ត្រីមាស​ទី1​ ចំណូល​ពី​ការ​លក់​សំបុត្រ​ចូល​ទស្សនា​អង្គរវត្ត​បាន​ធ្លាក់ចុះ​ប្រមាណ​ 9.3ភាគរយ​

ចំណូល​ពី​ការ​លក់​សំបុត្រ​ចូល​ទស្សនា​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​បាន​ធ្លាក់ចុះ​ប្រមាណ​ 9.3ភាគរយ​ក្នុងអំឡុងពេល​ត្រីមាស​ទី1​ ឆ្នាំ2019នេះ​ ដែល​គិតជា​ទឹកប្រាក់​ប្រមាណ​ជា​ជិត​ 36លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។ តួលេខ​នេះ​បាន​បង្ហាញថា​ នេះ​គឺជា​ការ​ធ្លាក់ចុះ​លើកដំបូង​ចាប់តាំងពី​រដ្ឋាភិបាល​គ្រប់គ្រង​លើ​តម្លៃ​ពី​ការ​លក់​សំបុត្រ​ចូល​ទស្សនា​រមណីដ្ឋាន​អង្គរវត្ត​កាលពី​ឆ្នាំ2016​។

បើ​យោង​តាម​របាយការណ៍​ពី​គ្រឹះស្ថាន​អង្គរ​ ក្នុង​ត្រីមាស​ទី1​ (មករា​-មីនា​)ឆ្នាំនេះ​ ចំនួន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​ទៅ​ទស្សនា​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​មានការ​ធ្លាក់ចុះ​ប្រមាណ​ 8.2ភាគរយ​ ដែល​មាន​ចំនួន​ត្រឹមតែ​ 787.900នាក់​។ ដោយឡែក​នៅ​ខែមីនា​កន្លងទៅ​ ការ​លក់​សំបុត្រ​ចូល​ទស្សនា​អង្គរ​មានត្រឹមតែ​ 10.8លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ ថយ​ចុះ​ 10.64ភាគរយ​ បើ​ធៀប​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​កាលពី​ខែមីនា​ ឆ្នាំមុន​ ហើយ​ ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​មក​ទស្សនា​នៅ​ខែមីនា​ មាន​ចំនួន​ជាង​ 24ម៉ឺន​នាក់​ ថយ​ចុះ​ 9.24ភាគរយ​។

ប្រធាន​សមាគម​ទីភ្នាក់ងារ​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​ (CATA​) លោកស្រី​ ​ឆាយ​ ស៊ី​វលី​ន បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ ការ​ធ្លាក់ចុះ​នៃ​ចំណូល​តំបន់​ទេសចរណ៍​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ គឺ​ដោយសារតែ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ដែល​ទៅ​ទស្សនា​អង្គរវត្ត​មានការ​ធ្លាក់ចុះ​ បើ​ធៀប​ជាមួយ​រយៈ​ពេល​មុន​ៗ មួយវិញទៀត​ទេសចរ​មួយចំនួន​បាន​កាត់បន្ថយ​ចូល​ការ​ទស្សនា​អង្គរវត្ត​ពី​ 2 ទៅ​ 3ថ្ងៃ​មក​នៅ​ត្រឹម​ 1ថ្ងៃ​វិញ​។

លោកស្រី​ ស៊ី​វលី​ន បាន​មានប្រសាសន៍​ទៀត​ថា​ ដោយសារ​កម្ពុជា​បាន​ធ្វើការ​ផ្សព្វផ្សាយ​ទិសដៅ​ទេស​ចរ​ណ៍​ផ្សេង​ៗទៀត​ ទើប​ធ្វើ​ឱ្យ​ទេសចរ​បរទេស​មួយចំនួន​ងាក​ទៅ​ទស្សនា​ទី​តាំង​ផ្សេង​ៗក្រៅពី​ប្រាសាទ​អង្គរ​ ដូចជា​ទៅ​ក្បាលស្ពាន​ និង​ភ្នំ​គូលែន​ ជាដើម​។

លោកស្រី​បន្ត​ថា​៖“យើង​គួរតែ​ពង្រឹងគុណភាព​សេវាកម្ម​ ស្ថាប័ន​សាធារណៈ​ត្រូវ​ចូលរួម​ពង្រឹង​សេវាកម្ម​ និង​ផ្តល់​ការ​សហការ​ជាមួយ​ដៃគូ​ជាឯក​ជន​ បង្កើត​សោភណភាព​តាម​រមណីយដ្ឋាន​វប្បធម៌​មួយចំនួន​ទៅលើ​សម្រស់​បេតិកភណ្ឌ​ យើង​ចង់បាន​ភាព​ស្រស់​ស្អាត​ សួន​បៃតង​ និង​បន្ថែម​រមណីយដ្ឋាន​កែច្នៃ​បន្ថែម​ទៀត​ ក៏ដូចជា​រមណីយដ្ឋាន​ត្រូវ​បង្កើន​ឱ្យ​អស់​សក្តា​នុ​ពល​ដើម្បី​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​”។

គួរ​បញ្ជាក់​ថា​ នៅ​ឆ្នាំ2018​ គ្រឹះស្ថាន​អង្គរបាន​ប្រកាស​ពី​តម្លៃ​ថ្មី​សម្រាប់​ជនបរទេស​ចូល​ទស្សនា​អង្គរវត្ត​ ដោយ​បាន​ដំឡើងថ្លៃ​ពី​ 20ដុល្លារ​ ទៅ​ 37ដុល្លារ​អាមេរិក​សម្រាប់​រយៈពេល​ 1ថ្ងៃ​។ ពី​ 40ដុល្លារ​ ទៅ​ 62ដុល្លារ​សម្រាប់​រយៈពេល​ 3ថ្ងៃ​ និង​ 60ដុល្លារ​ ទៅ​ 72ដុល្លារ​សម្រាប់​រយៈពេល​ 7ថ្ងៃ​។ ដោយឡែក​កាល​ ពីឆ្នាំ​មុន​ដដែល​ អង្គរវត្ត​អាច​រកចំណូល​បាន​ជាង​ 116លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ ដែល​មាន​កំណើន​ 8ភាគរយ​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ​។

បើ​យោង​តាម​ក្រសួងទេសចរណ៍​ កម្ពុជា​ទទួល​បាន​ភ្ញៀវ​បរទេស​មក​ទស្សនា​ប្រមាណ​ជា​ 1.2លាន​នាក់​ ក្នុងអំឡុងពេល​ 2ខែ​ឆ្នាំនេះ​ កើន​ប្រមាណ​ជា10ភាគរយ​។ ដោយឡែក​នៅ​ឆ្នាំ2018​ ភ្ញៀវ​បរទេស​មក​ទស្សនា​កម្ពុជា​មាន​ប្រមាណ​ជា​ 6.2លាន​នាក់​ កើនឡើង​ 11ភាគរយ​ ដែល​អាចប​ង្កើត​ប្រាក់ចំណូល​ បាន​ជាង​ 4.3ប៊ី​លាន​ដុល្លារ​អាមេរិក​ចាក់​ចូល​ទៅ​ក្នុង​សេដ្ឋកិច្ច​កម្ពុជា​ ដូចនេះ​រដ្ឋាភិបាល​បាន​ដាក់​គោលដៅ​ក្នុង​ការ​ទាក់ទាញ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បរទេស​ឱ្យ​បាន​ 6.6លាន​នាក់​នៅ​ឆ្នាំនេះ​ និង​ 7លាន​នាក់​នៅ​ឆ្នាំ2020​។

គួរ​រំឭក​ផង​ដែរ​ថា​ ដោយឡែក​ គម្រោង​ជួសជុល​ស្ពាន​ហាល​នៅ​ពីមុខ​ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ នឹង​ត្រូវ​បញ្ចប់​ក្នុង​ឆ្នាំ2020ខាងមុខនេះ​ ហើយ​ស្ពាន​ហាល​នេះ​អាច​នឹង​ដាក់​ដំណើរការ​ជូន​ទេសចរ​ជាតិ​ និង​អន្តរជាតិ​ឡើងវិញ​។

គម្រោ​ងជុស​ជុល​ស្ពាន​ហាល​នៅ​ពីមុខ​ប្រាសាទ​អង្គរ​ត្រូវ​បាន​ធ្វើឡើង​ក្រោម​ជំនួយ​របស់​រដ្ឋាភិបាល​ជប៉ុន​ តាមរយៈ​ទីភ្នាក់ងារ​សហប្រតិបត្តិ​ការអន្តរជាតិ​ជប៉ុន​ ហៅ​កាត់​ថា​ JICA​ ក្នុងទឹក​ប្រាក់​ប្រមាណ​ 80ម៉ឺន​ដុល្លារ​អាមេរិក​។ ការ​ជួសជុល​ស្ពាន​ហាល​ គឺ​ធ្វើឡើង​តែ​ម្ខាង​ប៉ុណ្ណោះ​ ដែល​មាន​ប្រវែង​ជាង​ 100ម៉ែត្រ​។

លោក​ អន​ សុភាព​ ប្រធាន​គម្រោ​ងជុស​ជុល​ស្ពាន​ហាល​ ប្រាសាទអង្គរវត្ត​ បានឱ្យ​ដឹង​ថា​ អាជ្ញាធរ​អប្សរា​ បាន​ចុះហត្ថលេខា​លើ​អនុស្សរណៈ​យោគយល់​គ្នា​ (MOU​)ជាមួយ​ជប៉ុន​ដើម្បី​ធ្វើការ​ជួសជុល​ស្ពាន​ហាល​ចាប់ពី​ឆ្នាំ2016​ មក​ ហើយ​គ្រោង​នឹង​បញ្ចប់​នៅ​ឆ្នាំ2020​។ លោក​ថ្លែង​ថា​ ស្ពាន​ហាល​នេះ​ ចំណាយពេល​ច្រើន​ទៅលើ​ផ្នែក​បុរាណវិទ្យា​ ដើម្បី​ស្វែងយល់​ពី​រចនាសម្ព័ន្ធ​ខាងក្នុង​ស្ពាន​ វត្ត​ថ្ម​ដី​ ដែល​ការសិក្សា​ស្រាវជ្រាវ​នេះ​ចំណាយពេល​ជិត​ 1ឆ្នាំ​ ដោយឡែក​នៅដើម​ឆ្នាំ2018​ យើង​បាន​ចាប់ផ្តើម​ជួសជុល​ ចាក់​បេតុង​ យើង​នឹង​ប្រឹងប្រែង​បញ្ចប់​ឱ្យ​បាន​នៅ​ឆ្នាំ2020​ តាម​ផែនការ​កំណត់​។

លោក​បន្ត​ថា​ បើ​តាម​អ្នកជំនាញ​ជប៉ុន​ បេតុង​ដែល​អ្នកជំនាញ​ជប៉ុន​ចាក់​ធ្វើជា​គ្រឹះ​ស្ពាន​នោះ​ អាច​មាន​អាយុកាល​ប្រមាណ​ជា​ 500​ ទៅ​ 600ឆ្នាំ​។

លោក​សុភាព​ថ្លែង​ថា​៖ “មួយ​ផ្នែក​ធំ​នៃ​ស្ពាន​នេះ​ត្រូវ​បាន​បារាំង​ជួសជុល​នៅ​ឆ្នាំ1960​ ដល់1966​ ខណៈ​ដែល​មួយផ្នែកទៀត​ត្រូវ​បាន​ជួសជុល​ពីឆ្នាំ1996​ ដល់2007​ ហើយ​គម្រោង​នេះ​បាន​សម្រាក​ រហូតដល់2016​ ទើប​ចាប់ផ្តើម​ធ្វើឡើងវិញ​។ លោក​បន្ត​ថា​ ប្រវែង​នៅសល់​ប្រមាណ​ជា​ 110ម៉ែត្រ​ក្នុងចំណោម​ 200ម៉ែត្រ​ ដែល​យើង​បាន​ធ្វើរួចរាល់​ 90ម៉ែត្រ​ហើយ​។ ស្ពាន​ហាល​ អាច​នឹង​ដាក់​ដំណើរការ​ជូន​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ជាតិ​ និង​អន្តរជាតិ​ឡើងវិញ​”៕

Advertisement