ការអប់រំជាមូលដ្ឋានយ៉ាងសំខាន់ក្នុងការជំរុញឱ្យមានការអភិវឌ្ឍក្នុងសង្គម និងជាចំណុចដែលមិនអាចខ្វះបាននៃគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាពសម្រាប់ពិភពលោក។ ហេតុនេះការជំរុញមនុស្សទាំងឡាយណាដែលរៀនមិនទាន់ចប់ថ្នាក់មូលដ្ឋាន ឱ្យទទួលបានការអប់រំឡើងវិញសម្រាប់បន្តអាជីពជំនាញនៅថ្ងៃអនាគត គឺជាផែនការសកម្មភាពប្រកបដោយភាពវិជ្ជមានមួយដើម្បីជួយសង្គមផង និងដោះស្រាយបញ្ហាជាសកលផង។
នៅកម្ពុជា ក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានសហការជាមួយក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ អង្គការ UNESCO ក្រុមហ៊ុនឯកជន និងដៃគូពាក់ព័ន្ធ បង្កើតកម្មវិធីមួយឈ្មោះថា កម្មវិធីសមមូលអប់រំកម្រិតមូលដ្ឋានតាមអុីនធើណិត (Basic Education Equivalency Program ឬ BEEP) ដើម្បីជួយដល់សិស្សដែលបានបោះបង់ចោលការសិក្សាឱ្យបានត្រឡប់មកសិក្សាវិញតាមរយៈបច្ចេកវិទ្យា។
ឯកឧត្តមបណ្ឌិតសភាចារ្យ ហង់ ជួនណារ៉ុន រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានលើកឡើងថា កម្មវិធីនេះមានគោលដៅសំខាន់សម្រាប់ជួយដល់សិស្សដែលមិនមានលទ្ធភាពគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ការសិក្សាបន្តឱ្យចប់ថ្នាក់ទី9 ឬអ្នកដែលបានបោះបង់ចោលការសិក្សាឱ្យវិលត្រឡប់មកសិក្សាឡើងវិញ។ មូលហេតុសំខាន់ៗដែលសិស្សគួរតែត្រឡប់មកសិក្សាវិញនោះ គឺទី1 យុវជនម្នាក់ៗនឹងមិនអាចមានការងារល្អធ្វើបានទេ ប្រសិនបើមិនបានចប់ថ្នាក់សិក្សាមូលដ្ឋានហើយបើទោះបីជាមានការងារធ្វើក៏បានត្រឹមតែការងារ និងជំនាញសាមញ្ញៗតែប៉ុណ្ណោះ។ ទី2 គឺក្នុងក្របខ័ណ្ឌអន្តរជាតិ យើងមានគោលដៅអភិវឌ្ឍន៍ប្រកបដោយចីរភាព (SDG) ដែលចង់ឱ្យប្រជាជនទាំងអស់រៀនចប់យ៉ាងហោចណាស់ត្រឹមថ្នាក់ទី9 ហេតុនេះដើម្បីសម្រេចបានគោលដៅនេះ យើងនឹងព្យាយាមសម្រួលគ្រប់លទ្ធភាពឱ្យយុវជនជាច្រើនដែលមិនបានចូលសាលា បានមកសិក្សាឱ្យចប់ថ្នាក់មូលដ្ឋាន ហើយគាត់ក៏នឹងទទួលបានសញ្ញាបត្រសមមូលមានតម្លៃស្មើនឹងសញ្ញាបត្រមធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិផងដែរ។
ឯកឧត្តម ហង់ ជួនណារ៉ុន មានប្រសាសន៍ថា៖ “កម្មវិធី BEEP នេះយើងមានបញ្ចូលមុខវិជ្ជាជាច្រើនដូចជារូបវិទ្យា គីមីវិទ្យា ភាសាខ្មែរ គណិតវិទ្យា ភាសាអង់គ្លេស ព័ត៌មានវិទ្យា និងជំនាញមួយចំនួនផ្សេងៗទៀត ដូចជាសហគ្រិនភាព យេនឌ័រ និងទេសចរណ៍ជាដើម។ បន្ទាប់ពីរៀនចប់កម្មវិធីទាំងអស់នេះ សិស្សអាចបន្តថ្នាក់វិទ្យាល័យ ឬជំនាញវិជ្ជាជីវៈរយៈពេល 3ឆ្នាំបន្ថែមទៀតបាន ដូចជានៅសៀមរាបអាចបន្តមុខវិជ្ជាទេសចរណ៍ ហើយទទួលបានសញ្ញាបត្រសមមូលស្មើនឹងសញ្ញាបត្របាក់ឌុបដែរ”។
រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា បានលើកឡើងផងដែរថា យុវជនយើងបច្ចុប្បន្នចូលចិត្តប្រើប្រាស់បណ្តាញអនឡាញ ហើយគ្រប់ៗគ្នាសុទ្ធតែមានទូរស័ព្ទដៃទំនើប ហេតុនេះសូមប្រើប្រាស់បណ្តាញអនឡាញឱ្យមានប្រយោជន៍។ ប្រសិនបើចង់សិក្សាបន្ត សិស្សអាចចុះឈ្មោះរៀនបានគ្រប់ទីកន្លែង គ្រប់ពេលវេលា តាមរយៈទូរស័ព្ទដៃ ឬបើខ្វះឧបករណ៍ ពួកគេអាចមកសិក្សានៅមជ្ឈមណ្ឌលនានាបាន ព្រោះក្នុងកម្មវីធីនេះសុទ្ធតែផលិត និងថតដោយគ្រូចំណានៗ និងពូកែ។
លោក Santosh Khatri ប្រធានផ្នែកអប់រំនៃអង្គការយូណេស្កូ បានលើកឡើងថា ការសម្រេចគោលដៅដើម្បីការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយចីរភាពឆ្នាំ2030 មានឧបសគ្គជាច្រើន តែយើងសង្ឃឹមថា តាមរយៈការធ្វើការងារជាដៃគូជាមួយក្រសួងអប់រំ និងស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធដើម្បីបន្តបណ្តុះបណ្តាលជំនាញ និងវិជ្ជាជីវៈផ្សេងៗនៅពេលនេះនឹងអាចធ្វើឱ្យយើងសម្រេចបាននូវគោលដៅដ៏សំខាន់នេះ។
ឯកឧត្តម ចឹក លីម អគ្គលេខាធិការង នៃអគ្គលេខាធិការដ្ឋានក្រុមប្រឹក្សាជាតិកម្ពុជាដើម្បីអភិវឌ្ឍយុវជនបានលើកឡើងថា កម្មវិធី BEEP ត្រូវបានបង្កើតឡើងដោយមើលឃើញថា សិស្សកម្ពុជាកំពុងសិក្សាជាមធ្យមនៅថ្នាក់បឋមសិក្សាមានចំនួន 95% តែសម្រាប់អ្នកបញ្ចប់ការសិក្សានៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាបឋមភូមិវិញមានទាបជាង 45% នេះបើយោងតាមសូចនាករសាធារណៈឆ្នាំ2015-2016 និងឆ្នាំ2016-2017។ អត្រានេះជាចំនួនមួយដែលយើងត្រូវយកចិត្តទុកដាក់ដើម្បីធ្វើយ៉ាងណាឱ្យសិស្សដែលបានបញ្ចប់ការសិក្សាថ្នាក់ទី6 ហើយមិនបានបន្តការសិក្សា ឬអ្នកបោះបង់ការសិក្សាត្រឹមថ្នាក់ទី 7 ទី8 ឬទី9 បានសិក្សាឡើងវិញ យ៉ាងហោចណាស់ចប់ថ្នាក់មធ្យមសិក្សាទុតិយភូមិដែរដើម្បីជាទុនមូលដ្ឋានសម្រាប់ឱ្យពួកគាត់បន្តចាប់យកជំនាញដែលប្រសើរជាងមុនធ្វើជាអាជីពចិញ្ចឹមជីវិត។
ឯកឧត្តម ចឹក លីម បានមានប្រសាសន៍ថា៖ “ដើម្បីជួយដល់សិស្សដែលបានបោះបង់ចោលការសិក្សានៅកម្រិតមធ្យមសិក្សាបឋមភូមិឱ្យបានចូលរៀនវិញតាមបច្ចេកវិទ្យា ឥឡូវនេះយើងមានបង្កើតមជ្ឈមណ្ឌលសិក្សាចំនួន 10ទីតាំង ដែល 5ទីតាំងនៅរាជធានីភ្នំពេញ និង 5ទីតាំងផ្សេងទៀតស្ថិតនៅខេត្តសៀមរាប។ នៅក្នុងមជ្ឈមណ្ឌលទាំងនោះមានបំពាក់សម្ភារបរិក្ខារ និងឧបករណ៍អេឡិចត្រូនិក (Tablets) ដើម្បីឱ្យសិស្សបានចូលរៀនដោយឥតគិតថ្លៃ”។
ឯកឧត្តមអគ្គលេខាធិការរង បានលើកឡើងផងដែរថាមជ្ឈមណ្ឌលទាំង10 នេះ មានមជ្ឈមណ្ឌល2 នៅរាជធានីភ្នំពេញ និង 3នៅខេត្តសៀមរាបគ្រប់គ្រងដោយក្រសួងអប់រំ យុវជន និងកីឡា និងមជ្ឈមណ្ឌល 2 នៅភ្នំពេញ និង 3នៅសៀមរាប គ្រប់គ្រងដោយក្រសួងការងារ និងបណ្តុះបណ្តាលវិជ្ជាជីវៈ។ បច្ចុប្បន្ននេះយើងកំពុងព្យាយាមគ្រប់លទ្ធភាពដើម្បីបង្កើតគណៈកម្មការទទួលស្គាល់ និងវាយតម្លៃ រួមទាំងបណ្តុះបណ្តាលបន្ថែម ដើម្បីពង្រីកវិសាលភាពនៃការផ្តល់សេវា BEEP ឱ្យកាន់តែប្រសើរឡើង។ ហើយជាទិសដៅបន្ទាប់យើងនឹងបញ្ចប់ការថតសកម្មភាពបង្រៀនលើមុខវិជ្ជាដែលនៅសេសសល់ដើម្បីដាក់បញ្ចូលទៅក្នុងប្រព័ន្ធសម្រាប់សិស្សសិក្សា បន្តបំពាក់សម្ភារបន្ថែមនៅមណ្ឌលសិក្សាទាំងអស់នៅទូទាំងប្រទេស និងផ្សព្វផ្សាយឱ្យកាន់តែទូលំទូលាយដើម្បីលើកទឹកចិត្តដល់យុវជនក្រៅសាលាឱ្យចូលរួមកម្មវិធី BEEP និងនិស្សិតស្ម័គ្រចិត្តដើម្បីធ្វើជាអ្នកសម្របសម្រួល ឬជួយបង្រៀនជាដើម។ ក្រៅពីនេះក្រសួងនឹងមានផែនការក្នុងការរៀបចំកិច្ចប្រជុំគណៈកម្មការវាយតម្លៃ និងការទទួលសញ្ញាបត្រ ដើម្បីធានាថា សិស្សដែលបានចេញពីកម្មវិធីនេះមានសមត្ថភាពគ្រប់គ្រាន់ជាមូលដ្ឋាន រួមទាំងសកម្មភាពសំខាន់ៗមួយចំនួនបន្ថែមទៀតលើការងារបង្រៀនតាមបច្ចេកវិទ្យា និងការជំរុញឱ្យកាន់តែមានប្រសិទ្ធភាព៕