះនៅលើព្រែកជីក Suez កំពុងទទួលបានការយកចិត្តទុកដាក់ពី SMIT Salvage ដែលជាក្រុមហ៊ុនសង្គ្រោះកប៉ាល់ដ៏ល្បីឈ្មោះរបស់ប្រទេសហូឡង់។
យោងតាមស្ថាប័នគ្រប់គ្រងព្រែក Suez កប៉ាក់ដឹកទំនិញដ៏ធំ ឈ្មោះ Ever Given ដែលដំណើរការដោយក្រុមហ៊ុនតៃវ៉ាន់ Evergreen Marine និងដោតទង់ជាតិរបស់ប៉ាណាម៉ា កាលពីថ្ងៃទី 23មីនា បានជួបប្រទះនឹងខ្យល់ព្យុះធូលីមួយនៅពេលកំពុងដឹកទំនិញរាប់ពាន់តោនឆ្ពោះទៅកាន់ Rotterdam នៃប្រទេសហូឡង់ បណ្ដាលឱ្យក្រុមនាវិកពិបាកក្នុងការបញ្ជាកប៉ាល់ក្រោមខ្យល់បោកបក់យ៉ាងខ្លាំង និងមានបញ្ហាដាច់ភ្លើង។
ជាលទ្ធផល Ever Given ដែលជាកប៉ាល់ធំជាងគេមួយក្នុងពិភពលោក ជាមួយនឹងចំណុះជិត 220,000តោន ប្រវែង 400ម៉ែត្រ បានជាប់គាំងទទឹងព្រែកជីកដែលត្រូវបានគេចាត់ទុកថា ជាផ្លូវទឹកសំខាន់បំផុតក្នុងពិភពលោក តភ្ជាប់រវាងសមុទ្រក្រហម និងមជ្ឈមបូព៌ា។
កប៉ាល់ជាង 100គ្រឿងផ្សេងទៀត កំពុងស្ទះនៅពីក្រោយ Ever Given។ តម្លៃប្រេងកាលពីថ្ងៃទី 24មីនា ក៏បានកើនឡើងនៅពេលមានការព្រួយបារម្ភលើបញ្ហានៃការប្រើប្រាស់ព្រែកជីក Suez ជាកន្លែងដែលចរន្តទឹកប្រាក់ទំហំប្រមាណ 12% របស់ពិភពលោក ត្រូវឆ្លងកាត់ទីនេះ។
ការជួយសង្គ្រោះ Ever Give គឺជាភារកិច្ចយ៉ាងលំបាក។ រូបភាពដែលបានមកពីផ្កាយរណប បានបង្ហាញថា ច្រមុះរបស់កប៉ាល់ស្ថិតនៅជាប់ជញ្ជាំងភាគខាងកើតរបស់ព្រែក ចំណែកកន្ទុយរបស់វា ទំនងជាកំពុងប៉ះនឹងជញ្ជាំងផ្នែកខាងលិច។
«មើលពីក្រៅ កប៉ាល់នេះកំពុងជាប់គាំងយ៉ាងណែន។ កប៉ាល់ទាញជាច្រើនគ្រឿងត្រូវបានបញ្ជូនទៅកាន់កន្លែងកើតហេតុ ប៉ុន្តែគ្មានប្រយោជនសោះ» Julianne Cona វិស្វកររបស់កប៉ាល់ Maersk Denver ដែលកំពុងស្ទះផ្លូវនៅខាងក្រោយ Ever Given បានសរសេរនៅលើទំព័រ Instagram។
SMIT Salvage ក្រុមហ៊ុនបុត្រសម្ព័ន្ធរបស់ Royal Boskalis Westminster NV នៃប្រទេសហូឡង់ គឺជាក្រុមហ៊ុនមួយក្នុងចំណោមក្រុមហ៊ុនដែលត្រូវបានម្ចាស់កប៉ាល់ Ever Given ជ្រើសរើសដើម្បីសង្គ្រោះកប៉ាល់កំពុងជាប់គាំងនេះ។ SMIT Salvage ធ្លាប់បានជួយសង្គ្រោះកប៉ាល់ជាច្រើនដែលមានបញ្ហានៅលើសមុទ្រ ក្នុងនោះមានដូចជា ករណីសង្គ្រោះនាវាមុជទឹករុស្ស៊ីដែលបានលិចកាលពីឆ្នាំ 2001 ឬករណីបូមប្រេងចេញពីក្នុងនាវាទេសចរណ៍ Costa Concordia ដែលជាប់គាំងនៅអ៊ីតាលីកាលពីឆ្នាំ 2012។ល។
Martijn Schuttevaer អ្នកនាំពាក្យរបស់ក្រុមហ៊ុន Boskalis បានឱ្យដឹងថា៖ «ប្រការសំខាន់គឺត្រូវដឹងអំពីកម្រិតនៃការប៉ះទៅលើជញ្ជាំងរបស់ព្រែក។ សំណួរត្រូវបានដាក់ចេញនោះគឺថា តើការផ្លាស់ទីរបស់កប៉ាល់នេះ មានការលំបាកកម្រិតណា?»។
ចម្លើយសម្រាប់សំណួរខាងលើនឹងកំណត់បាននូវអ្វីដែលនឹងត្រូវធ្វើបន្ទាប់។ ក្រុមអ្នកជួយសង្គ្រោះនឹងត្រូវរកវិធីធ្វើឱ្យកប៉ាល់នេះស្រាលជាងមុន ដើម្បីអាចអូសវាទៅកាន់ទីតាំងដែលមិនសូវមានឧបសគ្គ ក្នុងបំណងបើកផ្លូវឱ្យកប៉ាល់ផ្សេងៗអាចឆ្លងកាត់បាន។ ក្រុមអ្នកជួយសង្គ្រោះ អាចបូមទឹក និងឥន្ធនៈចេញពីកប៉ាល់ នេះបើតាម Schuttavaer។
ក្នុងករណីអាក្រក់បំផុត គេអាចត្រូវយកកុងតឺន័រចេញពីកប៉ាល់។ ដំណើរការនេះនឹងស៊ីពេលយូរប៉ុន្មានគឺអាស្រ័យលើឧបករណ៍ដែលត្រូវបានប្រើប្រាស់នៅជុំវិញកប៉ាល់ ក្នុងនោះ ការប្រើប្រាស់ឧទ្ធម្ភាគចក្រគឺជាជម្រើសល្អមួយ។
គម្រោងរបស់ SMIT គឺបញ្ជូនមនុស្សមួយក្រុម រួមមាន 8នាក់ ទៅកាន់ទីតាំងរបស់ Ever Given នៅព្រឹកថ្ងៃទី 25មីនា (ម៉ោងក្នុងស្រុក) ដើម្បីត្រួតពិនិត្យកប៉ាល់។ Joseph Farrell III ជានាយកផ្នែកអភិវឌ្ឍពាណិជ្ជកម្មប្រចាំ Resolve Marine ដែលជាក្រុមហ៊ុនសេវាកម្មជួយសង្គ្រោះមួយផ្សេងទៀត ឱ្យដឹងថា ក្រុមដូច្នេះតែងត្រូវបានដឹកនាំដោយអ្នកជំនាញក្នុងការជួយសង្គ្រោះ មានដូចជាអតីតប្រធានក្រុមនាវិកជាដើម ប៉ុន្តែក៏ត្រូវមានទាំងអ្នកមុជទឹក ជាងផ្សារដែក និងអ្នកបញ្ជាដងស្ទូចជាដើម។
បច្ចុប្បន្ន ភារកិច្ចដំបូងគឺត្រូវស្ដារបាតដីនៅជុំវិញកប៉ាល់។ គណៈគ្រប់គ្រងរបស់ព្រែក Suez បានបញ្ជូនកប៉ាល់ស្ដារទៅកាន់ទីតាំងកើតហេតុ ដើម្បីយកខ្សាច់នៅក្រោមទឹក មុនពេលកម្លាំងជួយសង្គ្រោះ អូសកប៉ាល់នោះចេញ៕
ប្រភព៖ Washington Post, Bloomberg
ប្រែសម្រួល៖ បុត្រា