ឥណ្ឌូណេស៊ី​ហាម​លក់​ទំនិញ​តាម​បណ្ដាញ​សង្គម​ដើម្បីការ​ពារ​ពាណិជ្ជកម្ម​បែប​បុរាណ

វាសនា​របស់ TikTok Shop នៅ​ប្រទេស​ឥណ្ឌូណេស៊ី​អាច​នឹង​ត្រូវ​បាន​សម្រេច​នៅ​ក្នុង​សប្ដាហ៍​នេះ​ ពេល​ដែល​រដ្ឋាភិបាល​របស់​ប្រទេស​ដែល​មាន​ប្រជាជន​ច្រើន​ជាង​គេ​នៅ​អាស៊ីអាគ្នេយ៍​ បាន​កំណត់​គោលការណ៍​ស្ដី​ពី​ការ​លក់​ទំនិញ​តាម​អនឡាញ​។

លោក Oktavianus មាន​​មុខរបរ​​លក់​សម្លៀក​បំពាក់កូន​​ក្មេងរយៈ​ពេល​ 10 ឆ្នាំ​ នៅ​ឯ​ផ្សារ Tanah Abang (ហ្សាការតា​) ​ ប៉ុន្តែ ទើប​តែ​បាន​ងាក​ទៅ​​លក់​តាម​អនឡាញ​កាល​ពី​ឆ្នាំ 2017​។ អាជីវករ​វ័យ 37 ឆ្នាំ​រូប​នេះ​ ឱ្យ​ដឹង​ថា តាំង​ពី​ពេល​នោះ​មក គាត់លក់​ដាច់​ជាង​មុន​ឆ្ងាយ​។ «TikTok Shop បាន​ជួយ​ខ្ញុំ​។ ខ្ញុំ​បាន​ឃើញ​ល្បឿន​រង្វិលជុំ​នៃ​ទំនិញ​កើន​ពី 30% ទៅ 40%» លោក Oktavianus បាន​ប្រាប់​សារព័ត៌មាន Strait Times ដូច្នេះ​។

ក៏ប៉ុន្តែ អាជីវករ​ដូច​លោក Oktavianus ទំនងជា​នឹង​លែង​បាន​សប្បាយចិត្ត​បែប​នេះទៀតហើយ​ នៅពេល​រដ្ឋាភិបាល​ឥណ្ឌូណេស៊ី​អំពាវនាវ និង​ចាត់​វិធានការ​ បង្ខំ​ឱ្យ​ថ្នាល​បច្ចេកវិទ្យា​ទាំងអស់​ត្រូវ​បែង​ចែក​ឱ្យ​បាន​ច្បាស់​រវាង​បណ្ដាញ​សង្គម​ និង​ពាណិជ្ជកម្ម​អេឡិចត្រូនិច​ (ecommerce)។

ឥរិយាបថ​នេះ​ធ្វើ​ឡើង​សំដៅ​លើ​បណ្ដា​ក្រុម​ហ៊ុន​ដូច TikTok ជា​ដើម ដោយ​ក្រុម​មន្ត្រី​ឥណ្ឌូណេស៊ី​យល់​ថា សកម្មភាព​ពាណិជ្ជកម្ម​នៅលើ​បណ្ដាញ​សង្គម (social commerce) ​គឺ​មិន​យុត្តិធម៌​ គំរាម​កំហែង​ដល់​បណ្ដា​សហគ្រាស​ខ្នាត​តូច​ក្នុង​ស្រុក​។

ចំណែក​ភាគី​តំណាង​​ TikTok ប្រចាំ​ប្រទេស​ឥណ្ឌូណេស៊ី​ ឱ្យ​ដឹង​ថា ពាណិជ្ជកម្ម​សង្គម​ ត្រូវ​បាន​បង្កើត​ឡើងដើម្បី​ដោះ​ស្រាយ​បញ្ហា​ជាក់​ស្ដែង​របស់​អាជីវករ​តូច​តាច​នៅ​ក្នុង​ស្រុក​ដែល​លក់​ដូរ​បែប​បុរាណ​ ដោយ​ការ​តភ្ជាប់​ពួក​គេ​ជាមួយ​នឹង​ក្រុម​អ្នក​ច្នៃ​ប្រឌិត​ក្នុង​ស្រុក​ ជា​មនុស្ស​ដែល​អាច​ជួយ​បង្កើន​ការ​ចូល​មើល​ហាង​​អនឡាញ​របស់​អាជីវករ​។

ទោះយ៉ាង​ណា​ក៏ដោយ ថ្មី​ៗ​នេះ​ ​រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងសហករណ៍សហគ្រាសធុនតូច និងមធ្យមឥណ្ឌូនេស៊ី Teten Masduki លើកឡើង​ថា សហគ្រាស​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​លក់​ផលិតផល​នាំ​ចូល​ក្នុង​តម្លៃ​ទាប​ខុស​ធម្មតា​ ទាប​ជាង​ការ​ចំណាយ​ក្នុង​ការ​​ផលិត​ទំនិញ​ក្នុង​ស្រុក​ និង​ប៉ះពាល់​ដល់​សហគ្រាស​ក្នុង​ស្រុក​។

ក៏ប៉ុន្តែ លោក​ស្រី Weihan Chen ប្រធាន​​ក្រុម​ Insights របស់ Momentum Works ឱ្យ​ដឹង​ថា ការ​ហាម​ឃាត់​លក់​ដូរ​លើ​បណ្ដាញ​សង្គម​អាច​លុប​បំបាត់​រាល់​ផល​ប្រយោជន៍​ដែល​បាន​ពី​បណ្ដាញ​សង្គម​។ ប្រការ​នេះ​ប្រាកដ​ជា​​បង្ក​ឱ្យ​មាន​ឧបសគ្គ​ដល់​អាជីវករ​តូច​តាច​​ ជា​ក្រុម​ដែល​មាន​បទ​ពិសោធន៍​តិច​តួច​ និង​មាន​ធនធាន​តិច​ជាង​គេ​ នាំ​ឱ្យ​កំណើន​នៃ​ការ​ចាប់​ផ្ដើម​អាជីវកម្ម​យូរ​អង្វេង​មាន​ភាព​យឺត​យ៉ាវ​៕

Advertisement